Mormor sa att vi skulle ut i skogen och plocka kantareller så jag drog på mig mina gula gummistövlar. Hon skrattade för hon tyckte jag såg så lustig ut. I skogen var det blött och lite kallt och jag frös om mina händer för jag hade inga vantar. Mormor gick långsamt. Jag gick och slog på alla grenar med en pinne. Skogen var så stor. Jag blev blöt om mina strumpor och jeans, där längst ner vid fötterna. Det gurglade om mossan när man trampade på den. Jag gick längre in i skogen utan mormor. Det fanns ingen stig längre. Det var fullt med bruna löv och barr på marken. Plötsligt var det mycket mörkare ute. Jag bröt en pinne från ett träd och började dela den i bitar. Sen tog jag en ny och gjorde samma sak. Jag frös och mina händer darrade och var alldeles rosa. Och så från ingenstans så var det en kille i skogen. "Oj du ser ut att frysa"
"Aa som in i helvete" svarade jag. Vi gick till hans stuga. Den låg inte långt bort, men långt bort från alla andra. Han sa att han hette Nävu. Inne i huset satt Tuski. De båda var i min ålder. Nävu satte på te. Tuski gick och hängde upp min mössa och mina blöta strumpor framför vedspisen. Jag värmde händerna på koppen. Jag la mitt tuggummi på sidan av tallriken där bullen låg. Vi satt vid bordet och pratade. Fast Tuski bara lyssna. Han kollade hela tiden på mina bröst. Nävu sa något och jag skrattade lite. Jag log. Tuski petade på mitt tuggummi innan han stoppade det i munnen. Han lutade sig tillbaka. Det var mörkt ute nu. "Du kan sova där inatt" sa Nävu och pekade mot ett rum längre in i stugan. Jag tackade och satt alldeles varm medan Nävu ställde koppen och fatet på diskbänken. Jag gick in i det lilla rummet. Där fanns en säng, en byrå och ett fönster. Mitt emot låg deras rum. Det såg likadant ut. Fast med en våningssäng. Dem slamrade i köket medan jag drog av mig mina kläder. Jag hade bara linne och trosor på mig. Det var lite genomskinligt. Jag kröp ner i sängen. Täcket var svalt. Det var rosor på väggarna.Mitt i natten vaknade jag. Tuski var över mig. Han andades tungt i mitt öra. Varm luft mot min nacke. Hans blick. Låst. Han flyttade sin hand till mitt bröst. Den var kall mot min hud. "Du är vacker" Hans röst var djup. Mina hjärtslag var långsamma. Han la sig ner på mig. Hans kropp var varm mot min. Jag tror han sov. Det gjorde han inte. Han slicka mig på halsen. Som en katt. "Du smakar gott". Han var som ett tyngdtäcke. Ett varmt djur mot min kropp. Han drog in tunga andetag av min doft. Min hand vågade inte vara på hans rygg.
När jag vaknade var Tuski borta. Han hade lämnat ett handavtryck på min tutte. Ett sånt där märke man får när hud har legat emot hud för länge. Det var kallt i stugan. Jag klädde på mig samma kläder som jag hade igår. Jeansen var torra nu. Jag gick ut i köket. Det var ingen där. I köket var det varmt. Jag satte mig vid vedspisen. Satt i skräddarställning. Nån kom in genom dörren och satte sig på huk bakom mig. Slingrade armarna om mig och kupade mina bröst i ett fast grepp. Tuski. Han klämde lite. Då kom Nävu. Tuski frös till is. Ställde sig snabbt upp. Nävu tittade avundsjukt på Tuskis händer. Händerna som hade fått vara i paradiset.
YOU ARE READING
In i skogen
ParanormalKort novell, inte klar, läses gärna medan man lyssnar på Crystal castles