— ¿ᴇ-ᴇɴsᴇʀɪᴏ? — ʟᴇ ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴇ́, ɴᴏ ᴍᴇ ʟᴏ ᴘᴏᴅɪ́ᴀ ᴄʀᴇᴇʀ.
— sɪ sᴀɴᴛɪ, sᴏʏ sᴀɴᴛɪ, ᴍɪ ᴇɴғᴇʀᴍᴇᴅᴀᴅ, ᴀᴜᴛɪsᴍᴏ, ʜᴀᴄᴇ ǫᴜᴇ ᴄᴀᴅᴀ ᴄᴏsᴀ ǫᴜᴇ ᴠᴇᴀ.. ʟᴀ ɪᴍɪᴛᴏ́, ᴛᴀᴍʙɪᴇ́ɴ, ᴀ ᴠᴇᴢ ᴇs ᴏʟᴠɪᴅᴏ ᴄᴏsᴀs, ʏ ɴᴏ ᴍᴇ ᴀᴄᴜᴇʀᴅᴏ ǫᴜɪᴇɴ ᴍᴇ ᴇɴsᴇɴ̃ᴏ ᴇsᴏ. — ᴅɪᴊᴏ ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ, sᴀɴᴛɪ.
ʏᴏ.... ғᴜɪ ʏᴏ.... ɴᴏ ᴘᴜᴇᴅᴇ sᴇʀ, ¿¡sᴏʏ ᴇʟ ᴠɪʟʟᴀɴᴏ ᴅᴇ ᴇsᴛᴀ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ!? ʏᴏ, ʟᴀ ᴠᴇʀᴅᴀᴅ, ɴᴏ ǫᴜᴇʀɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ᴘᴀsᴀʀᴀ́ ᴛᴏᴅᴏ ᴇsᴛᴏ, ʏᴏ.... ʏᴏ.....
— ᴛɪ́ᴏ ᴛɪ́ᴏ — ᴅɪᴊᴏ sᴀɴᴛɪ — ᴛɪᴇɴᴇs ǫᴜᴇ ᴠᴇɴɪʀ ᴀ ᴠᴇʀ ᴇsᴛᴏ.
— ¿ᴇʟ ǫᴜᴇ? ¿sᴀɴᴛɪ? — ʀᴇsᴘᴏɴᴅɪᴏ́ sᴜ ᴛɪ́ᴏ.
— ᴠᴇɴ, ᴇsᴄᴜᴄʜᴀ ᴇsᴛᴀ ᴄᴀɴᴄɪᴏ́ɴ — ᴅɪᴊᴏ ᴇʟ sᴀɴᴛɪ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ʟᴇ ᴅᴀʙᴀ ʟᴏs ᴄᴀsᴄᴏs.
— ¿s-sᴀɴᴛɪ? — ᴅɪᴊᴏ sᴜ ᴛɪ́ᴏ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ʟᴇ sʜᴀᴋᴇᴀʙᴀ ʟᴀ ᴄᴀʙᴇᴢᴀ — ¿ǫ-ǫᴜᴇ ᴇs ᴇsᴛᴏ?
— ᴇs ᴜɴᴀ ᴄᴀɴᴄɪᴏ́ɴ sᴜ́ᴘᴇʀ ɢʀᴀᴄɪᴏsᴀ — sᴀɴᴛɪ sᴇ ʀɪ́ᴏ — ¿ᴛᴇ ɪᴍᴀɢɪɴᴀs ǫᴜᴇ ᴛᴜ ʜᴀᴄᴇs ᴇsᴏ?
— sᴀɴᴛɪ.... — ᴅɪᴊᴏ sᴜ ᴛɪ́ᴏ — ᴄᴏʀʀᴇ...
sɪ, ᴀsɪ́ ʟʟᴇɢᴇ ᴀʟ ʙᴀɴ̃ᴏ, ᴍɪ ɴᴜᴇᴠᴀ ᴄᴀsᴀ.... ʜᴀsᴛᴀ ǫᴜᴇ ᴠᴇɴɢᴀɴ ᴍɪs ᴘᴀᴅʀᴇs. ᴘᴇʀᴏ... ᴅᴇ ᴠᴇʀᴅᴀᴅ ¿sᴏʏ ᴇʟ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇʀᴏ ᴠɪʟʟᴀɴᴏ? ... ʏᴏ ʜᴇ ᴄʀᴇᴀᴅᴏ ᴛᴏᴅᴏ ᴇsᴛᴏ... ᴇɴᴛᴏɴᴄᴇs ᴛᴇɴɢᴏ ǫᴜᴇ ᴀʀʀᴇɢʟᴀʀʟᴏ...
