Feels awkward

149 4 0
                                    

POV Scott
Na eventjes rijden komen we aan op het appartementje van Vince.
"Mooie buurt!" zegt Emma die gefascineerd door het raam zit te kijken. "Daarom dat ik hier woon he!" "Caro zou het hier..." meteen onderbreek ik Emma. "Hoe gaat het hier? En op school Vince?"
Eerst kijkt Emma bij boos aan omdat ik haar onderbrak, maar na een paar seconden beseft ze wat ze ging zeggen.
"Wel aanpassen natuurlijk, maar voor de rest is het wel leuk! De lessen zijn leuk en mijn medestudenten. Alleen het Engels is kei moeilijk" "Kerel, heb je nu echt moeite met Engels. Heb je tenminste moeite gedaan om extra lessen Engels te volgen in de vakantie?" "Les? In de vakantie? Liever niet" "Ik zou ook geen les willen in de vakantie" pikt Emma in. Ondertussen zijn we aangekomen in het appartement.
"Waar mogen we onze spullen zetten? Want het ligt hier een beetje in de weg" zegt Emma die de laatste koffers binnen brengt. "In mijn kamer, daar slapen jullie ook" "Waar slaap jij dan?" "In de woonkamer, op de bank. Ik kan dat uitklappen tot een bed" antwoordt Vince "Maar dat hoeft toch niet. Wij kunnen ook op de bank slapen" zeg ik tegen Vince. "Ik moet morgen naar school en anders maak ik jullie wakker" "Maakt niet zoveel uit" "Pak mijn kamer maar"

Als al onze spullen in de kamer van Vince, gaan Emma en ik in de woonkamer met Vince zitten.
"Hoe gaat de reis tot nu toe? Wat hebben jullie allemaal al gedaan?" vraagt Vince nieuwsgierig. Ik moet lachen met hoe nieuwsgierig hij is.
"We zijn maar 4 dagen bezig" "Hoezo? Ik dacht dat jullie sneller gingen vertrekken" "Emma had daar geen zin in" plaag ik. "Seg" ik krijg meteen een elleboog van Emma in mijn zij. "Auw!" Emma lacht met haar actie. "Nee nee. We waren er nog niet klaar voor om direct te vertrekken. Dus bleven we in België. We hebben wel kleine uitstappen gedaan en paar keer ergens geslapen, maar maandag zijn we officieel vertrokken voor de reis in Europa" "Europa?" "Ja. We gaan om te beginnen eerst rond in Europa en we zien wel als we verder gaan."

"Gaan we de buurt hier even verkennen? En daarna misschien iets eten? Ik heb honger" vraagt Vince na een tijd. "Ja is goed!" we staan op en maken ons klaar om te gaan wandelen.
Als we allemaal klaar zijn gaan we samen naar buiten.
"Als jullie een keer weg gaan terwijl ik niet thuis ben, mogen jullie de deur gewoon achter jullie sluiten. Op slot doen is niet nodig, je hebt de sleutel nodig om terug binnen te geraken" informeert Vince ons terwijl hij de deur dicht trekt. "Top!" Antwoorden Emma en ik in koor. We kijken elkaar aan aan beginnen te lachen.
"Het is hier een mooie buurt." zegt Emma gefascineerd na een paar minuten wandelen. "Je weet toch dat je dat daarstraks ook hebt gezegd toch?" zegt Vince lachend. "Ik blijf het hier mooi vinden" ik ga dichter bij Emma wandelen en wil haar hand pakken. Meteen trekt zij haar hand weg en neemt ze afstand van mij.
Als ik dichter bij haar ga wandelen, versnelt de en gaat ze naast Vince, die voor ons wandelt, wandelen.
"En Vince. Vallen de lessen mee?

Na eventjes in de buurt te wandelen, wandelen we richting een klein gezellig restaurantje. "Hier is het restaurant!" zegt Vince als we aankomen. Het is een gezellige pub met een gezellige drukte. De leeftijden zijn hier uiteenlopend. Er zijn oudere mensen die zitten te kaarten. Paar tieners, maar ook veel studenten van onze leeftijd.
We wandelen binnen. Als we even aan tafel zitten, staat Vince op.
"Ik ga even naar de wc!" zegt Vince en wandelt naar achter.
"Waarom trok je daarstraks je hand weg en wandelde je weg van mij?" vraag ik als Vince uit ons zicht is. "We hebben het hier al over gehad" antwoordt Emma. "In Parijs was je althans kei klef en zei je dat je het super leuk vond dat kleffe gedoe." "Heb ik niet gezegd." verdedigt Emma zich. "Oké. Maar je deed alsnog kei klef, iets wat je voor de reis nooit zou doen als er mensen alsmaar in de buurt waren. Hoofd op m'n schouder. Nowp. Hand vastpakken. Nowp. Je liet soms niet eens zien dat we überhaupt een koppel waren. Toen we naar Parijs gingen, begon je iets losser te komen en in Parijs was je kei open en wou je iedereen laten zien dat je mijn lief bent." ratel ik af. "En nu doe je ineens alsof we niet eens samen zijn en zit ik plots in de friendzone." "Ik mag toch kiezen wat ik doe?" "Ja, maar ik vind het gewoon raar dat je ineens zo doet" ze rolt met haar ogen. "Vergeten dat Vince meer dan 2 maanden geleden uit elkaar is gegaan met Caro?" "Ja. Dat weet ik nog hoor, maar dan kan geen reden zijn om mij plots te friendzonen"
Voor Emma nog kon antwoorden, komt Vince terug. "Is de ober al gekomen?" "Nog niet nee." antwoordt Emma.
Kort daarna komt er een ober langs voor onze bestelling.
We hebben nog een gezellige avond in de pub met goed eten.
Als alles opgegeten en opgedronken is, gaan we terug naar het appartement van Vince toe.

Love around the worldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu