Emma är tillbaka

30 0 1
                                    

Jag stängde av alarmet som ringde, klockan var 07:30. Jag hade verkligen ingen lust att gå upp. Jag tittade ut igenom fönstret för att se hur vädret såg ut, det snöade..såklart. Tillslut så fick jag kraften för att sätta mig upp och kort därefter så gick jag ner till köket och gjorde frukost. Yoghurt med müsli, ett grönt äpple, och en kanel och socker blandning som jag doppade mitt gröna äpple i, blev det till frukost. Så fort jag ätit upp så gick jag till badrummet och gjorde det jag brukade göra varje morgon, klä på mig, borsta tänderna, fixa mitt hår, lägga på lite mascara och mitt röda läppstift.

Sedan var det dags att gå till bussen. Jag tog på min svarta kappa och basker, och gick ut igenom ytterdörren. Så fort jag klev ut så möts jag av snön, det var inte jätte kallt ute, men uppenbarligen inte varmt ute heller.

Jag drog mig igenom snön och kort därefter kom jag fram till busshållplatsen. Efter fem minuter kom äntligen bussen som vanligt vid 08:25. Jag hoppade på bussen och satte mitt gula UL-kort emot skannern. Efter det lös grönt på skannern så gick jag och satte mig i första delen av bussen som jag brukar. Jag satte på musik, Fletcher med "Becky's so Hot" blev det, så bra artist!

20 minuter senare så kommer jag fram till skolan och trycker på den röda stoppknappen. Bussen stannar och jag går av. Så fort jag går av bussen så ser jag Emma, "Hej, din fina skit!" kommer fram mellan hennes läppar. Emma är verkligen den bästa vännen man kan ha, så rolig men så irriterande ibland! Vi har känt varandra i princip hela livet, vi träffades i tvåan i lågstadiet och sen dess har vi inte kunnat släppa taget om varandra.

"Hej, you little shit!" svarade jag kort därefter, hennes bruna hår fladdrar till i snökaoset och ger mig ett leende. "Saknat mig? I bet you did! Hur kan man inte sakna mig?", såklart jag hade saknat henne, hon hade vart i Spanien i två veckor! "Nja, vet inte riktigt, tror inte Spanien saknar Emma Kiter". Både jag och Emma skrattar så högt som vi brukar göra.

"Något nytt? Någon smaskig nyhet?" hör jag Emma säga när vi börjar gå åt skolans håll.

Det har inte direkt hänt något, vi pratade ju varje dag sen hon åkte till Spanien, hon vet redan allt. Eller i och för sig..

"Nja, ja, jo, det har kommit en ny Elev, Linn, hon kom igår. Killarna blev helt tagna!"

"Jaså? Vad tycker du om henne? Din smak eller? Snygg?" så ger hon mig en liten flört blinkning med ena ögat och ett retande leende.

Jag knuffar till henne lite försiktigt men hon halkade till, "Whoops..!" slinker ut ur min mun. Men kort därefter gapskrattar jag, jag kan ju inte låta bli att skratta när min bästa vän åker rakt ner i snön och ger mig en sur min! Hon börjar även skratta när hon hör mitt tillfredställande-skratt.

Tillslut så räcker hon ut handen och jag hjälper henne upp.

"Förlåt..men det var lite roligt" så ger jag henne ett litet flin. Så ser jag henne skaka på hennes huvud och flinar tillbaka.

"Men faktiskt, det är typiskt min stil. Brunett, gröna ögon, allmänt glad, fint leende"

"Jaså! Hur snygg är hon då? Hon låter ju precis som din typ! Är hon så snygg så jag som är straight vill testa lite?"

"Testa, hon är ingen test-kanin Emma! Men ja, faktiskt.. snygg är hon. Hon har dock pratat med Selma, och du vet ju hur Selma är, alltid snack. Sen kan jag ha slankat ut att jag är lesbisk. Hon var okej men det, det var verkligen "Och? Big deal?" i Linns blick när jag sa det.

"Vilken jävla badass. Där ser du, alla behöver inte vara en skit-bulle som Selma", svarar hon kort med en fint leende. Sedan kommer vi fram till skolan.

Jag öppnar dörren som den gentlekvinnan jag är och släpper in Emma. När vi kommer in möts vi utav alla elever som är påväg till deras första lektion. Jag kollade vad klockan var, 08:52 visade den, jag och Emma rusade till våra överskåp och kastade in våra kläder och halvsprang till våran lektion så vi skulle hinna till 09:00.

