Story Arc: 1→life before

8 0 0
                                    


ɪ sᴀᴜɴᴛᴇʀᴇᴅ ᴛʜʀᴏᴜɢʜ ᴛʜᴇ ᴇᴍᴘᴛʏ sᴛʀᴇᴇᴛs, ɪᴛ ᴡᴀs ғɪʟʟᴇᴅ ᴡɪᴛʜ sɪʟᴇɴᴄᴇ ᴀɴᴅ ᴜɴᴡᴀᴠᴇʀɪɴɢ sᴏʟɪᴛᴜᴅᴇ, ɪɴ ᴍʏ ᴘᴇʀsᴘᴇᴄᴛɪᴠᴇ. ʙʟᴏᴄᴋɪɴɢ ᴛʜᴇ ᴅᴇғᴇᴀɴɪɴɢ sᴏᴜɴᴅ ᴏғ ᴇxᴄʀᴜᴄɪᴀᴛɪɴɢ ᴘᴀɪɴ ᴀɴᴅ sᴜғғᴇʀɪɴɢ. ᴍʏ sᴍᴀ ғᴇᴇᴛ ᴘᴀᴅᴅᴇᴅ ᴛʜᴇ ᴍᴜʀᴋʏ ᴀɴᴅ ᴜɴsᴀɴɪᴛᴀʀʏ ᴘᴀᴠᴇᴍᴇɴᴛ, ᴜɴʙᴏᴛʜᴇʀᴇᴅ.

ɪ ᴡᴏʀᴇ ᴀ ᴛʜɪɴ ᴀɴᴅ ᴛᴀᴛᴛᴇʀᴇᴅ ᴛʜᴀᴛ ᴍʏ sᴋɪɴ ɪs ᴇxᴘᴏsᴇᴅ ᴛᴏ ᴛᴏ ᴄᴏʟᴅ ᴛᴇᴍᴘᴇʀᴀᴛᴜʀᴇ ᴏғ ᴛʜᴇ ᴄɪᴛʏ. ɪ ᴅɪᴅ ɴᴏᴛ ᴡᴀᴠᴇʀ ɴᴏʀ ᴛʀᴇᴍʙʟᴇ ᴡʜᴇɴ ɢᴜɴsʜᴏᴛs ᴄᴏᴜʟᴅ ʙᴇ ᴅɪsᴄᴇʀɴ ɴᴇᴀʀ ᴍʏ ᴠɪᴄɪɴɪᴛʏ. ɪ ᴍᴇʀᴇʟʏ ɢʟᴀɴᴄᴇ ᴀɴᴅ sᴀᴜɴᴛᴇʀᴇᴅ ғᴏʀᴡᴀʀᴅ. ɪ ᴀʀʀɪᴠᴇ ᴀᴛ ᴀɴ ᴀʙᴀɴᴅᴏɴᴇᴅ ғᴀᴄᴛᴏʀʏ, ɢʀᴀsᴘɪɴɢ ᴛʜᴇ ᴛɪʀᴇᴅ ɢᴀᴛᴇs ғɪʀᴍʟʏ, ɢɪᴠɪɴɢ ᴍᴇ ᴀɴ ᴏᴘᴇɴ ᴀᴄᴄᴇss ᴛᴏ ᴇɴᴛᴇʀ. ɪ sᴛᴜʀɢɢʟᴇᴅ sʟɪɢʜᴛʟʏ ʙᴜᴛ ɪ sᴜᴄᴄᴇssғᴜʟʟʏ ᴇɴᴛᴇʀᴇᴅ ᴛʜᴇ ᴀʀᴇᴀ. ғʟɪᴄᴋᴇʀɪɴɢ ʟɪɢʜᴛs ᴄᴏᴜʟᴅ ʙᴇ ᴅɪsᴄᴇʀɴ ᴘᴏssɪʙʟʏ ғʀᴏᴍ ᴠᴇʜɪᴄʟᴇs ᴛʜᴀᴛ sᴛʀᴀɴɢᴇ ᴍᴇɴ ᴡɪᴛʜ sᴜɪᴛs ᴏᴡɴᴇᴅ. ɪ ᴇɴᴛᴇʀᴇᴅ ᴛʜᴇ ғᴀᴄᴛᴏʀʏ ǫᴜɪᴄᴋʟʏ ᴜɴʙᴏᴛʜᴇʀᴇᴅ ʙʏ ᴍʏ ғᴇᴇᴛ ʙᴇɪɴɢ ɪɴᴊᴜʀᴇᴅ ʙʏ ᴛʜᴇ sᴍᴀʟʟ ᴘᴇʙʙʟᴇs.

