1

13 1 2
                                    

Medya; Ahu

"Özgüveni tavan, eksik afili,Avucuna almış seni besbelli,Şirazeni kaydırmış temelli
Minicik kaldırım taşı pırlantaya mı karşı?"

Şarkının en güzel yerinde eşlik etmeye başlamıştım. Sesimin güzel olduğunu asla söyliyemem ama idare ederdi işte. Tuğçe ve Can gelecekti akşam onlar için mutfağa girmiştim hazırlık yapıyordum.

Kapının arka arkaya hızla çalmasından çırptığım keki bıraktım, ellerimi önlüğe silip müziği kapattım. Allah allah bunlar niye kapıyı böyle çalıyor sinirle mutfaktan çıktım.

Kapıyı açmamla gördüğüm kişilerle ağzım şaşkınlıkla açıldı. En çok şaşırdığım kişi dedemdi koskoca Rıza ağa benim kapıma mı gelmişti?

"Dede"

O ise benim üzerimi inceliyordu evet evet şort ve askılı giyiyordum. Boğazımı temizleyip konuşmaya başladım.

"İçeri geçmez misiniz"

Konuşmuyorlardı ayakkabılarını çıkarıp sıra sıra içeri girdiler kapıyı kapatmamla giyinme odasına koşup üzerimi değiştirdim. Uzun bir eşorfman ve tişört giymiştim.

Salona geçmemle bakışlar tekrar bendeydi. Onlar koltuğa dizilmişlerdi ben ise karşılarında ki sandalyeye oturdum. Dedem onun yanında babam,amcam ve Bora bunlar neden bir anda buraya geldi?

"Ahu kalkasın da dedenin elini öpesin"

Dedemin dediği şeyle ayağa fırladım hemen ilk dedemin sonra babamın ondan sonra ise amcamın elini öptüm. Yerime geri oturduğumda aklımda ki soruyu sorup sormamakla kararsız kalmıştım.

"Evet konumuza gelelim Ahu"

Gözlerimin dedemin dediğiyle hemen babama kaymıştı. Üzgün bakışlarla bana bakıyordu dedemin tekrar konuşmasıyla gözlerimi ona çevirdim.

"Toparlan gidiyoruz seni almaya geldik"

Gözlerimi kocaman açtım. Pardon da benim daha okulum bitmemişti bir dönemin daha vardı nereye dönüyordum. Dedem beni red etmişti neden beni geri götürmek istiyordu.

"Bu ne demek oluyor şimdi"

"Ahu kızım dedeni duydum topla eşyalarını gidelim"

Hala babam konuşmuyordu, amcamın dediğiyle sahte bir gülüş yapıp babama döndüm suratıma dahi bakmıyordu.

"Baran koroğullarının kızını hamile bırakmış ve kaçtılar"

Dedemin dediğiyle gözlerim açıldı Baran ne yapmıştı nasıl böyle bir şey yapmıştı. Sağır sultan bilir bizim koroğullarıyla düşmanlığımızı, peki buraya neden gelmişlerdi?

"Baran öldürecekler ve kızıda tek çare sensin Ahu"

Babamın dediğiyle ona döndüm sonunda konuşmuştu. Aklıma gelen şeyle beynimden vurulmuşa döndüm ve hemen ayağa kalktım.

"Dedem beni reddetti benim burada sizden bağımsız bir hayatım var okuyorum okulum daha bitmedi dediğiniz veya herneyse düşündüğünüz şey asla olmayacak"

Benim ayağa kalkıp bağırmamla dedem de ayağa kalkmıştı. Beni yıllar önce sırf okumak için buraya geldim diye reddetmişti bir daha ne o memlekete ne o konağa gidebildim. 17 yaşlarındaydım. Deli gibi ders çalışıyor üniversite kazanmak istiyordum.

Bunu tabikide dedemden gizli bir şekilde yapıyordum kitaplarımı babam sayesinde alıyordum en büyük destekçim hep oydu ama o da dedeme söz geçiremiyordu her zaman.

AhuWhere stories live. Discover now