Jag öppnade klassrumsdörren, och börjar gå in. Emma gick före mig och jag gick efter henne. Och där satt hon. Personen som jag tänkte på så mycket igår efter skolan, personen som fastnat i mitt huvud. Linn. Emma vänder tillbaka sitt huvud till mig medan hon går till sin plats, med världens "JÄVLAR MADELYN! VAD I HELVETE ÄR DET FÖR KVINNA"-blick. Jag gav Emma en "Jag vet!"-blick tillbaka.

Jag och Emma satte oss på våra platser bakom Linn. Emma var så himla chockad, hon hade hennes vänsterhand som täckte hennes mun medan hon stirrar på Linns rygg och sedan rakt in i mina ögon och höjer hennes ögonbryn. Hon tar sedan sin högerhand och pekar diskret på Linn och sedan tar hon bort hennes vänsterhand ifrån hennes mun och gör en "Vad fan?"-gest med handen. Jag hann inte svara henne, varken verbalt eller i "bästa vän-ögon-språk", då Linn vänder sig fort och möter mina ögon och ger ett "Hej, härligt och se dig Madelyn. Allt bra?"

Jag kände Emmas hand hugga tag i mitt ben under bordet, jag kunde känna hennes leende och hur hon ville reta mig. Jag svarar hyfsat fort exalterat "Detsamma! Ja allt är bra med mig, tack. Hur är det själv?"

"Jo men det är bra tack", svarar hon med ett försiktigt leende. Detta leende var så himla fint. Inte för stort men inte för litet. Jag vrider sedan huvudet åt Emma och introducerar henne till Linn lite fort innan lektionen börjar.

"Hej, trevligt!" hör jag komma ut ur Linns perfekta mun. Sedan väntade jag på Emmas respons, vilket kändes som evigheter..men egentligen var det bara någon sekund innan hon svarade Linn. Jag var så orolig att Emma skulle reta mig och säga något pinsamt, det var så Emma fungerade, hon älskar att reta mig på ett vänskapligt sätt när hon vet att jag är lite nervös eller vill vara på min bästa sida.

Till min förvåning så var Emma snäll och retade inte mig.

"Hej Linn, detsamma! Hoppas du kommer trivas" svarade Emma och gav Linn ett leende.

Linn log tillbaka "Jag hoppas också det, men jag har fått en bra start. Din tjej har hjälpt mig mycket. Alltså med att känna mig välkommen, inget annat!"

Emma svarar inte Linn, det enda Emma gör är att vrida huvudet till mig, hon hade läpparna inne i hennes mun, tillslut så kom det ut ett gapskratt.

Linn ger mig ett par ögon med ett frågetecken i blicken, medan Emma fortsätter skratta. "Nej asså jag och Emma är bästa vänner" förklarar jag med och ett litet leende då Emma inte kunde prata då hon tyckte det där var så jävla roligt.

"Ja, asså visst, vi har sett varandra nakna, men inte sexuellt liksom. Bara som bästa vänner" slankar det ut ur Emmas mun. Var det tvungen att vara det? Kunde hon inte tänka i en sekund till innan hon svarade på hennes Em-sätt.

Jag kollade på Emma och höjer ögonbrynen och ler. "Emma, vad sa du precis?" skrek mitt leende.

"Jaha, okej. Jag trodde ni var tillsammans. Sorry. Ni verkade vara så närgångna när ni gick in i klassrummet", skrattar hon till.

"Ja, vi märkte att du trodde det, nej men det är lugnt. Vi är ganska närgångna som person runt om varandra" skrattar Emma ut.

Linn verkade inte ta illa upp, vilket var väldigt skönt. Jag satt däremot som ett frågetecken och försökte ta in vad som precis hänt. Allt gick så fort. Men Emma och Linn verkade lösa det.

Sedan gav jag Linn ett leende och ett skratt "Ja, Emma tänker inte alltid innan hon pratar. Det rinner bara ut"

"Tyvärr", svarar Emma.

Sedan skrattar alla tre till, och då kommer Linns fina smilegropar fram..och hennes fina leende på hennes läppar. Wow.
Sedan kommer våran mattelärare in och ska börja lektionen. Linn ger oss ett leende och vänder sig sedan om för att fokusera på lektionen.

To be continued...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 16, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Nya TjejenWhere stories live. Discover now