.
🤣Povestea începe într-o vreme indepartatà, în care exista un crai si un imparat numit imparatul verde , frati aflati la marginea lumilor diferite.
Imparatul avea cateva fete insa nu avea pe cine sã lase mostenitor al imparatiei asa ca s a decis sa dea veste ca vrea ca unul dintre fii craiului sa i preia imparatia si numele.
Acesta a vrut sa i puna pe crai la cateva incercari sa vada daca sunt demni de a revendica tronul , cei doi fii ai craiului , cel mare si mijlociu pica testul dupa ce sunt speriati de infatisarea ursului.l intorcandu se la tatal lor😂Harap Alb este un tânar curajos si istet, fiul cel mic al crailui. este sfatuit de o batrana cersetoare cum sá procedeze ca sà nu mai pateascà rusinea prin care au trecut fratii säi. Merge la tatäl säu si ii cere calul, armele si hainele din tinerete. Craiul, uimit de cele cerute ii spune cã nu stle dacã ar putea sã se foloseascã de calul sãu de care nici nu mai stie dacà trieste, totusi pune la dispozitie cele necesare.
😂Dupà acordul tatälui säu, mezinul pregâteste armele, frâiele si o tavà de jaratic si merge la herghelie, unde pune tava cu järatic intre cal, lar dintre toti caii, vine sà mânânce cel mai bâtrân si slab cal. Cu toate cà fiul cel mic il loveste in repetate rânduri incercând sä-lalunge, calul se dovedeste a fi un cal fermecat care are sã-I poarte cu el in sigurantã pe târâmuri îndepârtate. Supus la incercarea tatàlui sãu care se imbracà in blanà de urs si li lese in cale, nici acesta si nici calul nu se sperie, iar Craiul mândru il binecuvânteazã pe fiu sã plece la drum, spunându-i sã se fereascã de omul ros, dar mai ales de omul spân.
😂Fiul cel mic a pornit într-o calãtorie lungã si periculoasã. In timpul calâtoriei, a întâlnit un om misterios, spânul de trei ori, sub diferite forme, care l-a convins sã meargã impreuna cu el.Aceasta alegere se intoarce impotriva sa, in momentul in care spânul il pâcäleste pe fecior sã coboare intr-o fântânã pentru a se rácori, moment in care pentru a-i cruta viata, spânul il obligà sã i se supunà, isi schimbä hainele intre ei si il boteazà Harap Alb.
fiul craiului a fost nevoit sa se supunã omului si sã-si schimbe identitatea.😂Harap alb si inșelătorul au ajuns la palatul imparatului verde . Acesta il primeste pe spân cu mainile deschise iar pe fiul cel mic al craiului il pune sa lucreze in grajduri.Pentru a impresiona imparatul, spânul i a cerut lui harap alb sa meargã in Grádina Ursului, pentru a-i aduce o salatà rarà, pe care impäratul cu greu putea sã o dobândeascã, iar mai apoi, o piatrã nestematã din fruntea cerbului. Aceste douã sarcini extraordinar de grele aveau sã il expunã pe Harap Alb la un pericol de moarte. Totusi, ajutat de batrâna inteleaptà din nou, care se dovedeste a fi Sfânta Duminicã, acesta trece cu bine si spre uimirea impâratului si a omului spân, vine la împärâtie cu lucrurile mult dorite.
😂In cele din urma, feciorul mai este supus la o singura cerere, s o aduca pe fiica omului Roș, aflatà la alt capat de lume si cunoscutà ca find o mare vräjitoare. In drumul spre omul roș , acesta face foarte multe fapte bune care l vor rasplatii mai tarziu. Prima datà, find nevoit sà treacà peste o nuntà de furnici pentru a-si continua drumul, acesta hotäräste sã ocoleascã podul pe care erau furnicile, iar mai apoi, ajutà un roi de albine cárora le-a construit un loc în care sã locuiascã.
Ca si recompensa pentru faptelor sale, Harap Alb primeste de la furnici si de la regina albinelor câte o aripà fermecatà, care aveau sà fi fie de ajutor in drumul sãu spre Omul Ros.😂Continuându-si drumul spre indepärtatul tärâm, acesta intâlneste pe rând cinci fâpturi ciudate care se oferà sã il insoteascã si sã-I ajute sà ajungà la destinatie cu bine. Numele acestor fâpturi suntGerilà, Setilà, Ochilà, Flamânzilà si Păsări-Lăți-Lungilã. Cu ajutorul acestora,Harap Alb trece de incercâri grele pe care i le-a scos drumul in cale, astfel cã ajunge la Omul Ros. La rându lui , Omul Ros, de asemenea il supune la o serie de probe dificile, pe care de asemenea le depäseste, iar intr-un final reuseste sá plece spre impârâtia lui Verde-Impärat cu fata Omului Ro$.
😂Pe drum, Harap Alb si fata omului Ros prin drag unul de celälalt, iar de-ndatã ce ajung la impárátie, fata dezváluie adevarata identitate al lui Harap Alb, iar Spânul, nervos cã a fost trâdat de câtre acesta, se repede si îi taie capul. De asemnea, Spânul este ucis de câtre calul lui
Harap Alb, care il azvârle pe Spân din înaltul cerurilor.😂in cele din urma, fata impäratului Ros il readuce la viatã pe Harap Alb cu apa moartã si apa vie, pe care Harap Alb le obtinuse n încercarea de a primi binecuvântarea de a lua fata cu el . Astfel, Harap Alb se trezeste si se cásâtoreste cu fata impäratului, totodatà primind si impärätia lui Verde-impārat.