Bekerja Dengan Keikhlasan

6.1K 48 4
                                    

Namaku Shahrul,nama gelaranku adalah Shah, shah adalah anak tunggal, shah dari keluarga yang sederhana. Satu kisah yang akan shah ceritakan adalah kisah yang tidak shah tahu ianya akan terjadi. Shah memerlukan kewangan untuk melangsungkan kehidupan seharian harinya. Shah tekad mencari pekerjaan. Alhamdulillah, akhirnya shah dapat juga pekerjaan walaupun ianya tidaklah seberapa tapi shah tetap bersyukur.

Pada hari Isnin, shah akan dipanggil untuk memulakan pekerjaan itu. Shah diberi rezeki berkhidmat di satu kilang perabot. Sampai sahaja di destinasi, shah melangkah masuk dan shah melihat sekumpulan wanita dan lelaki sedang melakukan tugasan yg diberikan. Shah mula berkeyakinan dan shah berjumpa dgn majikan yg diberitahu namanya ialah Encik Hirman. Dia mula menanyakan shah beberapa soalan yang shah mampu menjawabnya dengan tenang.

Selepas sesi soal jawab, shah segera ditunjukkan tempat dimana shah akan memulakan pekerjaan, alhamdulilllah tempatnya selesa dan bersebelahan shah adalah seorang gadis yang boleh dikatakan manis dan bersopan santun. Dia menegur shah dan shah pun mula berinteraksi denganya. Dia memperkenalkan dirinya iaitu Suhaila ataupun Su. Su seorang yang peramah dan prihatin, Su mengajarkan apa yang shah perlu lakukan. Shah bersyukur kerana shah ada rakan baru yang begitu bertanggungjawab dan perwatakannya agak baik juga.

Semakin hari semakin shah mula tidak kekok dengan pekerjaan yang shah kurnai. Shah bersungguh dengan tegas dan disiplin agar kerja yg shah laksanakan sentiasa dalam keadaan yang baik. Shah mendapati Su mula makin mesra dengan ketibaan shah. Mereka sering menolong antara satu sama lain. Waktu rehat, shah sentiasa makan bersamanya, ada satu hari dia pelawa Su utk mengambil dan menghantar Su pulang tapi Su tolak. Ya lah, baru berkenalan, Su orang yang jenis bukan mudah mengikuti kemahuan org lain.

Pada satu hari, Shah mula bertanya satu soalan yg buatkan Su rasa pelik, dia meminta no telefon Su agar mudah dia berkomunikasi dgn Su bila mereka tidak bertemu sapa. Su curiga, Su tiada pilihan, lgipun Su tidaklah ada begitu ramai kawan di aplikasi whatapps, jadi Su pun setuju. Shah lihat wajah nya ceria dan dia berterima kasih pada Su kerana mempercayainya. Entah kenapa shah mula rasa bahagia disampingnya. Tapi shah sedar, tujuan shah hanyalah mencari rezeki dan bukan yg shah fikirkan sekarang ni.

Pada satu malam, ada seorang panggilan tak dikenali menelefon Su. Su pelik, Su tidak menjawabnya. Akan tetapi dia tak putus asa, dia terus membuat panggilan. Su buntu, Su segera menjawabnya tanpa membuang masa. Setibanya Su mendengar suaranya, ia akui pasti dia adalah Shah, rakan sekerjanya. Dia bertanyakan khabar pada Su mereka bersembang lama jugak dan Su semakin berasa selesa bersama nya. Dia mengajak Su untuk keluar bersamanya pada hari cuti. Su berasa hairan, tapi nak buat camne, Su pun bosan Su setuju dengan cadanganya.

Dia mengambil Su di rumah Su dgn berkereta yang sederhana, Su pun masuk dan Shah melihat Su begitu cantik dan wangi. Pada hari tu, Su memakai pakaian yang agak sopan, tudung singkat dan berbaju kurung. Penampakan size timbulan kedua buah dubur Su yang mantap dan tegang disebalik kain yg dipakainya. Kelihatan dua buah gunung berkembar tegang menegak disebalik baju kurung yg disarungnya. Shah memuji kecantikan dan keayuan Su, Su malu Su tidak tahu berkata apa, lalu mereka terus pergi ke tujuan destinasi. Mereka makan bersama, mereka jalan2 di shopping mall, mereka bermain bowling, nak dipendekkan cerita hari tu sangatlah mengembirakan Su kerana Su jarang dapat keseronakan sebegini.

Hari mula senja, mereka semakin keletihan dan tanpa buang masa mereka perjalanan untuk balik ke rumah masing2, sedang dalam perjalanan di simpang yang agak tiada orang, kereta shah mula berhenti. Secara gus, mereka pelik tambah ketakutan, shah mula keluar dari kereta dan memeriksa apa yang menyebabkan keretanya tidak berfungsi. Shah menjelaskan pada Su kereta kehabisan minyak. Hari makin lewat, mereka pasrah, lalu mereka bercadang utk berehat sebentar. Shah berikan Su sebotol minuman dan dia tahu Su kehausan, Su senyum dan tiba2 air botol yg Su pegang hilang arah, jatuh ke badan Shah. Habis basah dengan air minuman yg Su minum.

Suhaila Gadis KilangWhere stories live. Discover now