ᴜᴘᴏɴ ᴇɴᴛᴇʀɪɴɢ ᴛʜᴇ ғᴀᴄᴛᴏʀʏ, ɪ ᴍᴀɴᴇᴜᴠᴇʀᴇᴅ ᴄᴀʀᴇғᴜʟʟʏ ᴛʜʀᴏᴜɢʜ ᴛʜᴇ ʙʀᴏᴋᴇɴ sᴛʀᴜᴄᴛᴜʀᴇs, ᴀᴠᴏɪᴅɪɴɢ ᴛʜᴇ sʜᴀʀᴘ ᴀɴᴅ ʀᴜsᴛᴇᴅ ᴍᴇᴛᴀʟ ʀᴏᴏғ ᴛʜᴀᴛ ғᴇʟʟ ᴅᴏᴡɴ ғʀᴏᴍ ᴛʜᴇ ᴄᴇɪʟɪɴɢ. ɪ ᴄʟᴜᴛᴄʜ ᴛʜᴇ ʙᴀɢ ғɪʀᴍʟʏ ᴀs ɪ ᴀʟᴍᴏsᴛ ᴛʀɪᴘ ᴅᴜᴇ ᴛᴏ ᴛʜᴇ ʀᴏᴄᴋ, ɪ ʏᴇʟᴘ sʟɪɢʜᴛʟʏ ᴀʟᴍᴏsᴛ ғᴀʟʟɪɴɢ ғʀᴏᴍ ᴛʜᴇ ᴡᴏᴏᴅᴇɴ ᴘʟᴀᴛғᴏʀᴍ ᴜɴᴜsᴇᴅ ᴛᴏ ᴛʀᴀᴠᴇʟ ᴛᴏᴡᴀʀᴅs ᴛʜᴇ ᴛᴏᴘᴍᴏsᴛ ғʟᴏᴏʀ ᴏғ ᴛʜᴇ ʙᴜɪʟᴅɪɴɢ.

sᴜᴄᴄᴇssғᴜʟʟʏ ᴀʀʀɪᴠɪɴɢ ᴀᴛ ᴛʜᴇ ғʟᴏᴏʀ, ɪ ᴇɴᴛᴇʀᴇᴅ ᴍʏ ᴍᴀᴋᴇsʜɪғᴛ ʜᴏᴍᴇ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

sᴜᴄᴄᴇssғᴜʟʟʏ ᴀʀʀɪᴠɪɴɢ ᴀᴛ ᴛʜᴇ ғʟᴏᴏʀ, ɪ ᴇɴᴛᴇʀᴇᴅ ᴍʏ ᴍᴀᴋᴇsʜɪғᴛ ʜᴏᴍᴇ. ᴜsɪɴɢ ᴀ ʙʟᴀɴᴋᴇᴛ ᴛᴏ ᴄᴏᴠᴇʀ ᴀs ᴍʏ ᴄᴇɪʟɪɴɢ ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ sᴜᴘᴘᴏʀᴛ ᴏғ ᴛʜᴇ ʙʀᴏᴋᴇɴ sᴛʀᴜᴄᴛᴜʀᴇ ʙᴇsɪᴅᴇ ᴀɴᴅ ᴀ ʙᴇᴀʀᴀʙʟᴇ sᴛɪᴄᴋ, ᴘɪʟʟᴏᴡs sᴄᴀᴛᴛᴇʀᴇᴅ ɪɴsɪᴅᴇ ᴡɪᴛʜ ᴀ ᴄᴏʀɴᴇʀ ғɪʟʟᴇᴅ ᴡɪᴛʜ ɴᴇᴄᴇssᴀʀʏ ɪᴛᴇᴍs ᴀɴᴅ ғᴏᴏᴅ. ɪ sᴇᴛᴛʟᴇᴅ ᴛʜᴇ ʙᴀɢ ɪ ᴄᴀʀʀɪᴇᴅ ғɪʟʟᴇᴅ ᴡɪᴛʜ ғᴏᴏᴅ ᴅᴇsᴘɪᴛᴇ ᴀʟʀᴇᴀᴅʏ ʙᴇɪɴɢ ᴇxᴘɪʀᴇᴅ ᴏʀ ʀᴏᴛᴛᴇɴ. ɪ ʟᴇғᴛ ᴛʜᴇ ᴍᴀᴋᴇsʜɪғᴛ ʜᴏᴍᴇ ᴀs ɪ ᴘʀᴇᴘᴀʀᴇᴅ ᴛʜᴇ ғɪʀᴇ, ᴀ ᴅɪsᴛᴀɴᴛ ᴀᴡᴀʏ. ᴜsɪɴɢ ᴀ ʟɪɢʜᴛᴇʀ ᴀs ɪ ɢᴀᴛʜᴇʀᴇᴅ sᴍᴀʟʟ ᴛᴡɪɢs ᴀɴᴅ ʙʀᴀɴᴄʜᴇs.

