Amaran Pemerintah

6 1 0
                                    

Di sebuah tempat iaitu University of London terlihat dua orang perempuan yang berada di tempat berbeza disana mereka adalah Tristan dan Mary.Tristan berada di sebuah tempat dimana untuk berlatih Boxing,kerana Tristan ialah ahli boxing yang telah memenagkan banyak pertandingan antara university dan telah sampai ke luar negara.Manakala Mary ia terlihat tengah belajar di perpustakaan university,ia merupakan doktor junior yang masih dalam pembelajaran.

Lalu tiba tiba terdengar sebuah pengumuman yang memberitahu soal hari tersebut university mereka mengalami masalah dan terpaksa ditutup buat sementara dan merehatkan para student disana.Para pelajar pun diminta untuk pulang ke asrama ataupun rumah mereka saat itu juga.Mendengar hal tersebut Tristan yang masih dalam perlatihannya pun terpaksa berhenti kerana pelatihnya meminta Tristan untuk berhenti.

lalu secara tiba tiba Tristan mendapat panggilan dari sahabatnya iaitu Mary.

"Tris...aku tunggu kau kat bawah ni...kau tahukan pasal pengumuman tu?"tanya Mary pada Tris.

"Ha...jap..aku nak bersihkan badan aku dari peluh lu..kau tunggu kat bahagian park 2 depan university aku ambik kau kat sana nanti",Pinta Tristan kepada Mary.

"okay okay..jangan lambat arr.."-Mary

"Ye..kauni punn..dah aku tutup phone lu.."-Tristan

Ditempat Mary,

"Eh...Mary..kau tunggu sapa?"-Zack

"Ehh..Zack tak aku..."

"Jom...naik aku punya..."-Zack

"Ehh tak...aku tunggu.."-Mary

"Oii mary kau buat pa kat situ..cepat ah..aku tinggal baru tahu kau kang.."Jerit Tristan dari belakang kereta Zack.

"Ha...Jap..takpalah Zack ada kawan aku ambik.."-Mary

"owhh..hahahab siapa?"-Zack

Disaat zack melihat kebelakang ia shock melihat Tistan atlrt boxing dan sangat terkenal dengan kebabarannya..

"oii kau pahal..tengok tengok nak aku langar belakang kereta kau ke?.Tanya Tristan dengan relax.

Melihat Tristan yang begitu Zack pun menegendarai jauh dari sana...melihat ketakutan dari wajah Zack, Tristan dan Mary pun ketawa tidak henti henti..

"Tu ke lelaki yang asyik kacau tu..".Tristan ketawa sampai sakit perut..

Mary pun menganguk dan mereka berdua saling tertawa kerana masih mengingati wajah Zack yang ketakutan melihat Tristan tadi.Lalu Tristan pun mula mengendarai keretanya menjauh dari kawasan university.

*Tristan dan Mary tinggal diluar university mereka berdua membeli rumah yang berhampiran dengan university kerana bagi mereka tinggal dirumah lebih mudah daripada asrama...

Sesampainya dirumah secara tiba tiba terdengar bunyi deringan phone dari Mary dan itu adalah ibunya.Ibunya meminta Mary untuk sentiasa berjaga jaga dengan situasi sekarang yang agak lain setelah pemerintah secara tiba tiba memberikan amaran kepada semua orang di dunia ini tentang satu virus yang berbahaya.
Mary pun hanya mengiakan permintaan ibunya tersebut untuk menjaga diri sendiri.Lalu tiba tiba Tristan keluar dengan tergesa gesa dan hal tersebut membuat Mary ikutan panik melihat tingkah sahabatnya tersebut.

'Kau pahal!!".Tanya Mary

"makanan kat rumah habis..we need to buy our barang dapur now.."-Tristan

"tu je..?yang kau lari macam kena kejar ngn hantu sebbb nak bagitahu bnda tu je..."-Mary

"yess...bnda tu penting untuk perut aku.."-Tristan

"kaunipun...jap ahh aku hantar barang aku kat dalam rumah dulu.."-Mary

"yes beli barang!!"-Tristan
.
.
.
.
.
.
.
.
Sesampainya mereka berdua dikota,terlihat keadaan kota masih baik baik sahaja semua orang berbelanja dan berjalan jalan seperti biasa tiada bnda yang aneh tetapi mereka berdua tidak menghiraukan hal tersebut ..
Tapi dari sesuat sesautu tempat sebelum masuk ke supermarket Tristan melihat seorang lelaki yang bertingkah aneh dan ia mengangap lelaki tersebut gila lalu memberitahu Mary soal hal tersebut..
Mary yang melihat hal tersebut hanya terdiam baginya hal tersebut tidak penting dan lawak baginya.

Di dalam supermarket,

Tristan dengan cepat terus pergi kearah bahagian snack,minum minuman dan ice cream baginya tempat tersebut ialah tempat favnya nya.manakala mary memilih untuk pergi kearah tempat bahagian jualan daging,sayur dan buah buahan.disaat ia memilih barang Tristan tiba tiba datang mengejutkannya disana,dan hal tersebut membuatnya shock serasa ingin melempar Tristan keluar dari darisana.

"kau pahal..?"-Mary

"tak...just nak tanya beli ice cream ke takk?"-Tristan

"suka hati kaulah janji jangan kacau aku cari barang untuk makan..tak makan kau mlam nanti baru tahu.."-Mary

"ye ye sorry.."Dan Tristan pun berlalu pergi dari sana kerana ia tidak tahan dengan bau daging yang membuatnya mual.

Tiba tiba terdengar bunyi jeritan dari arah kaunter yang membuat Tristan shock akan bunyi tersebut..lalu ia pun meninggalkan bakulnya untuk memeriksa keadaan disna.Disana ia melihat lelaki yang sangat ia kenal berad disna cuba menhyerang wanita didepan kaunter orang ramai pun cuba menghalang hal ingin dilakukan lelaki tersebut..

melihat hal tersebut Tristan pun pergi ke arah kaunter dan meminta lelaki tersebut untuk tidak membuat kekacunya tapi malah sebaliknya terjadi tiba tiba lelaki tersebut memukul Tristan.Dimana hal tersebut membuat kepala Tristan terkena bucu rak,diakibatkan hal tersebut Tristan menjadi marah lalu dengan kuat memukul lelaki tersebut sampai jatuh..disaat lelaki tersebut jatuh ia terkejut melihat wajah lelaki tersebut yang seperti mayat hidup..dan cuba menyerang Tristan..

"Tolong diriku..aku sangat terseksa!!"Secara tiba tiba lelaki tersebut mengatakan hal itu kepada Tristan.

Tristan yang tidak tahu apa apa hanya terdiam...ia melihat air mata dan muka putus asa dari lelaki tersebut...ia seperti orang yang tiada harapan tanpa kehidupan..

"ketepi ketepi!"-sekuriti bersma doktor

Melihat doktor yang ikut datang Tristan hanya dapat bediri membeku dan cuba membuat otaknya berfikir..

"apa yang jadi?Tolong?"-Tristan

"Cik..Cik tak pape ke?"-doktor

"Ha! ha haha ye saya okay just sakit sikit je sebb jatuh..".sambil Tristan mengaru kepalamnya yang tidak gatal tersebut,

"cik ada tergigit?"-Doktor

"gigit?"Tanya Tristan lagi.

"Tristan!!".Jerit Mary yang memanggilnya dari jauh..

"saya pergi dulu ye.."Pinta Tristan dan ia pun ergi menjauh..

manakla doktor tersebut masih melihatnya..tanpa mengatkan sepatah perkataan pun.







You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 05, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MOR-8Where stories live. Discover now