Niekedy dávno bola jedna veľka svorka. Tvorili ju bieli a čierni vlci a vycházdali spolu. Raz Alfa vlk (čierny) a Alfa vlčica (biela) sa dohodli, že pôjdu sami na lov. Bez pomoci ich svorky. A tak sa jednú noc vybrali. Prvá išla po stope srnca Alfa vlčica. Zrazu ich stopa pomaly skončila a na konci stál strieborný srnec. Alfa vlk zaútočil ako prvý a hneď ho dostal na zem. Alfa vlčica sa ho ešte pred konečný zahryznutím spýtala: ,,Aké je tvoje posledné želanie?"
Srnec jej na to pohotovo odpovedal: ,,Preklínam vás, vaši potomkovia budú sivý! Váš rod čistokrvnosti zanikne! Aj preto, že...'' Nestihol dopovedať srnec, pretože ho Alfa vlk zahryzol. Alfa pár sa do sýta najedol a pobrali sa naspäť do brlohu.Po niekoľkých týždňoch sa Alfa vlčici narodili štyri mláďatá. Prvá ich videla Alfa vlčica no veľmi sa nepotešila ich farbe, od zdesenia až zhýkla, no potom k nej pribehol Alfa vlk. Zistil čo sa stalo, a povedal, že sa o tom ich svorka nesmie dozvedieť! Veď by ich chceli zabiť! Ostatný vlci boli zvedavý na nové prírastky, no Alfa pár ich k vĺčatám nepustil.
Jeden večer sa do brloha s mláďatámi dostal kojot. Hľadal tam zvyšky mäsa. Alfa pár v brlohu nebol, bol sa napiť pri rieke. Kojot videl sivé mláďatá a hneď sa hlúpo zaškeril. Po čase z brlohu odišiel a chcel rýchle odísť z vlčieho teritória, no strážni vlci ho chytili.
,, Čo si tu hľadal? '' Zavrčal ,,vedúci hliadky vlkov''.
,, Nič!'' nedal sa kojot.
Iný vlk po ňom vyskočil a chcel ho okamžite zabiť no kojot tenko zapíštal:
,, Bol som pri vĺčatoch a hľadal som zvyšky mäsa, no keď som ich uvidel až ma zhrozilo! Váš Alfa pár má sivé vĺčatá! ''
,, Klameš! '' zakričal šéf hliadky.
,, Neklamem! Je to pravda! Sami sa chodte pozrieť! '' Nedal sa kojot. Kým s vlci zamýsleli nad tým, či je to pravda, kojot im utiekol, no nechali ho ísť a rozbehli sa do brlohu s mláďatmi. A bolo to tak ako aj kojot vravel. Alfa pár sa pomaly vracial späť, preto opustili brloh a rozšírili to celej svorke.Všeci vlci sa žišli v brlohu s mláďatmi aj s Alfa párom. Vlci sa pýtali Alfa páru, ako je to možné, oni im povedali o tom striebornom srncovi, čo ulovili... A o tom ako ich vraj, preklial. Vlci chceli mláďatá zabiť, lebo neboli ,,podľa štandardu'' a podľa pravidiel, taký vlci nemajú právo sa páriť a už vôbec nie žiť!
,,Lebo keby takýto vlci žili, by sa namnožili a čistokrvnosť by už nebola.'' vraveli vlci...
Alfa pár sa však nedal, ale svorka sa proti nim spojila a vĺčatá nedokazali uchrániť.
Boli to predsa dvaja na tridsiatich vlkov, to sa predsa nedá vyhrať.Asi po dvoch mesiacov sa Alfa pár veľmi pohádal.
,,To je tvoja vina! Ty si vystopovala toho srnca!" povedal Alfa vlk.
,,Nie, to je tvoja vina, ty si ho dal na zem už po pár sekundách!" nedala sa Alfa vlčica.
,,Moja vina? To ty si sa ho pýtala na posledné želanie. Veď naň ani nemal nárok! Možno by nevyslovil prekliatie a možno by sme namali sivé vĺčatá!'' zavrčal Alfa vlk!
,,Všetko je len ,,možno'', takže čo chceš, a to ty si ho zahryzol skôr než dopovedal!" zavrčala Alfa vlčica.Prešiel mesiac a oni sa na seba zatiaľ ani len nepozreli.
Ich svorka bola taká istá - bieli na nebavili s čiernými a čierni zase s bielými...
Preto sa svorky rozdelili na:
Bielu svorku: všetky bieli vlci a všetky biele vlčice.
Čiernu svorku: všetky čierni vlci a všetky čierne vlčice.Každá svorka mala obrovské teritórium. Na jednom mieste sa síce prekrívali ich teritória, no nedošlo ku bitve.
Biela, čiže bývala Alfa vlčica potom mala mláďatá s niektorými vlkmi so svorky. Mláďatá boli biele a každý sa tešil, no všetko to boli samé vlčice (samice).
Po čase bielych vlkov ubúdalo a tak Biela svorka pomaly zanikala.
Čierny, čiže bývalý Alfa vlk potom mal tak isto mláďatá s niektorými vlčicami so svorky. Mláďatá boli čierne a každý sa tak isto tešil, no všetky to boli sami vlci (samci).
Po čase čierných vlkov ubúdalo a tak Čierna svorka pomaly zanikala.
V ten istý deň obidvom svorkám napadlo, že keď chcú aby vlčí druh vôbec prežil, musia sa zase spojiť. A tak sa raz zišli a dohodli sa, že sa opäť stanú jednou svorkou.
Hierarchia vlkov sa na chvíľu zmenila. Každý zaľúbenný pár mohol mať mláďatá, preto sa svorka rýchlo rozrástla... Mláďatá sa mohli rodiť biele, čierne, sivé, hnedé, fľakaté, ryšavé... Vlkom to bolo jedno... Záleží predsa na povahe vlka, na tom aký je vo vnútri, nie na tom akú ma farbu!Vlci nakoniec prežili, poučili sa a všetko dobre dopadlo...
Aj pre toho kojota :)
YOU ARE READING
Legenda o Čiernych a Bielych vlkoch (12+)
WerewolfNiekedy dávno bola jedna veľka svorka. Tvorili ju bieli a čierni vlci a vycházdali spolu. Raz Alfa vlk (čierny) s Alfa vlčicou (biela) sa vybrali sami na lov. Ulovili strieborného srnca, ktorý pred tým ako ho zabili povedal:,, Preklínam vás, vaši po...