ᴛʜᴇ ᴡᴀʀᴍ sᴇɴsᴀᴛɪᴏɴ ғʀᴏᴍ ᴛʜᴇ ʙʟᴀᴢɪɴɢ ғɪʀᴇ ʜᴏʟᴅs ᴀ ᴄᴏᴍғᴏʀᴛɪɴɢ ᴀᴜʀᴀ, ɪ sᴛᴀʀᴇᴅ ᴀᴛ ᴛʜᴇ ʙʟᴀᴢɪɴɢ ʟɪɢʜᴛ ʙʟᴀɴᴋʟʏ

ᴀᴍɪᴅsᴛ ᴛʜʀᴏᴜɢʜ ᴛʜᴇ ᴘᴇᴀᴄᴇғᴜʟ ᴀᴍʙɪᴇɴᴄᴇ, ᴀ ʟᴏᴜᴅ sᴏᴜɴᴅ ᴛʜᴀᴛ ᴄᴀᴜsᴇs ᴛʜᴇ ɢʀᴏᴜɴᴅs ᴛᴏ sʜᴀᴋᴇ ɪɴᴛᴇɴsᴇʟʏ. sᴛʀᴜᴄᴛᴜʀᴇs ᴏғ ᴛʜᴇ ᴄᴜʀʀᴇɴᴛʟʏ ʙʀᴏᴋᴇɴ ʙᴜɪʟᴅɪɴɢ, sʜᴀᴋᴇ ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ ɢʀᴏᴜɴᴅ. ᴘʟᴀɴᴋs ᴏғ ᴡᴏᴏᴅ, ʙɪᴛs ᴀɴᴅ ᴘɪᴇᴄᴇs ᴏғ ᴄᴏɴᴄʀᴇᴛᴇ ғᴀʟʟ ᴀɴᴅ ᴄʀᴀᴄᴋ. ᴄʟᴜᴛᴄʜɪɴɢ ᴏɴᴛᴏ ᴍʏ ᴏɴʟʏ sᴏᴜʀᴄᴇ ᴏғ ᴄᴏᴍғᴏʀᴛ, ᴀ ᴡᴀʀᴍ ʏᴇᴛ ᴅɪʀᴛɪᴇᴅ ᴄʟᴏᴛʜ, ɪ ɢᴀᴢᴇ ᴛʜʀᴏᴜɢʜ ᴛʜᴇ sʜᴀᴛᴛᴇʀᴇᴅ ɢʟᴀss ᴏғ ᴛʜᴇ ᴡɪɴᴅᴏᴡ, ᴏᴠᴇʀsᴇᴇɪɴɢ ᴛʜᴇ ᴄɪᴛʏ. ᴀ ʙᴜɪʟᴅɪɴɢ ᴡᴀs ᴀғʟᴀᴍᴇ ᴀs ᴍᴜғғʟᴇᴅ sɪʀᴇɴs ᴄᴏᴜʟᴅ ʙᴇ ᴅɪsᴄᴇʀɴ ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ sʜᴏᴜᴛs ᴏғ ᴛᴇʀʀᴏʀ ᴀɴᴅ ɢᴜɴsʜᴏᴛs. ᴀs ᴛʜᴇ ᴛʀᴇᴍʙʟɪɴɢ ᴄᴇᴀsᴇᴅ, ɪ ᴅɪᴅɴ'ᴛ ʙᴏᴛʜᴇʀ ᴛᴏ ᴘᴏɴᴅᴇʀ ᴍᴏʀᴇ ᴏғ ᴛʜᴇ ᴜsᴜᴀʟ ᴘʜᴇɴᴏᴍᴇɴᴏɴ. ᴇxᴛɪɴɢᴜɪsʜɪɴɢ ᴛʜᴇ ғɪʀᴇ ᴛᴏ ɴᴏᴛ ᴀᴛᴛʀᴀᴄᴛ ᴜɴᴡᴀɴᴛᴇᴅ ᴀᴛᴛᴇɴᴛɪᴏɴ ᴛᴏ ᴛʜᴏsᴇ ɪʟʟ ɪɴᴛᴇɴᴅᴇᴅ ɪɴᴅɪᴠɪᴅᴜᴀʟs, ᴘᴏᴜʀɪɴɢ ᴡᴀᴛᴇʀ.