ʙᴜsǫᴜᴇ ᴍɪ ᴍᴏ́ᴠɪʟ ʏ ɴᴏ ᴇsᴛᴀʙᴀ, ᴇsᴄᴜᴄʜᴇ ɢᴏʟᴘᴇs ᴇɴ ʟᴀ ᴘᴜᴇʀᴛᴀ.
— ᴠᴀᴍᴏs... sᴀɴᴛɪ.... — ᴅɪᴊᴏ ᴊᴏsᴇ́ ᴀʟʙᴇʀᴛᴏ — ᴛᴇʀᴍɪɴᴇᴍᴏs ʟᴏ ǫᴜᴇ ᴛᴜ ʜᴀs ᴇᴍᴘᴇᴢᴀᴅᴏ ♡.
— ¡ᴛɪᴏ ᴘᴏʀ ғᴀᴠᴏʀ! — ᴅɪᴊᴇ — ¡ᴘᴏᴅᴇᴍᴏs ᴀʀʀᴇɢʟᴀʀ ᴛᴏᴅᴏ ᴇsᴛᴏ!
— ɴᴏ ʜᴀʏ ɴᴀᴅᴀ ǫᴜᴇ ᴀʀʀᴇɢʟᴀʀ... — ᴄᴏɴᴛᴇsᴛᴏ́ sᴜ ᴛɪ́ᴏ — ᴇsᴛᴏ ʟᴏ ʜᴀs ᴇᴍᴘᴇᴢᴀᴅᴏ ᴛᴜ....
ᴘᴀsᴏ ᴍᴜᴄʜᴏ ᴛɪᴇᴍᴘᴏ, ɴᴏ ᴇsᴄᴜᴄʜᴇ ᴀ ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ, ᴅᴇᴄɪᴅɪ́ sᴀʟɪʀ.... ᴀʙʀɪ ʟᴀ ᴘᴜᴇʀᴛᴀ ʏ ᴀғᴏʀᴛᴜɴᴀᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ɴᴏ ʜᴀʙɪ́ᴀ ɴᴀᴅɪᴇ. ᴜғғ...
ᴍᴇ ᴅɪʀɪᴊᴏ ʜᴀsᴛᴀ ᴇʟ sᴀʟᴏ́ɴ, ᴀʟʟɪ́ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ ᴄᴏᴊɪ ᴍɪ ᴍᴏ́ᴠɪʟ ʏ ᴍᴇ ғᴜɪ ʟᴇɴᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴀʟ ʙᴀɴ̃ᴏ.... ᴘᴇʀᴏ ᴘɪsᴇ ᴀʟɢᴏ.... ¿ᴜɴ ᴊᴜᴇɢᴇᴛᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴘᴇʀʀᴏs ǫᴜᴇ sᴜᴇɴᴀ? ᴍᴀʟᴅɪᴛᴏ ᴛɪ́ᴏ.... ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ sᴇ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴏ́ ᴇɴsᴇɢᴜɪᴅᴀ ᴘᴇʀᴏ ᴍᴇ ғᴜɪ ᴄᴏʀʀɪᴇɴᴅᴏ ᴀʟ ʙᴀɴ̃ᴏ ʏ ᴄᴇʀʀᴇ́ ᴇʟ ᴘᴇsᴛɪʟʟᴏ, ᴍᴇ ғᴜɪ ᴘᴀʀᴀ ʏᴜᴛᴜ, ʙᴜsǫᴜᴇ ᴜɴᴀ ᴄᴀɴᴄɪᴏ́ɴ ʏ.....
ʙɪᴘ ʙɪᴘ.... ᴍɪ ᴍᴏ́ᴠɪʟ sᴇ ᴀᴘᴀɢᴏ́.
