Giant Baby II

34 4 0
                                    

"Gunwook tak bangkit lagi ke?"

Soalan dari Ricky tu buat kedua2 maknae yang dari sibuk kemas bilik toleh ke arah katil Gunwook. Memang nampak sosok badan Gunwook yang masih lagi selesa dengan selimut dia.

"Korang serious lah tak gerak Gunwook dari tadi?" Ricky pandang ke arah Gyuvin dengan Yujin yang masing2 tak jawab pun. Jadi Ricky yang malas nak dengar dua orang tu pun terus pergi ke katil Gunwook dan pertama sekali yang dia buat adalah sentuh lengan maknae kedua tu dengan perlahan supaya Gunwook tak terkejut sangat.

Gunwook yang dari tadi senyap saja pun buka mata.

"Hyung, kenapa?"

Gunwook dengan mata yang kejap buka kejap tutup alihkan badan dia ke arah belakang.

"Gunwook-ah! Bangkit cepat sebelum Hanbin hyung masuk! Hanbin hyung dan marah2 tadi" jerit Gyuvin dari bawah cepat2 kemas. Dengar saja nama Hanbin, Gunwook tiba2 bangkit dari tidur dia dalam posisi duduk.

"Ahh, Gyuvin! Kenapa tak gerak dari awal! Aku ada kelas la awal pagi ni, aishhh."

Cepat2 Gunwook turun dari katil, ambil tuala terus masuk ke bilik air. Ricky yang dari tadi ada dekat sebelah dia je pun dia abaikan. "Gunwook ada kelas pagi?"

"Ahhhh, Gunwook-ah! Aku lupa!" jerit Gyuvin lagi.

"Gyuvin hyung! Kalau Gunwook hyung lambat macam mana?" kata Yujin ang nampak risau tengok Gunwook yang tergesa gesa.

"Gunwook ada kelas apa sebenarnya ni?" tanya Ricky. Pelik2 ja gang2 maknae ni. Gyuvin dengan Yujin pandang ke arah Ricky dengan muka polos depa. "Gunwook hyung kan dah nak exam. So kelas ekstra?" kata Yujin.

Ricky tiba2 terfikir, 'exam?'

"Exam? For school?" Gyuvin angguk tanda jawapan ya. Tak pernah pula Ricky dengar cerita yang Gunwook ada exam sebelum debut. Dia tahu yang semua sibuk tapi sepatutnya perkara ni semua orang patut tahu, company pun tah2 tak tahu. "Okayy, then cepat2 siap nanti Hanbin hyung datang, aku tak tahu."

................................

"Hanbin hyung.... Masak apa tu?"

"Taerae-ah, daripada kau tengok aku masak lebih baik kau siap meja, cepat sikit siap makanan ni. Nanti tak ada masa nak pergi training." kata Hanbin while Taerae buat muka menyesal masuk dapur awal sebelum yang lain.

"Oh, by the way hyung nampak tak bekas tupperware yang boleh muat letak makanan tu?"

"Untuk apa?" tanya Hanbin hairan, Taerae pun bagi muka kurang yakin, "Ahhh untuk Gunwook? Ricky yang suruh sediakan?"

"Gunwook? Memang dia nak kemana pun? tengok tadi macam tak bangkit lagi.."

Baru je Hanbin cakap tentang Gunwook, orangnya keluar dari bilik dengan laju, "Hyung, ohh ada training ya petang ni, pergi dulu yaa. Jumpa petang ni!" tak sempat nak jawab apa2 dia pun dah keluar rumah.

"Gunwook-ah! Ni bekal..." Taerae tak sempat nak cakap habis. Hanbin terkesima kejap. Gunwook kemana? Baru je tadi tengok dia tidur lagi then sekarang dia dah keluar. Hanbin yang curious then tengok Taerae yang tengah siap2 kan meja. "Saya tak tahu apa2, tanya Ricky".

"Ricky!"

Ricky yang duduk dalam bilik main phone terus lari dengar Hanbin menjerit, "Ya, hyung".

"Gunwook kemana?" tanya Hanbin

"Dalam bilik?" Ricky tanya balik. "Baru je tadi dia keluar dengan beg galas bagai cakap jumpa petang nanti" Taerae menyampuk. Ricky terbeliak mata dengar yang Gunwook dah keluar sebab baru ja plan nak bagi makanan dekat Gunwook. "Taerae hyung sempat bagi bekal dekat Gunwook?" Taerae geleng.

"Laju je dia keluar mana sempat nak bagi apa. Nak tanya apa pun tak sempat tapi Ricky tahu ke dia kemana?" tanya Hanbin sekali lagi. "Gyuvin dengan Yujin cakap dia ke kelas sebab dah nak exam. Memang time2 ni dia akan pergi tapi Ricky tak pernah tahu pun so tu yang nak bekalkan makana untuk Gunwook, kekal bertenaga, Keep Energy."

Hanbin yang denga semua tu berhenti masak sekejap.

"Kelas? Kelas apa?"

"Hyung... Tak tahu juga ke?"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 09, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Giant MaknaeWhere stories live. Discover now