Zeyina,eski Prank dilinde 'Ay Işığı Krallığı' demektir. Ay ışığı anlamına gelen 'Zey' ve krallık anlamına gelen 'İna' kelimelerinin birleşiminden oluşmuş bir sözcüktür.Kendilerini ifade etmede pek fazla kelime kullanmayan Pranklar'ın alfabesi gayet kolaydı.Dillerini öğrenmekte hiç zorluk çekmeyen tüccarlar ve türlü türlü satıcılar da Zeyina'ya geldiklerinde uyum sağlamakta ve dillerini konuşmakta hiç zorluk çekmemiştir.Toprağı,doğası,havası...Apayrı bir kıtaydı Zeyina.Kıtanın dört bir yanındaki Pranklar birbirleriyle dostluk içinde ve sorunsuz bir hayat yaşıyordu.Kral ve kraliçe kıtayı doğru bir şekilde yönetiyordu.Kısacası,Zeyina o zamanların cennetiydi denilebilir.Tüccarlar aracılığıyla çevre kıtalara ve krallıklara bu haberler zaman geçtikçe yayılmaya başladı.Farklı ırklar da burayı merak edip ziyarete geldiler,yerleştiler.Sonuç olarak Zeyina birkaç yılda o kadar çok göç aldı ki artık Pranklar bu durumdan rahatsız olmaya başladı.Zeyina'nın komşu kıtalarından biri olan Şalen'in kral ve kraliçesi bu kusursuz kıtayı ziyarete geldiler.Onları en iyi şekilde ağırlayan Prank Krallığı bir yandan belirli günlerde onlara kıtayı gezdiriyorlardı.Ancak bu süre zarfında halktaki sakinlik ve güven azalmış,bunların yerini öfke ve anlaşmazlık almıştı.Farklı ırkların çokluğundan dolayı Prankların sayısı azalmıştı.Ayrıca yeni gelen ırklar ve Prankların çocukları yani Melezler doğmaya başlamıştı.Bu yüzden saf Prank sayısı gittikçe seyrelmeye başladı.Halkta iç çatışmalar olmaya başladı ve en sonunda Zeyina'da yaşayan ve Şalen kıtasının ırkı olan Kaste'ler Zeyina'ya saldırdı.Yani iç savaş başladı.Bazı ırklar Pranklar'ı destekledi bazıları ise kıtanın güzelliğine kanıp Kasteler ile birlikte kıtayı işgal etmeye başladı.Her iki taraf da oldukça güçlüydü.Sayıları daha az olmasına rağmen Pranklar hem fiziksel hem de zihinsel olarak oldukça güçlü bir ırktı.Savaşın sonucunda Kasteler de dahil olmak üzere diğer tüm ırkları kıtalarından atan Pranklar'da kendi aralarında çatışma yaşamaya başladı.Kral ve kraliçe de ölünce onların yerine geçecek olan yeni krallarını ve kraliçelerini halk kabul etmedi.Melezlerin onlardan daha üstün olduğunu düşünen,melezlerin öldürülmesi gerektiğini düşünen,tarafsız olan veya kral ve kraliçeye ihtiyaçlarının olmadığını düşünen gruplar vardı.Ayrıca kıtadan farklı ırklardan oldukları için atılmış yakınları olan Pranklar da durumdan şikayetçiydi.Bazı Pranklar melezleri öldürmeye çalışınca bu melezler de kendi aralarında bölndü.Yetişkin melezler küçüklerini korudu.Böylece tüm halk kendi arasında gruplara ayrıldı ve Zeyina yıkıldı.
İsmini geceleri kıtayı dolduran ay ışığından alan Zeyina krallığının yıkılmasıyla ne tuhaftır ki bir daha ay,ışığını asla eskisi gibi kıtaya sunmadı.Bazıları bunun bir kehanet olduğunu söylerken bazıları ise tanrıları kızdırdıklarını ve onların da artık eskisi kadar bereket vermediklerini söylüyordu.Ay ışığı Eski Pranklar'da kutsaldır.Ay ışığının onları temizlediğini ve günahlarından arındırdığına inanan Pranklar vardı.Zeyina yıkıldıktan sonra kıtada yaşayan melezler ırk benzerlik ve farklılıklarına göre ayrıldılar.Güneyde Arteler,Batıda Teheler,Doğuda Leyalar ve Kuzeyde Kieralar.Kıtanın yeni ismi için her bölgenin kral ve kraliçesi bir araya gelip bir karar verdiler.Eski kıtanın Kral ve kraliçesine duydukları saygıdan Kraliçe Yesme ve Kral Nante'nin uğuruna kıtanın ismini Yenan olarak oluşturdular.Her ırk kendi bölgelerine çekildi.Birbirlerinin sınırlarını geçmeden güzel bir hayat yaşıyorlardı.Ta ki Teheler güney topraklarında yaşayan Arteler'e saldırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bölünme
FantasyDört büyük krallık,dört farklı ırk ve ortak bölge.Yenan kıtası dört krallığın da ortak kullandığı ve keskin sınırlara sahip bir kıta.Zamanla ortaya çıkacak olan sırlar ve yenilikler ise her krallığın kendi içinde bölünmesine neden olacaktır...