"putus?" Kata Aryan menginginkan kepastian dari sosok gadis di hadapannya.
"Ye, Ryan. Putus."
Si gadis tanpa gugup membuat kepastian untuk Aryan.
"But why? Saya ada salah ke?" Masih tergamam dengan apa yang diucapkan oleh si kekasih, Aryan Khalish masih tidak mempercayai kata-kata yang dikeluarkan oleh gadis dihadapannya.
"Aryan, awak memang baik. Saya tak boleh nak nafikan kebaikan awak. Awak selalu ada di sisi saya, tapi maaf. Saya terpaksa, demi kebahagian awak.."
"Tak, apa yang awak cakap ni? Boleh tak just straight to the point?" Semakin gugup Aryan menunggu jawapan sebenar dari si pujaan hati.
"Saya.. dah jumpa yang lain"
Hanya dengan seutas kalimat, hati Aryan rapuh dalam sekelip mata.
"Wait. Ada orang lain?"
"Ye, saya dah tunang dah pun dengan dia"
"Siapa dia?.."
Diam untuk seketika, Aira, gadis tersebut menelan air liurnya sebelum kembali mengeluarkan kata-kata dari mulutnya.
"Irsyad, kawan awak.."
Aryan terdiam. Tidak mampu mengeluarkan sebarang perkataan. Rakan yang kenalkan gadis itu padanya, rakan yang sentiasa bersama tika dia ada masalah dengan gadis tersebut, kini.. orang yang telahpun merampas kebahagiaan seorang Aryan Khalish.
--------------- ꕤ ---------------
"Aku.. suka kau."
"Suka aku? Stop lah jadi beria. Aku kata tak nak, maksudnya aku memang tak nak." Hayfa memutarkan bola matanya bengang dengan lelaki di hadapannya.
"Hayfa, pleass give me one last chance." Rayu lelaki itu.
"Kau tahu tak? Kau ibaratkan berlari untuk menggapai awan, sia-sia sebab kau memang takkan daoat awan tu sama macam kau takkan dapat aku sampai bila-bila. Takde gunanya kau mintak peluang lain, kalau aku sendiri tak nak kat kau. Harriz, just stop chasing me. You'll never get me."
"Stop being obsessed with me. You are nothing to me."
Hayfa berjalan meninggalkan lelaki yang masih tergamam dengan apa yang dikatakan oleh Hayfa, gadis yang dia cintai sejak Tingkatan 1.
Kakinya lemas, tidak dapat mengejar si pujaan hati. Sebelum ini dia tidak pernah merasakan sesakit ini, tetapi entah mengapa penolakkan kali ini membuatnya benar-benar sakit.
Apa dia harus berputus asa.. atau..
--------------- ꕤ ---------------
"Aku challenge kau. Buat aku jatuh cinta untuk kali kedua. Buat aku supaya aku buka hati aku untuk terima orang lain." Aryan menyeringai melihat Hayfa yang duduk dihadapannya.
"Aku? Buat kau jatuh cinta? Keep dreaming. Orang confess pun aku reject, apatah lagi buat orang jatuh cinta. Silap-silap, kau jatuh masuk kubur aku buat."
"Takdir tidak ada siapa yang tahu. Mana tahu esok kau melekat dengan aku macam cicak melekat kat dinding?"
"Kau nak panggil aku cicak lah sekarang ni?"
--------------- ꕤ ---------------
"Harriz?"
"I'm back to take what's mine."
--------------- ꕤ ---------------
"Hayfa Qairina, dia bakal isteri aku, aku tahu berani kau sentuh dia walaupun hujung kuku, aku buat sebelah kaki kau dalam neraka."
"Sebelum adanya kau, Hayfa pernah jadi milik aku. Kau lah yang hancurkan pelamin angan aku."
"Dia? Milik kau? Mimpi waktu Asar biasanya syaitan yang buat. Wake up, she'll never be yours, because what? Because she's mine. Only mine. Stay away from her."
------- ~ ❈ ~ -------
| KISAH CINTA KITA |
To be continued...
YOU ARE READING
OG | KISAH CINTA KITA
Fanfiction1st. Comedy Romance Novel | ARYAN KHALISH a.k.a MR. ANNOYING - Lelaki yang "arrogant" sentiasa berseorangan. Memerlukan cinta seseorang tetapi malas untuk mencari lagi. Semenjak ditinggalkan oleh si kekasih idaman hati, hatinya terkunci u...