Det var en vanlig regnig måndag, skolan hade precis startat för denna vecka. Jag satt i det tråkiga klassrummet som vanligt. Killarna var lika högljudda och jobbiga som vanligt. Jag satt med min historia-bok och väntade på att läraren skulle säga att lektionen är slut. Jag läser i min historia-bok om hur kvinnor och barn bak i tiden blev dåligt behandlade och utnyttjade. Jag blev otroligt arg men försökte inte lägga ner mycket tid och känslor på det, då det är bättre nu än vad det var förut.
Mitt när jag satt och läste så knackas det på klassrumsdörren och läraren Mats kommer in, efter Mats så kommer det en blöt brunett-hårig tjej. Mats introducerar den brunett-håriga tjejen, Linn. Linn verkade väldigt nervös. Linn hade ett nervöst leende på hennes läppar. Mats bad Linn beskriva några få ord om sig själv, först skrattar hon till nervöst men sen nämner hon att hon har en hund som heter Charly och att hon är en ganska skrattig tjej utav sig. Efter några sekunder så säger hon "Vad mer ska jag säga?", sedan skrattar hon till lite smått. Hennes leende och hennes smilegropar lyser upp hela klassrummet! Killarna i klassen började redan vissla och lägga raggningsrepliker på den nya snygga eleven. Jag himlade med ögonen, det är SÅ typiskt killarna.
Mats sa att Linn kunde sätta sig ner. Linn sätter sig ner framför en röd/orange-hårig tjej. Den röd/orange-håriga tjejen säger "Hej, jag heter Madelyn!" Linn vänder sig om och ser ett vänligt leende på mig. "Hej Madelyn, Linn heter jag..eller det vet du ju redan..". Jag skrattar till på ett vänligt sätt så Linn skulle vara bekväm. "Hur känns det att börja tvåan i gymnasiet?", frågade jag. Linn svarade att det känns roligt, men hon är även nervös över hur de andra i klassen skulle bemöta henne då hon kommer in mitt i terminen. Jag sa att det är normalt att känna sig nervös, men att hon inte behövde vara det! Att Linn antagligen kommer att trivas, alla lärare och elever är snälla..men killarna kan vara rätt på med deras raggningsrepliker och känslan att man måste ha en flickvän, Linn skrattar till om vad jag säger. "Killar kommer alltid vara killar", svarar Linn. Jag och Linn skrattar till. Därefter vänder Linn sig om för att börja med historian.
Linn kände att hon fick en bra start på första dagen i gymnasiet! "Tänk om jag skulle vara helt ensam och folk skulle tycka att jag var konstig", tänkte Linn. Dagen fortsätter och Linn började prata med Selma, den populäraste tjejen i hela skolan, dem hängde hela dagen. Selma verkade skön, men väldigt "pick me" och typisk populär tjej. Selma och Linn sitter i korridoren och Linn nämner att hon pratat med mig (Madelyn), "SÅ trevlig tjej alltså", sa Linn. Selma sprutade ut sin redbull som hon drack, "MADELYN?! Häng inte med henne, hon är en bitch!", fortsatte Selma. "Aha.." sa Linn och släppte saken. Linn fortsatte prata med Selma då hon ändå var skön men även för att hon inte ville vara ensam.
Den sista lektionen är slut, dags att gå hem. Linn går till sitt underskåp och tar på sig sin svarta kappa. Jag kommer därefter och öppnar mitt överskåp, samtidigt som jag tar ut min långa svarta kappa och basker så frågar jag Linn hur dagen varit. Linn svarar att den var bra, att alla i klassen verkar så trevliga och att hon kanske fått en ny kompis, Selma, säger hon glatt. Jag svarar kort därefter exalterat "Jag sa ju att du inte behövde vara nervös!", men efter jag sa det så gav jag ett litet ledsamt ansiktsuttryck, vilket Linn la märke till. Linn frågar fort "Är du okej, har jag gjort något?", jag ger ett leende med mina röda läppar till Linn, "Nejdå, jag och Selma har bara inte en bra relation med varann..längre. Vi var i en romans hon och jag, men hon avslutade det då hon var populär, och man kan inte vara populär om man är bisexuell, tydligen. Så hon pratar inte med mig alls och säger bara onödiga och elaka grejer". "Är du lesbisk?", frågar Linn fort därefter. Jag svarar med ett ironiskt leende och därefter "Ja, det är jag". "Aha. Ja jag nämnde till Selma att jag pratat med dig, du var tydligen en bitch. Men skit i vad Selma säger. Du är dig själv, du låssas inte..som hon gör, det är bra och modigt", svarar hon. Jag fick ett stort och fint leende på mina röda läppar och svarar "Gud vad fint sagt av dig!". Sedan kom det ett leende på både mina och Linns läppar. "Ses imorgon Madelyn, tack för att du hjälpte mig och känna mig mer bekväm!". Jag och Linn ger varandra ytterligare ett leende till varandra och därefter skiljs vi i det ruskiga vädret.
När jag kommer hem så kastar jag av mig min basker och min långa svarta kappa. Jag går sedan upp för trappan, går in i mitt rum och kastar mig i sängen. Och får ett leende när jag tänker tillbaka på skoldagen. Hur Linn inte brydde sig att jag var lesbisk, hur trevlig hon var, hennes fina leende på hennes stora fylliga läppar. "Jag längtar tills imorgon.."
To be continued...
YOU ARE READING
Nya Tjejen
RomanceDenna berättelse handlar om Madelyn som går i tvåan i gymnasiet. Plötsligt så börjar en ny tjej, Linn, i klassen. Och Madelyn kan inte sluta tänka på henne.. Ta reda på mer genom att läsa! {18+}