březen 80 let po založení Zartkinu , Dercije- Emsot
Jako každá věc tento příběh začíná smrtí. Tak jak všechno začalo, tak jak my skončíme a tak jak něco dalšího tím začne. Nekonečný příběh nekonečna.
Dívka na zemi supěla a snažila se odplazit do bezpečí. Umírala. Rána na rameni jí umazala šaty a slepila karmínové prameny vlasů do chuchvalců. Ztěžka oddechovala a pozorovala, jak se k ní přibližují její vrazi. Nespěchali, věděli, že jim neuteče.
Rudovláska si v pobožném gestu přiložila čtyři prsty na čelo a odříkávala modlitbu, zatímco se její poslední minuty krátily.
„Bylo nám potěšení. Všechno ale někdy musí skončit,” řekl odtažitě jeden z mužů. Vděčil jí za všechno, ale odvděčil se jí takto. Jeho modré oči se zabodávaly do dívčina obličeje.
„Z každéhokonce ale něco začíná,” řekla vzpurně dívka a vystrčila bradu na naznačení vzdoru. Věděla, že má ještě poslední eso v rukávu. Poslední čin, který učinil každý jejího druhu. Smrtelná věštba.
Ani jeden z mužů nepochopil, že to měla být hrozba. Taková, která se nepřehlíží.
Dívka zavřela oči a soustředila se na to, čeho se normální smrtelníci nemůžou dotknout. Zo, budoucnost, Thalathénu. Natáhla k ní svoje poslední myšlenky a vpustilají dovnitř. Její oči celé zešedly a přeměnily se v železo. Tělo jí ztuhlo a rána přestala krvácet. Vrazi se na chvíli zastavili.
„Poslyšte co Vám s koncem říkám.
Dech poslední předpoví příchod zkázy.
Z krve vaší se zrodí, jako se zrodil Deyl sám,
a její život Vás zničí, vy vrazi.
Dítě ohně jako starší se jeví,
však mladá krev proudí v ní.
Obličej bílý, vlasy jako rubín cenný,
oči mého rodu, však můj rod není.
Po přelomu dospělosti, kdy můj dar získá,
ten, který jste ze mě vyloudili,
Už nebude pro vás výcho-”
Najednou dívka padla mrtvá k zemi. Uprostřed čela jí trčel nůž a muž s modrýma očima jako půlnoc měl stále ruku napřaženou.
„Tihle cizinci jsou čím dál tím zvláštnější,” řekl klidně a přešel k mrtvé věštkyni. Další čtyři muži stáli ztuhle na místě.
„Jestli si myslíš, že jsi nás potrestala, tak naopak, malá Zio. Právě jsi nám řekla, kdy pro nás přijde naše zhouba. A my na ní budeme připraveni.”
ČTEŠ
Thalathéna- Tři strážkyně
FantasyZáře přestala a já se zhroutila na zem. Lidé okolo mě se rozestoupili a nechali projít Eliase. ,,Carijel, jsi v pořádku?" Zeptal se vyděšeně a dal si mou hlavu na klín. Potichu jsem zachraptěla. V mysli jsem vyslovila otázku, kterou jsem si celo...