ᴄᴀsɪɴɢ ᴍʏ sᴍᴀʟʟ ᴀɴᴅ ғʀᴀɪʟ ʙᴏᴅʏ ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ ᴛᴀᴛᴛᴇʀᴇᴅ ʙʟᴀɴᴋᴇᴛ ᴛᴏ ʟᴇɴᴅ ᴛʜᴇ ᴀᴍᴏᴜɴᴛ ᴏғ ᴄᴏᴍғᴏʀᴛ ᴀɴᴅ ᴡᴀʀᴍɴᴇss ᴇᴠᴇɴ ɪғ ɪᴛ ɪs ʟᴇss. sᴛᴀʀs sʜɪɴᴇ ʙʀɪɢʜᴛʟʏ ʟɪᴋᴇ sᴍᴀʟʟ ғɪʀᴇғʟɪᴇs ᴛʜᴀᴛ ᴘʀᴏᴠɪᴅᴇs sᴍᴀʟʟ ᴀᴍᴏᴜɴᴛs ᴏғ ʟɪɢʜᴛ ɪɴ ᴛʜᴇ sᴋʏ, ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ ᴍᴏᴏɴ ᴛʜᴀᴛ sʜᴏɴᴇ ʟɪɢʜᴛ ᴛᴏᴡᴀʀᴅs ᴛʜᴇ ᴘᴀᴛʜᴇᴛɪᴄ ᴀɴᴅ ᴘᴏᴏʀ sᴏᴜʟs ᴛʜᴀᴛ ʀᴇsɪᴅᴇ ᴛʜɪs ᴄɪᴛʏ ʏᴇᴛ ɪᴛ ᴡᴀs ᴊᴜsᴛ ᴀ ʜᴏᴘᴇʟᴇss ᴅʀᴇᴀᴍ ᴛᴏ ᴛʜᴏsᴇ ɪɴɴᴏᴄᴇɴᴄᴇ ᴀɴᴅ ᴘᴜʀᴇ ʜᴇᴀʀᴛs.

