Yaz tatilinde can sıkıntısından ölmemek için kendi imkanlarımla Korece öğrenmeye karar verdim. Bunu sizinle paylaşarak hem size yardımcı olmuş olacağım hem de bir nevi pratik yapmış olacağım. Umarım hoşunuza gider. Fighting!
Korece'de,Türkçe gibi sondan eklemeli bir dildir. Bu yüzden öğrenmemiz daha kolaydır. Ama kendi alfabelerini kullanmadıkları için Korece karakterleri öğrenmemiz gerekir. Temelde 14 ünsüz ve 10 ünlüden oluşur. Ayrıca 11 yarı ünlü harf bulunur.
Sesli Harfler (모음)
ㅏ~ A sesiyle okunur
ㅑ~ Ya şeklinde okunur. Ağzınızı "a" diyecekmiş gibi açıp "ya" demelisiniz.
ㅓ~ Eo (o) sesiyle okunur.
ㅕ~ Yeo (Yo) şeklinde okunur. Ağzınızı "o" diyecekmiş gibi açıp "yo" demelisiniz.
ㅗ~ O sesiyle okunur. Ağzınızı "u" diyecekmiş gibi açıp "o" demelisiniz.
ㅛ~ Yo şeklinde okunur. Ağzınızı "u" diyecekmiş gibi yapıp "yo" demelisiniz.
ㅜ~ U sesiyle okunur.
ㅠ~ Yu sesiyle okunur.
ㅡ~ I sesiyle okunur.
ㅣ~ İ şeklinde okunur.
ㅐ~ Ae (e) sesiyle okunur.
ㅒ~ Yae (ye) şeklinde okunur.
ㅔ~ E sesiyle okunur.
ㅖ~ Ye şeklinde okunur.
ㅘ~ Oa hızlı söylerken 'Wa' der gibi okunur.
ㅙ~ Wae (we) şeklinde okunur.ㅞ~ We şeklinde okunur.
ㅝ~ Wo şeklinde okunur.
ㅟ~ Wi şeklinde okunur.
ㅢ~ Ui (ıy) şeklinde okunur. Sahiplik eki şeklinde gelirse E sesiyle okunur.
* * * * * * * * * * * * * * * *
Sessiz Harfler (자음)
ㅇ~ Ng sesiyle okunur. "N" ye çok vurgu yapmadan "G" genizden gelecek şekilde okunur. Ayrıca kelime başında olan sesli harflerin önüne gelir ve okunmaz.
ㄱ~ Başta olursa "K" ortada olursa "G" sesi gibi okunur.
ㄲ~ Sert "K" sesidir. Vurgulu ve tok bir şekilde okunur.
ㅋ~ K sesiyle okunur.
ㄷ~ Başta "T" sesiyle okunur. Sonda "D" sesiyle okunur.
ㄸ~ Sert "D" sesidir. Vurgulu ve tok bir şekilde okunur.
ㅌ~ T sesiyle okunur.
ㄴ~ N sesiyle okunur.
ㄹ~ Kelime sonunda "L" sesiyle, ortasında "R" sesiyle okunur. 날 (Nal)→ Gün/ 설악산→ (Soragsan) Sorag Dağı → Kore'de bir dağın adı.
ㅂ~ B sesiyle okunur.
ㅃ~ Sert "B" sesidir. Vurgulu ve tok bir şekilde okunur.
ㅍ~ P sesiyle okunur.
ㅅ~ S sesiyle okunur. Kendinden sonra sesli harflerden 이 (i) gelirse "Ş" sesini alır. Kelimenin sonunda "D" sesiyle okunur. 산 (San)→ Dağ / 시간 (Şi Gan)→ Vakit, Zaman / 옷 (Od)→ Kıyafet
ㅆ~ Sert "S" sesidir. Vurgulu ve tok bir şekilde okunur.
ㅊ~ Ch (Ç) sesidir. Kelime sonunda "D" sesiyle okunur.
ㅈ~ C ve Ç arasında bir sestir. Kelime sonunda "D" sesiyle okunur.
ㅉ~ Sert "C" sesidir.
ㅎ~ H sesidir. Kelime sonunda "D" sesiyle okunur. Kelime ortasında genellikle okunmaz.