BAB 1: DENDAM

9 0 0
                                    

*KNOCK KNOCK*

Pintu bilik Tengku Aaron Darwish diketuk dari luar menandakan ada yang mahu masuk.

" Come In..! "
Laungnya tegas

Pintu itu dibuka menampakan rakan baiknya Tengku Qash Ammar memasuki bilik itu bersertakan dengan sebilah pisau yang berlumuran darah.

Tengku Aaron yang tadi sibuk menaip sesuatu di dalam komputernya itu mengalihkan pandangannya ke Tengku Qash Ammar.

" Aaron.. Dato tu dah sampai.. Aku dah suruh budak budak kita tibai dia.. "
Ujar Tengku Qash Ammar

Tanpa melengahkan masa Tengku Aaron Darwish terus bangun dari tempat duduknya, Dia keluar dari bilik itu dan mengikuti Tengku Qash Ammar ke bilik rahsia yang tersedia di bilik bawah tanah pejabat.

Setibanya dibilik itu meraka melihat seorang lelaki tua berumur dalam lingkungan 50 tahun sudah terbaring layu di tanah, Bandanya juga sudah berlumuran dengan darah.

" Aku dah tikam kaki dia tadi... Tak tahu pulak budak budak kita gi bantai dia sampai macam tu.. "
Bisik Tengku Qash ke telinga Tengku Aaron

Tengku Aaron memberikan pandangan mautnya ke Tengku Qash, Tengku Qash yang takut akan pandangan itu terus mengalihkan mukanya ke tempat yang lain.

" Kau suruh budak budak kau angkat Dato tak guna ni.. Aku nak kerjakan dia.. Sampai dia mampus.."
Arah Tengku Aaron ke Tengku Qash

Tengku Qash segera menyuruh anak anak buahnya itu untuk mengangkat Dato itu dan mengikatnya dikerusi.

Selepas mengikat lelaki itu, Tengku Aaron melangkah kedepan lelaki itu, dia meneliti wajah lelaki itu.

" Dasar orang tua tak tahu malu.. Kau ni memang tak reti nak insaf kan..? "
Bisik Tengku Darwish namun bisikan itu mampu didengari oleh Dato itu.

" Eh.. Buat apa aku yang nak kena insaf.. Bini kau yang sibuk datang kat aku..maklumlah suaminya ni tak selalu ada kat rumah.. Aku pun kadang - kadang kesian dekat isteri kau tu.. Lagipun aku ni berduit.. Muka pun hensem.. Hahahaha"
Ujar Dato itu sambil ketawa besar

" Dasar lelaki tua tak sedar diri.. Ada hati kau kata diri dia sendiri handsome.. "
Bisik Tengku Aaron dalam hati

Tengku Qash yang mendengar kata kata yang dilontarkan oleh Dato itu menahan ketawanya.

" wei sumpah.. Dato ni memang syok sendirilah.. "
Bisik Tengku Qash ke Tengku Aaron

Tengku Aaron tersenyum sinis, pistolnya dikeluarkan dan disasarkan ke kepala Dato itu.

" Dato Raffiqi.. Saya kenal isteri saya dato.. Saya tahu apa yang dia buat tiap tiap hari kat rumah tu.. Dan saya tahu yang isteri saya sendiri curang dengan saya.. Dato jangan ingat saya tak tahu yang dato dengan isteri saya tu ada hubungan.. "
Ujar Tengku Aaron sambil memberi pandangan maut ke muka Dato Raffiqi.

" Eh.. Tuan Aaron.. Kalau kau ada dengan dia.. Takdalah sekarang dia mengandungkan anak aku kan.. "

Tengku Aaron yang mendengar kata kata yang dilontarkan oleh Dato Raffiqi itu terus menarik picu pistolnya, Dato Raffiqi tewas diatas kerusi itu selepas kepalanya ditembak oleh Tengku Aaron.

" Qash.. Kau suruh budak budak kita uruskan lelaki tua tak sedar diri ni.. Jangan bagi satu darah pun tinggal.."
Arahnya sebelum meninggalkan bilik bawah tanah itu.

Belum sempat Tengku Aaron mahu melangkah keluar isterinya Tengku Zara Mellisa menarik lengan suaminya itu.

" Sayang.. Kenapa you bunuh dato Raffiqi.. Apa salah dia..? "
Soal Tengku Zara.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 31, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BLIND TRAUMA ♥  II IVY II FIRST MALAY STORIES II ♥ Where stories live. Discover now