ɢᴀᴢɪɴɢ ᴜᴘ ᴛʜᴇ ʙʀᴏᴋᴇɴ ᴄᴇɪʟɪɴɢ ᴏғ ᴛʜᴇ ʙᴜɪʟᴅɪɴɢ, ɪᴛ sʜᴏᴡᴄᴀsᴇs ᴀɴ ᴇᴍᴘᴛʏ ᴀɴᴅ ᴄᴏᴜᴋᴅʏ sᴋʏ, ᴄᴏɴᴛʀᴀsᴛ ᴛᴏ ᴡʜᴀᴛ ɪ ᴅʀᴇ, ɪᴛ ᴡᴀs ʜᴏᴘᴇʟᴇss... ᴘᴀᴛʜᴇᴛɪᴄ ᴛᴏ ᴅʀᴇᴀᴍ sᴜᴄʜ ᴜɴʙᴇʟɪᴇᴠᴀʙʟᴇ ᴀɴᴅ sᴜʀʀᴇᴀʟ ᴅʀᴇᴀᴍ. ᴅʀᴇᴀᴍɪɴɢ ᴡᴀs ɴᴇᴠᴇʀ sᴏᴍᴇᴛʜɪɴɢ ɪ ᴄᴏᴜʟᴅ ᴅᴏ ᴡʜᴇɴ ɪ sʟᴇᴇᴘ, ᴛʜᴏsᴇ ᴅʀᴇᴀᴍs ᴛʜᴀᴛ ᴄᴀᴜsᴇᴅ ʏᴏᴜᴛʜs ᴀɴᴅ ᴘᴜʀᴇsᴛ ᴛᴏ sᴍɪʟᴇ, ғɪʟʟᴇᴅ ᴡɪᴛʜ ᴜɴᴄᴏɴᴅɪᴛɪᴏɴᴀʟ ʜᴀᴘᴘɪɴᴇss. ɪɴ ᴍʏ ᴄᴀsᴇ, ɪᴛ ᴡᴀs ɴᴇᴠᴇʀ ᴀ ᴅʀᴇᴀᴍ, ɪᴛ ᴡᴀs ᴀ ɴɪɢʜᴛᴍᴀʀᴇ. ᴇᴠᴇʀʏ ɴɪɢʜᴛ ɪ ᴀɴᴛɪᴄɪᴘᴀᴛᴇᴅ sɪᴍɪʟᴀʀ ᴏᴄᴄᴜʀʀᴇɴᴄᴇs ʙᴜᴛ ᴅᴇsᴘɪᴛᴇ ɴᴏʀᴍᴀʟɪᴢɪɴɢ ᴛʜᴏsᴇ ᴛᴇʀʀᴏʀs ɪᴛ ᴡᴀs ɴᴇᴠᴇʀ sᴏᴍᴇᴛʜɪɴɢ ɪ ᴄᴀɴ ʙᴇɢɪɴ ᴛᴏ ᴡɪᴛʜsᴛᴀɴᴅ. ᴛʜᴇ ʜᴏʀʀᴏʀs ᴛʜᴀᴛ ᴄᴀᴜsᴇs ᴍᴇ ᴛᴏ ᴛʀᴇᴍʙʟᴇ ɪɴ ᴄᴏʟᴅ ɴɪɢʜᴛs ᴡɪᴛʜ ɴᴏ ᴡᴀʀᴍᴛʜ ᴘʀᴏᴠɪᴅᴇᴅ, ʜᴇᴀᴠʏ ʙʀᴇᴀᴛʜɪɴɢ ᴛʜᴀᴛ ᴄᴀᴜsᴇs sᴍᴀʟʟ ᴍᴏsᴛ ᴏғ ᴀɪʀ ᴅᴜʀɪɴɢ ᴅᴀʀᴋɴᴇss ᴀɴᴅ ᴛʜᴇ ᴡᴇᴛ ʟɪǫᴜɪᴅ ᴛʜᴀᴛ sʜᴏɴᴇ ʟɪᴋᴇ ᴅɪᴀᴍᴏɴᴅs, ᴄᴀsᴄᴀᴅɪɴɢ ᴅᴏᴡɴ ᴍʏ sᴏғᴛ ᴘᴏʀᴄᴇʟᴀɪɴ ʏᴇᴛ sᴍᴀʟʟ sᴄᴀʀs ᴛʜᴀᴛ ᴅɪsᴘʟᴀʏs ɪᴍᴘʀᴏᴘᴇʀʟʏ.

ᴛʜᴇ sᴇᴄᴏɴᴅs ᴏғ sᴛᴀʀɪɴɢ ᴀᴛ ᴛʜᴇ sᴛᴀʀʟᴇss ᴀɴᴅ ᴍᴏᴏɴʟᴇss ɴɪɢʜᴛ sᴋʏ, ɪ ғɪɴᴀʟʟʏ ᴄʟᴏsᴇ ᴍʏ ᴇxʜᴀᴜsᴛᴇᴅ ᴇʏᴇs, ᴀɴᴛɪᴄɪᴘᴀᴛɪɴɢ ᴀɴᴏᴛʜᴇʀ ᴛᴇʀʀᴏʀs ᴛʜᴀᴛ ᴡɪʟʟ ʜᴀᴜɴᴛ ᴍᴇ ᴛɪʟʟ ᴅᴀᴡɴ.

12.29.23
ᴿᵃᶦˢᵒⁿ ᴰ'ᵉ̂ᵗᵉʳᵉ?
ᶜʰᵃʳᵃᶜᵗᵉʳ ʳᵉᵛᵉˡᵃᵗᶦᵒⁿ:
✦ ᴹᶦˢˢ ᴹᵃʸᵇᵉˡˡᵉ; ᴰᵒᶜ ᴹᵃʸ
✦ ᴳʷᵉⁿ ˢᵗᵃᶜʸ

ᴺᵉˣᵗ ᶜʰᵃᵖᵗᵉʳ:
ˢᵗᵒʳʸ ᵃʳᶜ ¹:²→ ˡᶦᶠᵉ ᵇᵉᶠᵒʳᵉ

ᴺᵉˣᵗ ᶜʰᵃᵖᵗᵉʳ:ˢᵗᵒʳʸ ᵃʳᶜ ¹:²→ ˡᶦᶠᵉ ᵇᵉᶠᵒʳᵉ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 31 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

疑わしい→Raison D'êtere? ||ᵃᶜʳᵒˢˢᵀʰᵉˢᵖᶦᵈᵉʳᵛᵉʳˢᵉˣʳᵉᵃᵈᵉʳWhere stories live. Discover now