"kendini" gerçekleştirmek
bir insanın kendi potansiyelinin altında kalıyor olması, gerçekleştirebileceği daha üst şeyleri imkansız olarak tabulaştırması ve kendi asıl benliğinin altında kalmasıdır genel anlamda kendini gerçekleştirememek. ya hiç öz benliğimizi keşfetmediysek ya da var edemediysek? bu, potansiyellerle doğmuş birisi için çok acı bir tablodur. kendini gerçekleştirememek meselesini doğduğunuz yerden tutun, insanların tutumuna kadar her şey etkileyebilir. tabii karakteriniz eleştiriler için çok alıngan veya adım atmak için çok korkaksa. daha cesaretli olmak, başkalarının görüşlerine hayatımızı bağlamamak, başkaları için yaşamamak veya kendi isteklerinize değer vermek ve başkaları alınır diye kendi isteklerimizden vazgeçmemek bu yolda bizi hızlandırabilir; potansiyelimize bizi yaklaştırır ve kendimiz olabilmeyi sağlar. Bir konuda kendinize güveniyorsanız, o şeyi yapmayı seviyorsanız veya en basitinden bir fikriniz varsa onu dile getirmekten, onu icra etmekten veya gerçekleştirmekten korkmamalısınız. Kim ne derse desin kendi benliğinizi ortaya koymalısınız, bu hayata sürekli gelmiyoruz ve kaybettiğimiz zamanlar bize geri dönmüyor. Hangi alanda olursa olsun, yeteneğiniz ne kadar olursa olsun, o işi seviyorsanız onun içinde olmalısınız. Sevdiğiniz şeyden başkalarının tuhaf bakışları ve eleştirileri yüzünden uzaklaşmamalısınız. Hayat size daima bir engel koyacak, bu engeller sizin hedefinize olan isteğinizi azaltmamalı veya hedefinizinden uzaklaştırmamalı. Bu hayata ideallerimizi gerçekleştirebilmek ve var olmak için geldik bu yüzden daimî amacımız ideallerimiz ve amaçlarımızı gerçekleştirmek olmalı, insanlardan toplayacağınız tepki değil. Bu tarz anlarda karar verirken "daha iyi olduğumda yaparım, şimdi yeterli değilim" diye düşünmemelisiniz. böyle düşündüğünüzde sonsuza kadar yeterli olmadığınızı düşüneceksiniz, bir şeyi ortaya koymadan onun ne kadar yeterli olduğunu ölçemezsiniz. Zira bu yeterliliğin büyük kısmını sizin kendinize olan güveniniz oluşturuyor. Bu yüzden kendinizi gerçekleştirmek gibi bir amacınız varsa kendinizi ortaya koymaktan da korkmamalı ve utanmamalısınız. Var olmaya alıştıkça kendini gerçekleştirememiş bir insan olarak yok olmazsınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
kalabalığın içinde yalnızlaşmak
Poetryher şey kendi içinde biter, yeniden toparlanana kadarsa her şey geçip gider; "sen yalnızsın ve bu düzelmeyecek bir durum."