Jag drog upp knäna till magen. Det var nästan så att elden brände mina ben men jag lät det va. Nävu drog med sig Tuski in till ett annat rum. Jag hörde hur de bråkade om något. Eller var det bara Nävu som skällde ut Tuski? Plötsligt hörde jag en smäll och massa buller. Jag gick för att se vad de hade för sig.
De brottades på golvet. Slogs och hade sig. Nävu drog Tuski i håret. Tuski tryckte bort Nävus ansikte. Nävu hade ett hårt grepp om Tuskis tröja och Tuski försökte hålla bort hans hand. De båda tittade upp på mig när jag kom in. "förlåt för Tuski han är en riktig kåtbock". Nävu fick en hand i ansiktet. "förlåt för Nävu han är bara besatt av dig". Jag gick tillbaka till köket. Nävu hade nämnt igår att det låg en sjö här intill. Jag kände mig äcklig i mina kläder. Jag satte på mig mina stövlar och gick mot sjön.
Det var fuktigt i mossan, fuktigt i luften, dimmigt och svårt att se. Men jag visste att jag skulle hitta tillbaka. Jag hade en kompassnål i magen som pekade mot stugan.
Jag drog av mig mina stövlar och min tröja. Jag knäppte up jeansen och drog av linnet och trosorna. Marken var full med dy och mina fötter sjönk ner i den bruna röran på botten. Vattnet var kallare än is mot min kropp och det var ren tortyr att gå ut i sjön. När vattnet nådde mig till midjan så halkade jag i dyn och föll ner i vattnet med ett plask. Under vattnet var det grönt och grumligt. Det var sjögräs överallt och stinkande lera hade rörts upp och bildat moln under vattnet. Jag satt där ett tag och tittade innan jag insåg att jag borde gå upp.
Luften ovanför vattnet var kall och kylig. En blåst fick huden att knottra sig. Jag slog snabbt armarna runt kroppen. Sakta vadade jag upp ur sjön. I mossan där jag lagt mina kläder var det tomt. De var borta.
YOU ARE READING
In i skogen
ParanormalKort novell, inte klar, läses gärna medan man lyssnar på Crystal castles