— ɴᴏ ᴘᴜᴇᴅᴇ sᴇʀ.... — sᴜsᴜʀʀᴇ́.
— ᴊᴀᴊᴀ.... sᴀɴᴛɪ.... — ᴅɪᴊᴏ ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ ᴅᴇsᴅᴇ ᴀғᴜᴇʀᴀ — ʟᴏ ʜᴇ ᴘʟᴀɴᴇᴀᴅᴏ ᴛᴏᴅᴏ. ʜᴀʏ ᴘᴇʀsᴏɴᴀs ǫᴜᴇ ᴘᴏʀ ᴛᴇɴᴇʀ ᴜɴᴀ ᴇɴғᴇʀᴍᴇᴅᴀᴅ ɴᴏ ᴘɪᴇɴsᴇɴ ᴄᴏɴ ɪɴᴛᴇʟɪɢᴇɴᴄɪᴀ.
ᴇʟ ᴇʀᴀ ᴍᴜʏ ʟɪsᴛᴏ. ᴘᴇʀᴏ... ¿ᴄᴏᴍᴏ sᴀʙɪᴀ ǫᴜᴇ ɪʙᴀ ᴀ ᴄᴏᴊᴇʀ ᴇʟ ᴍᴏ́ᴠɪʟ?
ʏᴏ ɴᴜɴᴄᴀ ᴘɪᴇɴsᴏ ᴇɴ ᴠᴏᴢ ᴀʟᴛᴀ... ɴᴜɴᴄᴀ ᴅᴇ ʟᴏs ɴᴜɴᴄᴀs.... ¿ᴘᴏᴅʀᴀ ʟᴇᴇʀ ᴍᴇɴᴛᴇs?
ᴅᴇ sᴇɢᴜʀᴏ ɴᴏ, ᴘᴇʀᴏ ᴍᴇ ᴅᴀʙᴀ ᴍᴜᴄʜᴀ ᴄᴜʀɪᴏsɪᴅᴀᴅ sᴀʙᴇʀ ᴄᴏ́ᴍᴏ sᴀʙɪᴀ ǫᴜᴇ ʏᴏ ʟᴏ ɪʙᴀ ᴀ ᴄᴏᴊᴇʀ. ᴍᴇ ᴅɪ ᴄᴜᴇɴᴛᴀ ᴅᴇ ʟᴏ ᴜ́ɴɪᴄᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ǫᴜᴇᴅᴀʙᴀ ʜᴀᴄᴇʀ ᴇs sᴀʟɪʀ. sᴀʟɪʀ, ʏ ʀᴇɴᴅɪʀᴍᴇ.... ᴘᴇʀᴏ... ¿ᴛᴀɴ ᴘʀᴏɴᴛᴏ?
sᴏʟᴏ ᴇʀᴀ ʟᴀ sᴇɢᴜɴᴅᴀ ɴᴏᴄʜᴇ, ʏ ᴇʀᴀ ʟᴀs 5:00 ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴀɴ̃ᴀɴᴀ... ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ᴛᴇɴɪ́ᴀ ᴇʟ ᴍᴏ́ᴠɪʟ sᴇ ᴍᴇ ᴏᴄᴜʀʀɪ́ᴀɴ ᴍɪʟʟᴏɴᴇs ᴅᴇ ɪᴅᴇᴀs. ʟʟᴀᴍᴀʀ ᴀ ʟᴀ ᴘᴏʟɪᴄɪ́ᴀ.... ᴀ ᴍɪ ᴍᴀᴍᴀ.... ᴀ ᴍɪ ᴘᴀᴅʀᴇ... ᴘᴇʀᴏ ʟᴀ ǫᴜᴇ ɪʙᴀ ᴀ ʜᴀᴄᴇʀ ᴇʀᴀ... ᴜɴ ᴠɪ́ᴅᴇᴏ.
