"Hyung!"
"Apa bising2 pagi2 ni?" Hao yang terjaga sebab jeritan tu. Selain Hao, Hanbin pun terjaga tapi Hanbin terus je keluar dari biliknya check apa yang terjadi.
"Kenapa ni?" dia terus masuk ke bilik maknae line yang ada Gunwook, Gyuvin dengan Yujin.
Apa yang dia nampak masuk je bilik tu, Gyuvin yang dah jatuh ke lantai dengan selimut yang berterabur, Yujin yang hampir2 nak panjat katil Gunwook and at least Gunwook dah tidur tak hiraukan langsung dua orang member dia yang bising2 dari tadi.
Hanbin yang dari tadi berdiri je depan pintu tu lastnya pergi ke Gyuvin.
"Kau! Orang dah cakap jangan kacau Yujin kan? Pagi-pagi kalau tak buat kacau tak sah la! Dah2 kemas kalau aku datang balik tak kemas, taknak masak untuk korang berdua." Hanbin ketuk sekali kepala Gyuvin. Sekali tengok Gunwook yang tengah tidur lagi.
"Sorry hyung. Kami kemas lawa-lawa bilik ni. Hyung pergi je masak dulu." Gyuvin mula tolak Hanbin perlahan-lahan dari bilik.
Jujurnya Hanbin nak suruh Gyuvin atau Yujin untuk gerak Gunwook tapi dia yakin yang dua orang tu akan buat juga nanti. Takkan la dua-dua tu tak nampak Gunwook, kan? Takkan la dua-dua tu nak tinggalkan Gunwook? Tapi Hanbin malas nak fikir apalagi dia nak kena masak lagi. Tambah pula dua orang ni yang dah awal-awal dah buat hal. Hanbin terus ke dapur.
"Kenapa tu?" tanya hao yang dari tadi dah ada depan tv.
Hanbin terkejut sekejap, "Hao-ah, jangan kejutkan aku macam tu aishh. Takda apa pun. Macam biasa la Gyuvin kacau Yujin sampai budak tu pun dah tak tahan."
"Hmm, Gyuvin ni pun satu, apa kata kalau kita bagi Yujin satu bilik lain?" reaksi muka Hanbin dengar cadangan tu hmm tak suka. "Tak boleh, lagi pun kita tak cukup bilik, kalau ada pun bilik store tu. Takkan la nak bagi budak tu bilik store kecil tu. Kalau nak pindah Gyuvin ke situ pun nanti lama-lama dia akan duduk bilik Yujin juga." Hao just angguk.
"Hyung, pindahkan Gunwook jela."
Hanbin tengok ke arah suara tu. Ricky.
"Kenapa Gunwook pula? Bukan dia buat kacau pun. Kita nak elakkan Gyuvin ni kacau Yujin je, Ricky." Kata Hao.
"Tapi, baru ni Gyuvin bagitahu dia kacau Yujin sebab dia taknak Yujin main dengan Gunwook je. So, die kacau jela Yujin selagi ada Gunwook." Kali ni Hao yang buat muka tak setuju and keliru.
"Dah kenapa pula? Buang tebiat ke dia tu."
"Dah2, penat fikir awal-awal pagi. Nanti kita fikirkan balik sama-sama. Ricky, panggil yang lain siap-siap makan. Petang kita ada latihan".
Ada baik juga sebenarnya pindahkan Gunwook sebab salah satunya Gunwook selalu sorang-sorang. Tak suka bergaul sangat pun waktu dekat rumah sama ja macam Yujin. Tapi dalam situasi ni memang tak dapat nak pisahkan Yujin dengan Gyuvin. Hanbin tak tahu lagi nak decide apa, ZB1 baru sebulan tubuh masih lagi nak kenal sesama sendiri.
..............................................
"Taerae hyung~" Ricky masuk ke dalam bilik nya
"Hmm Ricky ahh, hanbin hyung dah panggil ke? Lapar dah ni." Taerae yang tengah baring terbalik atas katil.
"Hmm, Hanbin hyung dah panggil tapi untuk siap-siap je dulu. Tak masak pun lagi" Taerae cepat2 bangun dari katil terus di posisi duduk. "Huh? Belum? Bukan selalu Hanbin hyung masak awal ke? Kenapa hari ni lambat pula?"
Ricky pun terus duduk sebelah Taerae, "Tah, dengar cerita Gyuvin buat hal lagi, kejar Yujin macam nak makan orang.
"Cisss, tertunda sarapan aku.." Ricky gelak kecil. "Dah2 siap2 nak gerak orang lain pula."
"Baik boss muda!"
Ricky terus ke bilik Jiwoong dengan Matthew or lebih suka panggil dia Matchu. Well, bilik orang paling tua kan... berkunci la..
"Hyung, Jiwoong hyung! Siap2 nak makan"
Tak buka pun pintu tu tapi Ricky boleh dengar Matthew yang jawab dari dalamm, "Ok! Jiwoong hyung mandi!" so Ricky terus je ke bilik last which is bilik Maknae Line.
Pintu memang dah awal-awal terbuka, bilik half kemas half masih serabut.
"Aigoo-yaa"
Gyuvin yang tengah lipat2 baju dekat dengan katil dia terus melompat dengan mata membulat, "Ahhh Ricky! Aku ingatkan Hanbin hyung!"
"Tahu takut hahahahaha, by the way Hanbin hyung suruh siap-siap nak makan and petang ada latihan." Gyuvin just jawab ok while Yujin acah tak acah jawab sambil lipat2 selimut dia yang dari tadi Gyuvin tarik.
Gunwook?
"Gunwook tak bangkit lagi ke?"
YOU ARE READING
Giant Maknae
FanfictionMaknae ni sepatutnya comel, hyung2 mesti suka la tengok dia tapi Gunwook ni maknae ke?