Bab 1-Step Brother

665 15 15
                                    

BELLA ANDERLECHT

Bella Anderlecht adalah anak tunggal kepada keluarga Anderlecht, Anderlecht adalah keluarga dari keturunan barat yang kaya. Suatu hari di sambutan ulang tahun Bella yang ke-15 Bella inginkan seorang abang kerana semua kawannya mempunyai abang, maklum la Bella ni anak tunggal sebab tu dia teringan nak ada abang, Bella ni jenis yang tak kesah kalau abang tu bukan abang kandungnya, janji dia memiliki seorang abang walaupun bukan dari darah dagingnya sendiri.

Selepas seminggu dari ulang tahun Bella, Bella di kejutkan oleh orang tuanya yang tiba-tiba membawa seseorang ke rumah besar mereka.

"Mama... Siapa ni?" Bella mengangkat sebelah keningnya sambil menanyakan soalan kepada mamanya yaitu Aulia Anderlecht.

"Oh! mulai hari ini kita kedatangan ahli keluarga baru yaitu abang Bella, seperti yang Bella mahukan pada hari ulang tahun Bella minggu lepas" mama membalas soalan aku sambil menunjukkan satu senyuman gembira di wajahnya.

"Serious la mama ni abang Bella?!" Bella bertanya kepada mamanya sekali lagi kerana tak percaya dan menunjuk riak muka yang tekejut dan gembira.

"Ye sayang... Ni abang kamu mulai hari ni... Dan lepas ni anak mama takkan sunyi bila mama dengan papa takde kat rumah" mama senyum semula kepada aku apabila melihat muka anaknya yang sangat gembira apabila mendapat abang walaupun bukan abang kandungnya sendiri.

Selepas itu papa dan mama aku beritahu yang mereka adopt abang tiri aku di rumah anak yatim di kawasan tempat kerja mereka. Mama dan papa aku tinggalkan kami berdua untuk berkenalan.

"Emmm....." Aku dah mula rasa malu dan gugup untuk berborak dengannya sebab aku melihat muka abang tiri aku yang hensem macam ala-ala orang china tu.

"Hi, apa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Hi, apa... Apa nama abang? Berapa umur abang?" Aku bertanya kepadanya dengan excited, walaupun ade gugup sikit waktu aku bercakap denganya tapi aku juga tak sabar untuk merasa kasih sayang seorang abang dan berborak dengannya di rumah besar ni, maklum la rumah ni sunyi bila mama dan papa aku asyik bekerja je dan hanya ada bibik je kat rumah ni.

Aku dah mula rasa canggung bila abang tiri aku tidak membalas apa-apa atau pun, senang kata dia tak bagi tau aku lagi nama dia, dia hanya pandang muka aku yang cantik dan comel ni😌

Ehh perasannya la Bella ni😒author hang ni lagi cantikkkk tau🤭

"Nama aku Ryan... Ryan Adrian... Umur aku 17" dia merespon soalan aku dengan mudah dan senang aku faham.

Wahhhhh... Abang ada nama yang unik!

"Thanks" jawabnya dengan pantas dan nada suara yang perlahan tapi membuatkan aku mendengarnya dengan jelas dan nyata.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
My Step Brother is My Future Husband (Malay Novel) Where stories live. Discover now