sɪ, ᴜɴ ᴠɪ́ᴅᴇᴏ. ɴᴏ sᴇ sɪ ᴏs ᴀᴄᴏʀᴅᴀ́ɪs, ᴘᴇʀᴏ ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ ᴅɪᴊᴏ ᴀʟɢᴏ ᴄᴏᴍᴏ : ᴛᴇɴɢᴏ ᴀᴜᴛɪsᴍᴏ ʏ ᴍᴇ ɢᴜsᴛᴀɴ ʟᴀs ᴘɪᴊᴀs. ᴀ ɴᴏ, ᴇsᴏ ɴᴏ, ᴀʟɢᴏ ᴀsɪ́ ᴄᴏᴍᴏ: ᴛᴇɴɢᴏ ᴀᴜᴛɪsᴍᴏ, ʏ ᴄᴀᴅᴀ ᴄᴏsᴀ ǫᴜᴇ ᴠᴇᴏ, ᴄᴀᴅᴀ ᴄᴏsᴀ ǫᴜᴇ ʀᴇᴘɪᴛᴏ. ᴀʟɢᴏ ᴀsɪ́.
ᴇsᴄᴜᴄʜᴇ ᴜɴ sᴏɴɪᴅᴏ ᴇɴ ʟᴀ ᴘᴜᴇʀᴛᴀ, "ᴛᴏᴄ ᴛᴏᴄ". ʏ sᴇ ᴀʙʀɪᴏ́...
¿ᴘʀɪᴍɪᴛᴏ....?
sᴏʙʀᴇᴠɪᴠɪʀᴇ...
-𝐌𝐚𝐫𝐢𝐧𝟗𝐱𝐕
(𝐎𝐫𝐢𝐠𝐢𝐧𝐚𝐥)
𝙼𝚞𝚌𝚑𝚒́𝚜𝚒𝚖𝚊𝚜 𝚐𝚛𝚊𝚌𝚒𝚊𝚜 𝚙𝚘𝚛 𝚝𝚘𝚍𝚊𝚜 𝚕𝚊𝚜 𝚟𝚒𝚜𝚞𝚊𝚕𝚒𝚣𝚊𝚌𝚒𝚘𝚗𝚎𝚜 𝚢 𝚕𝚒𝚔𝚎𝚜 𝚚𝚞𝚎 𝚎𝚜𝚝𝚊 𝚝𝚎𝚗𝚒𝚎𝚗𝚍𝚘 𝚎𝚜𝚝𝚊 𝚑𝚒𝚜𝚝𝚘𝚛𝚒𝚊, 𝚕𝚘𝚜 𝚊𝚖𝚘 🙏💕
𝙾𝚛𝚒𝚐𝚒𝚗𝚊𝚕𝚖𝚎𝚗𝚝𝚎 𝚎𝚖𝚙𝚎𝚌𝚎 𝚊 𝚎𝚜𝚌𝚛𝚒𝚋𝚒𝚛 𝚎𝚜𝚝𝚊 𝚑𝚒𝚜𝚝𝚘𝚛𝚒𝚊 𝚙𝚘𝚛 𝚖𝚒 𝚊𝚖𝚒𝚐𝚘. 𝙿𝚎𝚛𝚘 𝚝𝚘𝚍𝚘 𝚕𝚘 𝚍𝚎𝚖𝚊́𝚜 𝚎𝚜 𝚖𝚒́𝚘. 𝚂𝚒𝚖𝚙𝚕𝚎𝚖𝚎𝚗𝚝𝚎 𝚎𝚕 𝚖𝚎 𝚍𝚒𝚘́ 𝚕𝚊 𝚒𝚍𝚎𝚊 𝚍𝚎 𝚑𝚊𝚌𝚎𝚛𝚕𝚊.
ESTÁS LEYENDO
5 ɴᴏᴄʜᴇs ᴄᴏɴ ᴍɪ ᴛɪᴏ
Hài hướcᴍɪ ᴛɪ́ᴏ ᴍᴇ ʀᴏᴍᴘɪᴏ́ ʟᴀs ɴᴀʟɢᴀs, ʟᴇ ᴅɪᴊᴇ ᴘᴏʀ ғᴀᴠᴏʀ ᴛɪᴏ ɴᴏ ʟᴏ ʜᴀɢᴀs..... 5 ɴᴏᴄʜᴇs ᴄᴏɴ ᴍɪ ᴛɪ́ᴏ, 5 ɴᴏᴄʜᴇs ᴇɴ ᴇʟ ɪɴғɪᴇʀɴᴏ....