البارث السابع♥

87 6 8
                                    

رواسي
٧

_ امما (ادام).

فتح عينه لينظر حوله ليجد صغيره ينادي باسمه ليبتسم بحب وهو يقترب مقبلا وجنتي طفله بحب كبير.

ليصفق الطفل بيده قائلا:
ادم ادم حبيبي.

ادام:
وانت حبيبي وقلب ادم يا روح ادام.

بحث بعينه عنها ليجدها تجلس على الاريكة منكمشة على نفسها علم ما بها تنهد بيأس من طفلته المدللة ليحمل صغيره ويقترب منها.

_انتي مش هتبطلي الحالة دي.

رفعت نظرها اليه.

_رواسي انتي بتعملي بنفسك كده ليه.

ليهمس الطفل:
مما.

ليقترب بيديه الصغير يتعلق بها ولكنها ابت ان تحمله او تلاعبه ليبدأ الصغير بالبكاء.

ادام:
رواسي ده ابنك انتي بتعامليه كده ليه.

ثم صرخ بها عندما زاد بكاء الطفل:
رواسي ده زفت ابنك.

لتصرخ رواسي:
ابني الي بسببه مش هقدر اجيب ليه اخوان ابني الي حرمني من كل حاجة حلوة بحياتي ابني الي بتمنى اني ما جبته على الدنيا دي المفروض نزلته وارتحت منه هو سبب مشكالي دي كلها.....

صغعة نزلت على وجهها لاول مرة لاول مرة احد يصفعها ويكن هو اول من يفعل ذلك....

تجمعت الدموع في عينيها لتنظر له بصدمة وتركض خارج الغرفة.

اما عن الطفل فبدأ بالبكاء بهستريا ليحاول ادام تهدئته بكل الطرق لكن لا جدوى ليجدها تمد يدها لتحمله رفع نظره لها ليجد عينيها محمرة ليسكن الطفل بين احضانها لتبدأبارضاعه دقائق وكان قد غادر لعالم احلامه الوردية لتحمله وتضعه في فراشه وتتجه خارج الغرفة لكنه يده منعتها...

عندما جدبها لصدره يعانقها بقوة رفضت عانقه وهو الابتعاد ولكنه منعها بانه شدد على عانقه لها بقوة دموعها لا تريد النزول ولكن نزلت...

رواسي:
سبني يا ادام سبني متقربيش مني سبني.

ادام:
اهدي عشان خاطري اهدي اسف يا حببتي اسف غصب عني.

رواسي بدموع:
انت ضربتني يا ادام ضربتني.

ادام وهو يمسح دموعها:
انتي حرمتنا منك عشان بس كلام الدكتورة حرمتي طفلنا من حنانك ومن حليب امه وحبها حرمتي جوزك منك انتي سبتيني بس عشان كلمتين من الدكتورة حرمتيني منك وتخليتي عننا.

رواسي بدموع:
لاني مس بستحقكم انا مش بستحق وجودكم بحياتي انا انا...

شدد من عناقه لها لتسكن بين احضانه حملها وتجه لغرفتهم وضعها على السرير وعانقها بقوة ليهمس لها وهو يعبث بشعرها:
وحشتني اووي اووي حرام عليك اللي عملتيه بينا ده موحشكيش حضني.

قيد التعديلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن