Bab 4 (Persiapan Perkahwinan)

26K 203 29
                                    

Berbaki 2 minggu lagi, Atiyyah dan Afiq akan melangsungkan perkahwinannya. 2 minggu berbaki ini adalah tempoh yang sangat sibuka bagi Atiyyah dan Afiq. Hari ni pula, Afiq dan Atiyyah akan mengambil baju pengantin dan buat ukuran terakhir sebelum membawa pulang baju pengantin tersebut.

Afiq yang selesai bersiap untuk menjemput Atiyyah untuk ke butik pengantin mengambil diari 'hikmah' nya. Afiq melihat kembali senarai latihan yang dirangka oleh Afiq untuk Atiyyah bagi merealisasikan fantasinya.

Senarai latihan 'Road To Solehot'
1. Memakai pakaian ikut kehendak ✅
2. Tangkap gambar mengikut kehendak setiap hari ✅
3. Menanggalkan bra ketika dipinta✅
4. Memberi bra ✅
5.

Afiq tersenyum melihat senarai nombor 5...ya...masanya telah tiba untuk laksanakan objektif ke-5 kepada Atiyyah. Bagi Afiq sudah tiba masanya untuk naik ke tahap yang seterusnya. Agaknya apakah objektif yang ke-5?

Ketika dalam kereta, Afiq cuba membuat panggilan video kepada Atiyyah.

Atiyyah : Assalamualaikum abang...maaf lambat angkat call sebab tadi Tya masih berkemban tadi...abang dah sampai ke? terkejut tya abang buat video call.

Afiq : Oo...takpe2...sorry sbb buat video call...abang rasa mulai sekarang abang nak call sayang pakai video call la...sbb abang lg suka ckp ngan sayang nampak wajah sayang yang cantik...sejuk je mata memandang...

Atiyyah tersipu malu dengan pengakuan tunangnya. Walaupun Tya sudah melarang Afiq memanggilnya sayang selagi belum akad nikah, tetapi Afiq tetap panggilnya sayang. Memandangkan 2 minggu lagi mereka berdua bakal disatukan, dah tiba masanya Tya mula belajar untuk menggelarkan dirinya sayang.

Atiyyah : Abang...Tya nak tanya something boleh?

Afiq : Tanya apa tu sayang?

Atiyyah : Emm...kalau Tya gelarkan diri Tya sayang sekarang abang happy tak?

Afiq : Ya Allah...mestilah abang happy...abang dah lama tunggu saat ni nak ber abang sayang dgn sayang...so sayang dah ready la ni?

Atiyyah : Dah abang...Sayang dah bersedia...sayang nak buat abang bahagia...

Afiq : Alhamdulillah camtulah bakal isteri abang...ni sayang dah bersiap ke belum?

Atiyyah : Dah abang...sayang baru je lps bersiap waktu sayang call abang balik tadi...

Afiq : Ok cantik...ni sekejap lagi abang dah nak sampai rumah sayang...tapi sebelum tu sayang dah tengok ke video abang bagi tadi lepas subuh?

Atiyyah : Erm...video yang 1 minit tu ke? yg video ada tulis mssluttyv2 tu ke? yang pakai tudung labuh dengan jubah tu ye?

Afiq : Aah...yg tu best x video tu?

Mesti pernah dengarkan pasal video mssluttyv2? Afiq tidak menghantar keseluruhan video. Afiq hantar secara berperingkat kepada Atiyyah supaya Atiyyah dapat hadam dengan baik dan berubah 'step by step'. Afiq telah menghantar video mssluttyv2 yang mana ketika itu memakai jubah dan tudung labuh berwarna merah membuat gaya ghairah dihadapan kamera, meramas tetek dan menampar punggungnya sendiri. Setakat itu sahaja Afiq hantar untuk latihan awal kepada Atiyyah. Kini, Afiq ingin Atiyyah melakukannya seperti dalam video itu.

Atiyyah : Malu nak cakap tapi rasa lain la bila tngok video tu...

Afiq : Sayang rasa apa?

Atiyyah : Emm...malu la nak ckp

Afiq : Kan kita dah nak kahwin kan? cer bagitau...alo comel2 muka dah merah dah...hihihi

Atiyyah : Abang ni...nakal la...emm...sayang rasa buah dada sayang menegang...pastu kemaluan sayang basah...ishhh...malulah...maaf abang tercakap benda tak elok dekat abang...

Ustazah Atiyyah : Muslimah GhairahWhere stories live. Discover now