"¿Dónde está esa chica? ¡Te dije que lo miraras! ¿Por qué estás tan húmedo? ("Where's that girl? I told you to keep eyes on her! Why are you so wet?)" Tengking lelaki itu. Orang syruh jaga budak mentah macam tu pun susah! Ada anak buah macam ni pun tak ada guna.
"Perdónanos señor, fuimos demasiado complacientes para darnos cuenta de que se había escapado " (Forgive us sir, we were too complacent to realize she had escaped)" Gagap budak suruhan itu. Mana tak gagap, bosnya tu dah kalau marah memang menakutkan. Budak-budak tengok pun kecut perut apatahlagi kalau berhadapan macam ni.
"¡Encuéntrala rápidamente! ¡Antes de ustedes le hice el almuerzo a mi mascota! (Find her quickly! Before you guys I made my pet's lunch!)" Arah lelaki tua itu. Buat kerja mudah macam tu pun tak boleh, macam mana lah aku kutip kau dulu eh.
"¡Sí señor! ¡Lo encontraremos lo antes posible! (Yes sir! We'll find him as soon as possible!)" Jawab mereka serentak. Gerun lah jugak tapi kena kalau tak jawab lain pula yang dapat
"¿Que estas esperando? ¡Date prisa y encuéntralo! (What are you waiting for? Hurry up and find it!)" Mereka keluar dari markas itu dan mencari gadis yang telah larikan diri itu.
'Where did you go girl? You made us the ones who have to bear this' getus salah seorang anak buah itu
Nadiene Adrienne yang berlari keluar dari perkarangan markas itu tidak peduli dengan keadaan saat kini. Dia berlari jauh dari markas tersebut untuk selamatkan dirinya dari penjahat-penjahat itu dengan tidak memakai sebarang alas di kaki hanya memakai kain dikepala untuk menutup rambutnya. Dia tidak pedulikan tentang sakit dikakinya, nyawa dia lebih penting. Dia teruskan berlari hingga sampai di sebuah kota. Dia bingung hendak ke mana kerana dia tidak berapa tahu selok belok di sini.
Dia ternampak seorang lelaki berpakaian t-shirt hitam dan seorang slack itu keluar dari satu kedai. Dia pergi ke lelaki itu untuk meminta pertolongan kerana hanya lelaki itu yang ada disitu saat ini.
"Señor, ayúdeme (Sir, help me)" rayunya. Dia amat takut tatkala ini. Hanya lelaki ini harapannya untuk terus hidup
"¿Quién eres? Por favor, no me abraces así. (Who are you? Please don't hold me like this.)" Lelaki itu cuba menepis tangan Nadiene. Dia pantang orang sentuh dia sesuka hati, dia bencikan sentuhan dari orang luar
"Por favor, ayúdame. Te lo ruego, prometo no molestarte pero por favor sácame de aquí (Please help me. I beg you, I promise not to trouble you but please take me away from here)" dia melutut di hadapan lelaki itu sambil tangan ditekap bersama seperti tengah merayu. Apa nak jadi pun jadi lah asalkan dia boleh keluar dari neraka ni. Dia dah tak sanggup nak hidup macam ni.
"¡Qué estás haciendo! ¡Puede usted ponerse de pie! ¿Quieres que la gente piense que te gané? (What are you doing! Can you stand up! Do you want people to think I beat you?)" Bengang lelaki itu. Ada ke perempuan ni main berlutut bagai kat tempat public macam ni? Kang tak pasal-pasal lain orang fikir.
"Tolonglah encik. Saya masih nak hidup" tangisnya akhirnya pecah. Dia tak nak dibunuh sebagai mana keluarga dia dibunuh. Terlalu kejam! Dan tidak boleh bayangkan bagaimana hidupnya selepas ini.
"Ck! Cepatlah masuk" bentak lelaki itu menyuruh nya masuk kedalam kereta itu. Dia turutkan, dia berharap lelaki ini boleh selamatkan dia. Enjin dihidupkan, kereta mewah itu memecut keluar.
Lelaki itu hanya fokus terhadap pemanduannya. Dipandang juga sekilas perempuan itu melalui cermin itu. Lihat perempuan itu masih dalam ketakutan. Kadang gadis itu memandangkan kebelakang seperti dikejar seseorang.
"Dari siapa kau lari sebenarnya? Siapa yang kejar kau? Kau orang Malaysia kan macam mana boleh terkandas sampai ke sini?" Soal nya ingin tahu. Yelah, mana tak terkejut tetiba thu perempuan ni Malaysia.
YOU ARE READING
Her Another Side (OG)
RomanceERIC LORENZO × NADIENE ADRIENNE KARYA PERTAMA 🌹 Kisah menceritakan tentang seorang gadis yang masih dalam dunia traumanya. Dia tidak dapat mengatasi trauma itu sendirian dan muncullah seorang jejaka yang datang dalam hidupnya untuk mengubati rasa s...