Uyandigimda farkli bi koku ve rahatsiz bi yatakta yattigimi fark ettim. Yavas adimlarla tuvalete yoneldim ayna da sacimi toplarken bi anda nefes alamadim annem ve babam olmus olamazdi demi . Odanin kapisi biri tiklayip iceri girdi "Mira" diye seslendiginde Hale oldugunu anladim kosup kollarimi ona sardim su an tek istedigim annem ve babamdi ve artik onlar yoktu.
Berbat bir durumdaydim. Hale'nin "Ugunum cok uzgunum " demesiyle onu daha cok sarmaladim. Odaya giren Hasan amcayi gorunce yavasca Hale'den ayrildim . Hasan amcada bana bi baba sevkati ile sarildi artik dayanamayip aglamaya basladim susamiyor dinmiyordu goz yasim. Tek guvencem olan babam ve annem olmustu bu imkansizdi neden bugun neden benim en mutlu olmam gereken gunde olemezlerdi . Hic olmemelilerdi onlarsiz ne yapardim ki ben. Hasan amca;
"Kizim hadi hazirlan artik eve gidrlim " demesiyle hafifce kendimi topladim
Hasan amca cikis islerini yaparken bende ayakkabilarimi bulmaya calisiyordum buldugumda ise agir agir giyindim o sirada odaya gelen Hasan amca bi kolumda bi kolumda Hale girerek beni hastaneden cikartip arabaya bindirdi bu arada hala agliyordum .Eve geldigimde hizli hizli merdivenleri cikip odama kendimi kilitledim. Hale'nin sesini duymazdan gelerek yataga girip ortuyu agzina kadar cektip boyle daha guvenli hissediyordum ki suan kesinlikle boyle bi duyguya ihtiyacim vardi.
Uykuya daldigimda annem babam ve benim 15. dogum gunumdeki o sahneyi ruyamda goruyordum yuzumdeki o aptal siritis ve mukemmel bi his mutluluk bidaha mutlu olabilecek miyim ? Kesinlikle hayir onlar olmadan asla ve asla olamazdim.
Mumlari uflerkn tuttugum hayel geldi aklima " hep mutlu olmak dileyiyle"
Aptal mumlar neden mutlu olamamistim ki ? Yanlis mi dilemistim ki
O dogum gununde cekindigimiz fotograflar ve verdigimiz pozlar hep mutlu sahnelerdi onlar bidaha olmuyacak turden .Uyandigimda hava aksam saatleriydi saate baktigimda sekizdi . Ustumu degistirip asaga indigimde Hale ve Hasan amca hala burda oturuyordu .
Hale gelip yanima;"Iyi misin bal bocegim "demesiyle hafifce iyiyim dercesine basimi asagi yukari salladim . Hasan amca " Gel kizim seninle bisey konusmak istiyorum " dedi . Tekli koltugun karsisina gecip ikili koltuga oturdum Hale de benim yanima oturup elimi guven verircesine sıktı . Allahim gene mi kotu haber ?
" Mira güzel kizim biliyorsun ki annen ve baban vefat etti senin kadar bu olay beni de yaraladi ama malesef ki bu kazanin sebebi baban . Annen ile tartisirken yanlis yone girmis ve karsidan gelen Istanbul plakali bi arabaya carpmis ve o arabadaki uc kisiden ikisi de agir yaralanmis ve hastaneden haber geldi ve birisi kaza yerinde digeri ise ambulans da hastaneye giderken olmusler galiba onlarda kari kocaymis . Ve diger arabada olan ise senin yaslarinda bi genc hafif siyriklarla atlatmis "
Duyduklarim karsisinda resmen soka girdim benim babam kesinlikle boyle bisey yapmazdi o mukemmel bi adam kesinlikle beni ve baska birini yetim ve oksuz birakamazdi . Icimde firtinalar koparken disimdan bunlara alisik bi kiz goruntusu veremiyordum su an piskolojik olarak cokus yasiyordum ve bu berbat biseydi. Hasan amca devam ederken artik dayanamiyordum
"Yarin cenazen var ben herseyi yararladim . Sen dinlen. Yarin butun akrabalarin geliyor ve biliyorsun ki bi amcan var Istanbul da oda geliyor ve seni Istanbula goturecek cunku baban bunan iki ay once sana vasiyet burakti ve bunun yaninda ona bisey olmasi durumunda senin korumani o alacak resmi olarak " demesiyle imkansiz birsey demis gibi baktim ama gayet ciddi bir baktis atti.
"Mecbudsun guzel kizim babanin istegini yerine getirmek istemez misin? Hem bak ben telefonla konustum gayet iyi insanlar ben seni guvenmedigim birine yada basina kotuluk acacak birinin eline verir miyim sen bana babanda emanetsin lutfen git simdi esyalarini topla ve akadaslarina veda et yarin cenazeden sonra yola cikacaksiniz hadi guzel kizim "demesiyle Haleyle goz goze geldik ben asla onsuz yabanci bi sehirde yasiyamazdim.
