Adik beradik aisy berkumpul di ruang tamu.
"Sabar Hoon sabar tak boleh emosi dia kakak kembar kau Hoon , TAPI INI DAH MELAMPAU! , NING SINI KAU NING!" Sunghoon mengejar Ningning kelilingi ruang tamu. Ningning menghancurkan lego yang sudah sebulan Sunghoon buat.
"Karin unnie~ , sana lah kau hoon aku penat lah aku kakak kau kan" Ningning berdiri di belakang Karina.
"Kakak tak kakak ko kena ingat kita kembar eh , ish!" Sunghoon duduk kembali di sebelah Heeseung.
"Korang ni bising lah , tengok Sunoo , Uwon dengan Niki tu duduk dia jek , aku tak masak makanan kang baru tahu" Giselle membebel kepada Sunghoon dan Ningning.
"Jangan macam tu kakak sayang kita , nanti nangis perut Jake dengan Jay nanti" Sambil Jake membuat muka sedih kepada Giselle
"Ciss! Menyampah aku tengok muka kau" Giselle menjeling kepada Jake.
"Eh Hee , tu bukan abang² NCT ke? Wah diorang dah famous lah , lama dah Winter tak jumpa diorang" Winter yang sedang baring di peha Karina itu.
"Hmm , nanti kalau diorang datang sini lagi kita jumpa lah , ni tengah² cuti sekolah sebulan ni bosan lah aku duduk rumah Kak , cer call kak Aisy suruh dia balik sini. Aku dah lama tak jumpa dia" Heeseung berkata kepada Karina.
"Haih kau ni , sabar lah , kau tahu lah kakak kita tu macam mana" Karina membaling bantal kecil kearah Sunghoon kerana dia mengacau Ningning dari tadi.
"Sakit lah kak , tak mo kawan" Sunghoon merajuk
"Tak yah makan apa yang aku masak eh? Biar mati kebuluran kau kat situ , susah dapat adik sorang mental ni" Karina geram dengan perangai adiknya itu.
"Assalamualaikum..." Suara perempuan kedengaran membuka pintu.
"Kak Aisy!!" Mereka semua berlari mendapatkan Aisy yang sedang membawa beg itu.
"Hai adik² akak , surprise!" Mereka semua memeluk Aisy. Nasib tak jatuh Aisy sebab kena peluk ngan 11 ekor beruk.
"Sudah2 lah tu , jangan buat drama depan pintu ni kak damia nak masuk ni" Damia penat tunggu. Family ni memang drama lebih lagi² kembar 4 tu.
"Eh kak Mia...hehehe sorry²" Mereka bubar dan memberikan laluan kepada Damia dan Aisy untuk masuk.
Malam.
Mereka semua berkumpul di ruang tamu atas kerena situ lebih besar.
"Mana baba? Tak balik kerja lagi ke?" Aisy bertanya kepada adik-adiknya itu.
"Ouh baba gi overseas ler , dia nak healing katanya biasalah baba tu acah muda" Kata Heeseung kepada Aisy
"Ni , Karin , Gis , Winter dengan Hee nak intern mana , akak Mia boleh tolong kawan akak ramai nak cari Intern ni" Damia melihat kearah 4 orang itu.
"Tak tahu lah kak , tak fikir lagi" mereka pening
"Nanti akak hantar kat korang , korang pilih ye nanti" mereka berempat mengangguk
"Niki pergi masuk bilik tidur , esok ada tuisyen kan , gi tidur awak tu nak SPM" Niki hanya menurut sahaja arahan Kakak sulungnya itu.
"Korang pun tidur juga , Mia stay sini kejap" mereka pun masuk ke bilik mereka juga.
"Mia..." Damia memandang kearah Aisy
"Kenapa?"
"Kau rindu dia tak" Damia mengerutkan dahi , siapa pulakk
YOU ARE READING
My cafe!! 23 NCT
FanfictionMARI KITA LEPAK DI KAFE YANG BARU DIBUKA OLEH 23 ORANG ANAK MUDA "Yangyang milkshake 3" - kun "TAEYONG HYUNG SAYANG KAU GAJI UP DHO!!" Jisung "CHENLE!!!!!!" Ten "wehhhh duit hilanggggg!!" Hendery Ada extra cast iaitu author & @xvscoups muehehehehe�...