Bab 1

5 0 0
                                    

Pagi itu kecoh satu rumah disebabkan Jungkook yang lupa mengunci jam locengnya akibat keletihannya malam tadi yang menyelesaikan tugas sehingga larut malam. Segera dia ke bilik anaknya lalu mengejutkan anaknya agar bersiap ke sekolah dan tempat kerja.

"Sunoo yahh, bangun kita dah lambat ni. Cepat mandi jangan tidur pula." Jerit Jungkook dari tingkat bawah rumahnya.

Sunoo yang baru terjaga kerana jeritan ayahnya segera ke bilik air untuk menyiapkan diri.

Selesai bersiap, Jungkook menghantar anaknya ke sekolah dan dirinya ke tempat kerja.


skip.........................................................................................................................................................


Pada waktu rehat ,Sunoo ke kantin bersama kawan-kawannya yang terdiri dari enam orang iaitu Niki, Jungwon, Sunghoon, Jake, Jay dan Heeseung. Mereka ke tempat biasa mereka menikmati sarapan mereka pada pagi itu.

"Lambat kau datang hari ini sunoo . Selalu aku yang lambat kali ini terbalik pulak kita." Kata Niki iaitu kawan baik Sunoo yang berasal dari Jepun.

"Alah bukan selalu dia lambat kau tu lagi la setiap hari selalu nampak muka kena denda dengan Miss Yeon. " Perli Sunghoon pada Niki.

Niki menjeling tajam ke arah Sunghoon dan dibalas pandangan mata helang Sunghoon.

Dan mulalah berlaku perdebatan antara dua orang manusia ni. Sunoo dan yang lain hanya mengelengkan kepala . Malas mereka masuk campur .

Jungwon pun mencuit bahu Sunoo bagi mendapatkan jawapan bagi soalan Niki tadi.

"Oh , harini ayah bangun lambat ! Sibuk kerja kot." Balas Sunoo acuh tak acuh .

"Oooo, faham. Tapikan ayah kau tak terfikir nak kahwin lain ke?" Soal Jake.

Sunoo terdiam mendengar soalan itu.

"Aah, aku setuju dengan pertanyaan Jake tu. Bukan apa ayah kau muda lagi kot. Mana tau kalau kahwin dapat la isteri ayah kau tu urus kau dengan ayah kau. Ni aku tengok macam tak terurus je Uncle Kook tu. " Balas Jay.

Sunoo terfikir akan persoalan dan jawapan kawannya tadi.

"Hemm, korang nie tak baik la suka hati la Uncle nak kahwin lagi ke tak. Lagipun tu hak dia . Betulkan sunoo. " Kata Heeseung.

Sunoo hanya tersenyum dan anggukkan kepala dan berbisik pada Heeseung tanda terima kasih kerana belanya. Sejujurnya dia tidak tahu ingin membalas apa kepada pertanyaan kawan-kawannya.

Tiba-tiba loceng berbunyi mereka pun kembali ke kelas.



bersambung...........................................................................................................................................





B3: My StalkerWhere stories live. Discover now