Hale " Ben hep seninle netten gorusup telefonla konusucam ozel ve onemli gunlerinde atlayip ucaga yanina gelecem tam mi ? Biliyorum ben de seni ozluycem ama oyle bakma tam mi belki cok mutlu olacan kizim gul biraz " derken bile dedklerine kendi bile inanmamis gibi gorunuyordu .
Hale kolumdan tutup beni kaldirirken Hasan amca gitmek icin izin isteyip kapiyi yavasca ortup gitt arabasinin motor sesi evi doldururken son bi kez daha etrafa mal mal baktiktan sonra odaya ciktik.
Gitmek istemiyordum ama hic birsey de diyemiyordum. Hale dolabin ustundeki mor valizi asaga indidi. Valizin icine herseyi doldururken yarin icin siyah uzun bi tulum ve siyah şık ayakkabilari. Yol icin de sort ve hafif
Sirti acik salas bi t -short birakti . Kesinlikle converslerimi de onlar asklarimda . Bu kizi cok fena ozluyecektim . Mukemmeldi ama hic toplu degil ya valize resmen kiyafetleri tepti . O valizle kapatmak icin kavga ederken bende ordan ayrilip annem ve babamin yatak odasina girdim.Bu odaya cok seyrek gelirdim ama genellikle şimsek caktigi zamanlar gelirdim resmi olarak 18 yasinda olsamda hala kucuk bi kiz ruhum vardi . Gene simsek caksa ben nereye gidip siginacaktim ki artik olmayan annem ve babamin yanina gidip onlara sarilamazdim ya .
Babamin ozenle topladigi siyah ve gayet sade pijamasi annemi ondan uzak beyaz geceligi ve daha adini ogrenemedigim ceketi mi desem bilmiyorum iste onu babamin aksine cikarilip atilmisti . Ah anne bana sen yokken kim yol gosterecekti.
Yavasca %100 babamin topladigi yataga yattim . Yastiklarinda hala onlarin kokuslari vardi . Bu mukemmel koku ile kendimden gecmisken yanima gelen annem miydi ? Ah kesinlikle oydu yoksa geri mi donmustu ayaga kalkip agagimi toplayip oturdum
Oda yanima oturdu kesinlikle bu ruyanin bitmesini istemiyordum. Gozlerimi sıkıca kapattim eger acarsam gidecekti . Beklemedigim bi anda koluma tutup beni dizini yatirdi. Sacimi oksarken kokusunu icime cekiyordum .
"Ozur dilerim cok ozur dilerim seni yanliz biraktim icin ama oyle degil ben hep senin yaninda olucam babanda oyle . Biz seni cok seviyoruz ve hep mutlu olmani istiyouz bu yuzden seni oraya Istanbul'a yolluyoruz . Senin icin orasi daha iyi guven bize burada kimsen yokken orada bir amcan ve yengen olacak kizim " dedi son bi kez daha sacima ufak bi opucuk birakip yok oldu. Bende sessizce aglamaya basladim.
Sabah kalktigimda hala annemgilin kokousu olan yastii son bi kez daha kokladim ve bsnyoya girdim bi dus aldiktan onra odaya girdim ama keske girmez olaydim Hale valizin agzini kapatmaya kapatmis ama valize sarilir bi sekilde koltukta yatiyordu bu hali beni hafif bi sekilde tebessum ettirirken annemin dedikleri aklima geldi .
Onun sozunu hep dinlerdim gene dinliyecektim ve benim icin yaptiklarina saygi duyacaktim . Tulumu giydikten sonra ayakkabilari koseye koydum Haleyi uyandirip onuda siyahlar jine burundurdukten sonra asaga inip Hasan amcayi bekledik elindekileri mutfaga goturup servis tapaklarina koyarken bu arada gelenlere ikram edip bol bol bas sagligi dinliyordum
Hale her zaman ki gibi yardim ediyordu Hasan amca yanima gelip ;"Gel Mira amcanla tanis "dedi arkami dondugumde hayatim boyunca gormediim amcam ve yengeme baktim oldukca genc ve zengin gorunuyordu ki kesinlikle oyle olmalilardi.
Elimi uzatip "Merhaba " dedim ilk amcam sonrada yemngem elini uzatip basi sagolsun dediler ve biraz sohbet ettik ve gece saat 22.00 yola cikacagimizi soylediler .
Haleyle bir turlu ayrilamiyordum onu ne kadar ozlyecektim son bir kez daha ona baktiktan sonra amcamin sesiyle ayrildik" artik veda bitti "dedim ve valizi amcam elimden alip bagaja koydu. Hasan amcaya son bir kez daha tesekkur ettiken sonra arabaya bendim araba on model şık ve gayet hizli bi arabaya benziyordu yengemde yerini aldiktan sonra arabayin motor sesini dinledim . Kulakligimi taktim ve hizli arabadayla hizla uzaklastik Hatay'dan. Demek annem mutlu olacaksin dedi baslasin yolculuk...
Votelerinizi unutmayin su an cok ihtiyacim var