Acil servis #4

1K 71 26
                                    

Acil servisin 2. Günüydu. Sabah görev yerime geldim. Ogün sabah nöbetinde ezgi abla vardı.
Acil de daha 2. Günüm olduğu için korkumdan çok fazla uygulama yapmıyodum.
Bi hasta geldi müşahade kağıdında 500cc Sf içine 1 ampul bemix yazıyordu :) Ben tabi hiç bişey anlamadım yazılanlardan :)
Ezgi abla yetişti imdadıma . " sen damar yolunu aç , ben serumu hazırlarım " dedi. İçime bi ferahlık geldi :) çünku damar yolu açmayı biliyodum . Ama stajda ilk defa açacaktım. Bu yüzden biraz heyecan vardı .

Neyse damar yolu açmak için malzemeleri hazırladım. Intraket flaster , turnike ve alkollü pamuk. Hastaya sol kolunu açmasını söyledim. Kolunu açar açmaz dedimki " tamam açarım heralde" . Böyle dememin nedeni hastanın damarlarının belirgin olmasıydı. Alkollü pamuğu sürdüm , hastanın koluna turnikeyi bağladım , intraketi tam doğru şekilde taktım . Sonra güzelce flaster ( bant ) ile sabitledim . Intraketin arka kapağını kan gelmesin diye kapattım . Şaşırtıcı bi şekilde kapak yerinde fırladı ve kan hızlı hızlı akmaya başladı . Ne yapacağım şaşırdım. Kan akıyodu ve ben durduramıyodum. Mecburen taktıgım damar yolunu çıkartmak zorunda kaldım .
İçimden " allah allah çok güzel takmıştım neden böyle olduki " dedim. Malzemeleri yerine geri koydum.

Ezgi abla başka bir hastaya damar yolu açacaktı . Benden malzemeleri getirmemi istedi . Bende götürdüm.
Bir dakika geçmedi ezgi abla furkaaaan diye bağırdı.
Korktum bişey mi oldu acaba diye. Ezgi abla dediki " furkan turnike nerde ? " " abla orda olması lazım" dedim. Ama orda yoktu .
İçimden dedimki " EYVAAH !"
Turnikeyi hastanın kolunda unutmuştum :) Kan'ın durmamasının nedeni kolu sıkan turnikeydi :) Ben onu unutunca kan durmadı tabi :)

Ezgi ablaya ve hastaya hiç bişey çaktırmadan gittim hastanın kolundan turnikeyi çıkarttım ve ezgi ablaya verdim :D

Stajda HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin