Olen kasper Kärkkäinen ja tässä kerron tarinani eräästä väkivaltaisesta tarinasta. Kerron paikan että saat kaiken ilon irti tarinasta... vaikka tarina ei iloa ole nähnytkään. Asuttiin silloin perheeni kanssa puisessa oma koti talossa ja vieressä oli paljon naapureita mutta välissä oli pitkä aitta. Olin silloin 12 vuotias. Vielä sanon että perheeseeni kuului isä, äiti pikkusisko Wilma ja isoveljeni Esko. Vaikka Esko asui omillaan silti hän kävi meillä tosi paljon. Yleensä vuokraansa takia kun ei voi maksaa.
Oli normaali sunnuntai päivä eli aika tylsä. Olin harjoittelemassa matikan kokeeseen joka olisi maanantaina. Oli rauhallista kunnes isäni tuli yläkertaan huoneeseeni ja alkoi puhumaan
Isä: hei Kasper. Esko on tulossa yhdeksi yöksi meille tänään.
Minä: aa. Se ei voi maksaa vuokraansa
Isä: hei elä nyt viittii. Se on ihan kivaa että hän tulee
Minä: miksi hän ei lopeta alkoholin juontia ja menisi töihin.
Isä: noh. Hänellä on omat syynsä.
En jaksanut enää valittaa isälleni eskosta joten jatkoin vain kokeeseen harjoittelua. Kun harjoittelin tarpeeksi menin alas ja aloin puhumaan äidilleni
Minä: milloin se Esko tulee
Äiti: ihan kohta.
Sitten pian Esko kävellä meidän pihalle ja isä meni kutsumaan hänet sisälle.
Esko: no päivää pikku veli
Minä: onko sun pakko tulla tänne.
Isä: hei. Nautitaan nyt et koko perhe on samassa paikassa.
Isä ja Esko alkoivat jutella ja Wilma tuli myös sinne. Sitten menin pihalleni ja näin että tiellä kävelivät kaksi kaverini Esa ja Tomi. Menin heidän luo ja aloimme juttelemaan.
Esa ja Tomi: moro
Minä: moro.
Esa: tuliko se sun Kanninen iso veli taas teille yöksi ku nähtiin kun se käveli.
Minä: juuh. Se nykyään käy ainakin joka kuukausi meillä edes kerran yötä.
Tomi: miksi se edes käy teillä niin useasti.
Minä: se ei pysty maksamaan sen vuokraa aina ja se pyytää sen kavereilta rahaa ja kerran varasti josta joutui ongelmiin kun jäi kiinni.
Tomi: aa.
Esa: miksi se ei mene töihin
Minä: samaa olen yrittänyt kysyä isältäni mutta se aina sanoo et "se on sen oma asia"
Kun pojat käveli vielä eteen päin he näkivät että läheisellä baarilla oli poliisi autoja. Sitten sieltä päin käveli vielä meidän kaveri Lari.
Tomi: mitä vittua täälä on tapahtunut
Lari: joku humalainen oli hakannut ihan verille toisen.
Esa: mitä ihmettä.
Minä: milloin se tapahtu.
Lari: jotai 10 min sit
Minä: eli siis 1 min sen jälkee kun Esko tuli meille.
Esa ja Tomi alkoivat katsoa mua päin.
Esa: mitä jo-
Esa ei kerennyt sanoa loppuun asti kun aloin jo juosta kotia kohti. Menin pihalleni ja avasin oveni. Kun katsoin sisään massa oli rikkinäisiä esineitä ja muita ei näkynyt.
Minä: ISÄ! ÄITI!
Vastausta ei tullut kunnes kuulin että joku käveli portaita alas. Siellä oli Esko kirves kädessä. Esko alkoi huutamaan täyttä kurkkua minulle ja lähestymään. Sitten Esko alkoi juosta kohti mua ja otti musta kiinni ja heitti seinään. Kirosin ja katsoin kun Esko on ottamassa minusta kiinni. Potkaisi eskoa naamaan ja Esko kaatui. Esko koitti lyödä minua kirveellä mutta menin pakoon ylös. Menin huoneeseeni ja näin äitini, isäni ja Hilman värisenä maassa. Esko juoksi portaat ylös ja nopeaa otin pöydältäni lasi pullon. Kun Esko avasi ovet heitin häntä sillä suoraan kasvoihin. Esko huusi ja karjui samalla kun menin portaat alas hänen ohi. Esko heitti minua päin kirveellä. Se raapaisi minua olka päähän mutta en luovuttanut. Meni pihalle ja naapurini oli tullut pihalleni katsomaan mitä tapahtui kun kuuli Eskon huudon. Esko tuli perässä mutta kun näki että naapurit oli siellä Esko pudotti kirveen ja lähti juoksemaan metsään. Nopeasti soitettiin 112 ja ambulanssi ja poliisit tuli paikalle. Kun muita perheen jäseniäni tutkittiin äitini ja siskoni oli kuollut ja isä selvisi mutta menetti hänen kätensä. Eskoa ei ole nähty sen tapauksen jälkeen ja tapauksesta on kulunut jo 7 vuotta ja uskon että Esko ei enää ole elossa mutta kukaan ei tiedä sitä. Ei kukaan...