O N E !

308 4 0
                                    

"j-jihoon" hyunsuk berjalan mendekati jihoon yang duduk disofa.

Hyunsuk berdiri dihadapan jihoon.

"sampai bila kau nak kurung aku? lepaskan aku, jihoon." hyunsuk memandang jihoon berharap.

Berharap dia bebas dari kurungan seperti neraka ni. Dia nak bebas, dia tak sanggup kene pukul, kene kurung dengan jihoon macam ni.

"No. Sampai bila bila, hyunsuk. Selamanya" jihoon tersenyum miring.

"stop ji, aku penat" hyunsuk tak mengalah walau dia tahu jawapan jihoon tetap sama.

"Masuk bilik, now." hyunsuk pasrah, dia masuk dengan lemah longlai. Dia terpaksa tinggal di neraka ni.

Dia terpaksa ikut arahan jihoon, lagi lagi apabila jihoon menggunakan perkataan english. Dia, dia takut. Keluarga sendiri biar anak kene culik sebab hutang? huft.

FLASHBACK

"cari siapa anak dia. Selagi hutang dia dengan aku tak selesai, aku tak akan teragak agak untuk naik tangan dekat anak dia."

-

---

"tuan, nama choi hyunsuk. Satu satunya anak tunggal keluarga choi yang berhutang dengan kita. Dia belajar di SEOUL INTERNATIONAL SCHOOL. Dia selalu menggunakan jalan ni tuan, sewaktu pulang sekolah. "

anak buah jihoon menghulurkan koordinat destinasi yang dia yakin jihoon akan gunakannya.

----

"kalau kau nak  anak kau selamat, bayar hutang kau sial! "

"choi hyunsuk? anakku? oh, ambil saja. aku sudah tidak perlukan dia lagi"

jihoon tersenyum seraya menaikkan keningnya. Lelaki di seberang sana memang pandai bermain kata.

"kau tidak menyesal dengan perka-"

"tidak, Jun. Aku tidak menyesal. Dan jangan lupa titip salamku"

TUTT!

Jihoon melihat ke samping nya. Sial, orang itu benar - benar membuang anaknya. Dia mendekat ke arah hyunsuk yang masih posisi terbaring, dia pengsan.

"At least aku dapat kau."

END FLASHBACK.

Disinilah tempat hyunsuk, bilik mewah. Mewah, tapi seperti neraka bagi hyunsuk. Ah, dia ingin lari. Tapi kalau jihoon dapat tangkap, dia nahas.

How? fikir nya. Dia bergumam.

TOK TOK!

Lamunan hyunsuk membuyar ketika seseorang mengetuk pintu biliknya. Dia mendekat ke arah pintu.

"ah heerin, kenapa?" maid heerin tersenyum ke arah hyunsuk sambil menghulur tangannya.

"tuan hyunsuk, awak pasti lapar, bukan? jom? turun, Tuan Jihoon dah tunggu kita" heerin sedikit menunduk. Hyunsuk terkekeh.

"Ye saya lapar, tapi awak boleh saje suruh saya turun bawah. Tak payah la sampai pimpin macam ni, lain kali." heerin dan hyunsuk berjalan seiring turun kedapur.

"maaf, saya taknak susahkan tuan" lagi sekali heerin tersenyum. Hyunsuk menggeleng kepala pelan, sudah biasa dilayan seperti ratu disini.

"tak pe, saya okey je" hyunsuk duduk di salah satu kerusi meja makan.

kini mereka berada di ruang makan.

"baiklah, saya ambilkan makanan dulu." heerin berganjak pergi ketika hyunsuk mengambil tempat duduk.

Tak lama selepas itu, jihoon datang. Suasana menjadi canggung semula. Heerin datang membawa beberapa piring dan lauk pauk yang sudah tersedia.

Namun sebelum heerin pergi meninggalkan mereka berdua, hyunsuk dengan cepat menahan tangannya. Heerin tentunya terkejut, jihoon juga.

"kenapa kau tahan dia?" hyunsuk menggeleng.

"tak, heerin awak teman saya makan. Boleh?" Heerin memandang jihoon dan hyunsuk bersilih ganti.

"maksud tuan?" heerin cuba mencerna perkataan hyunsuk.

"teman saya makan, boleh?" heerin melepaskan tangannya, lalu bergeleng.

"Maaf, tuan jihoon masih ada disini. Saya tidak boleh sesuka hati langgar peraturan" heerin pergi setelah mendapat tatapan tajam dari jihoon.

hyunsuk menunduk, ah canggung sekali!

"aku ni bukan manusia? kenapa minta dia teman?" hyunsuk diam.

"s-sorry" hyunsuk semakin takut. Tatapan jihoon mematikan!

"makan, lepastu naik bilik" jihoon lanjut makan.

"hm" hyunsuk mengangguk




LOL!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 14 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KURUNGAN ft. hoonsukWhere stories live. Discover now