Selamat Pagi

2.2K 21 2
                                    


" KRINGGGGGG" lahh bunyi alarm fon abang aku telahpun berbunyi. Disebabkan abang aku jenis tidur mati, aku pun paksakan diri untuk bangun dan tutup alarm tu.

"Baru kul 6 pagi, CISSS, awal awal bangun buat pe do", pikir kt hati aku. Oops, hari ni aku kene masuk asrama baru.

*** Cerita ni adalah rekaan semata mata, however ia juga mengandungi elemen yang berlaku sepanjang aku duduki asrama , well then enjoyyyy***

Ye, pada hari 3 Januari 2015, aku sudah berumur 13 tahun. Tahun depan bakal menduduki ujian terbesar sekolah menengah, adakah aku bersedia nak menghadapi proses dia? Jangan tanya, I'm still not ready HAHAHAHAHAHA. Rutin pagi aku kat rumah seperti kat asrama lama, bangun pagi capai tuala aku, buka pintu tandas baru buka lampunya, sportcheck duluan untuk fobia terbesar aku (rasanye korang pun tau apa dia hehe), lepas pastikan tiada imposter berkenaan, barulah aku boleh berak, mandi, berus gigi ngan aman. Biasanye, aku akan duduk kat jamban lama lama sbb tmpt tu biasanye bagi aku sangat selesa, tmpt tu ntah seolah-olahnye dapat menenangkan fikiran aku, tapi ada beberapa kali aku tertidur HAHAHAHAHHAAH. Setelah selesai mandi, turn abang aku pulakkk. " Wei korang, make sure sarapan lu, lepas tu, dah boleh start letak barang ke kete", jerit mak aku.

Lahh, lupa nak kenalkan diri aku. Nama yang diberi Ikhwan Nazreen Bin Aminuddin dan kawan rapat aku selalu panggilku Khwan atau Naz (nama-nama tu memang penulis sndiri punye kawan rapat HAHAHAHAHAHHA). Aku dah biasa duk jauh ngan keluarga sejak form 1 lagi. Aku dibesarkan dalam keluarga yang bersaiz 4 iaitu ibu, ayah, abangku dan aku. Aku mmg rapat ngan abang aku, actually aku crush kat abang aku yg jauh hensem drpd aku ni. Nama dia Khairul Iqbal, tahun ni 17. Abang aku ni atlet skolah, jadi ramai peminat sbenarnye dia ni termasuklah aku hehe. Tetapi, dia tak sedar pun aku taste kt dia, mampu dlm diam diam je. 

" Weh khwan, tolong angkut barang barang aku masuk kete, barang aku dhla sikit, kau tu yg bnyk", suruh abangku. Hmmph dia mmg camtu, yela aku ni kan bongsu, takleh ah lari dpd keje keje bodoh dia tu. Sambil aku letak barang kat kete baru mak aq yg berjenama subaru, sambil tu lah aq dengar bebelan mak aq kat si iqbal tu kekekekekeke, padan muka hang, siapa suruh abuse your only adik hehe. Walaupun aku benci dia, tapi aq suka bile dia kacau aku. Disebabkan aku comel giler, berbadan putih, badan kecik kurus, berwajah jambu, abang aku slalu suka peluk aku sambil picit muka aku, mmg pun dia patut buat tu HAHAHAHAH. Setelah siap pindahkan semua barang, mak aku pun hidupkan enjin and start perjalanan kami ke asrama. 

Aku sedih sbenarnye nak tinggalkan patung monyet gebu aq, yela mne blh bawak patung tu, kang kene dibuli senior baru tau. Nasib aq dah ucap selamat tinggal kt diorng hehe. Waktu perjalanan tu, abang aku sempat beri beberapa nasihat kat aku, antaranye adalah:

                         1. Jangan buat hal

                         2. Respect senior, buat apa je yg diorng suruh

" khwan, kau masuk asrama tu, buat buat je x kenal ngan aku, jangan bagitau sesiapa aku abang kau tau, aq pun akan buat buat x kenal kau gak, tapi kalau aq dapat tau batch aq sebut nama kau sbb bende jahat, kau akan kene dari aq, paham tak?". Hmm yela bang, aq sedih, serious sedih. Asal takleh bagitau iqbal tu abang aku? Aku tanak kene buli hmmm. Dalam otak aq tengah proses camne aq mampu bertahan 5 tahun kat sini, habis ah aku, tlng ibuu, aq tanak kene buli.

Sedar tak sedar, kete mak aku dah siap parking dalam kawasan hostel. Aku dengan berat kakinya turun kete, proceed ke meja pendaftaran. 

" Yo iqbal, lama siak x jumpa, mana adik kesayangan kau, bukan ke kau cakap dia masuk asrama tahun ni?", tanya kawan abang aku. " Eh xdelah, tibe tibe dia tanak masuk pulak, yela dah pujuk dia bnyk kali tapi dia xnak nak buat camne kan hahaha", balas abangku. EHHH SI BABI NIII, KALAU AKU HEMPUK PALA DIA, MENGGELUPUR NYAWA DIA KANG!!!!!! Giler babs tanak mengaku aku ni adik kau walaupun aq kat blakang kau je kot. Apa yg si iqbal kata tu btul, dia mmg suruh aq turun lambat lepas dia turun kete, dan dia mmg x pandang aku pun lepas tiba kat asrama., sial btul abang aku ni HAHAHAH. Oh lupa bagitau, asrama yang bakal menjadi rumah kedua aku ni terletak di Perak, tempat spesifiknye xyah sibuk tau wkwkwkwkwkwk. 

Abang, Hostel & AkuWhere stories live. Discover now