هبة _ تحصل علي الماجستير في الفلفلدي
Fulfulde wonaa koɗo e leydi Misra, sabu ngal ɗemngal naatiino e janngirɗe e Rajo Misra gila duuɓi, kono ɓeydaare Fulfulde waɗii e ɗee balɗe to bannge jannde e wiɗto, ɗuum woni winndugol wiɗto majister e tafngo kelme no woniri e Fulfulde (derivation).
Waɗi ngoo wiɗto ko jiwo (suka debbo) janngoowo to Jaaɓi-haaɗtirde Keer (Université du Caire), himo wi'ee Hiba Khaliifa. O waɗanaama ƴeewnde (Soutenance) e njeslaare (alarba), ñannde 13/04/2011. Ɓaawo ngoomu halfinaangu rewtaade wiɗto ngoo ndaarii golle makkoɗee, ngoomu ngun okkii mo "Cuɓaaɗo/ Excellent".
Hiba Kaliifa nde arnoo e duɗal wiɗtooji Afrik to Jaaɓi-haaɗtirde Keer, o suɓii janngude Fulfulde jannde toownde (ɓaawo lisaas). Hiba waɗii tiiɗnaare mawnde sanne ngam janngude Fulfulde, o hawriino yoga e caɗeele, foti ko to bannge wiɗto malla immorde e yoga e ardiiɓe salndu ɗemɗe nder janngirde ndee, sabu na woodi heen woɓɓe etinooɓe bonnande mo, kono o yooɓii muñal e pellital, haa Alla walli mo o timminii wiɗto ngoo.
Ngoo wiɗto janngata ko tafngo kelme e Fulfulde, wano seekde helmere iwde e helmere wonnde, ko anndiraa e Faransiire malla Enngeleere "derivation", wano helemere ñaamde tafa heen kelme : ñaamoowo ; ñaamaange; ñaamdu; ñaamannde; ñaamoyde; ñaamkinaade..., malla helmere "arde" seeka heen "ardude" ndee wattindiinde ɓeydii heen ko alkulal "..d.." ɗuum ɓeydii heen ɓesnoore (maanaa) hesere, woni ɗiɗo arduɓe, maa ardude en fof (hay gooto luttaani), ɗum ko yeru tan.
Tawtoranoo ñalaande ƴeewnde nden ko yoga e mawɓe duɗal ngal, e yoga e banndiraaɓe Fulɓe e ɓe wonaa Fulɓe immorde leyɗe: Gine; Kameruun; Senegaal; Tanjaaniya; Najeriya; Ugannda, ɗuum ɓeydi welo-welo.
Ɗee golle tesketee ko ɓeydaare mawnde wonande jannde Fulfulde nder leydi Misra, ko adii ɗuum tawii Misranaaɓe ɗiɗo waɗiino wiɗtooji maɓɓe (majister e doktoraa)
YOU ARE READING
Fulfulde...halapulaar
Randomنالت المواطنة المصرية درجة الماجستير في : بحث عن اصول الكلمات في اللغة الفولانية_نقلا عن بيرال ويب سايت ملحوظة:الخبر منقول باللغةالفولانية