09.12. péntek
A kirándulás napja. Nagyon vártam már. Az étkező asztanél ültem Apával és ettük a reggelinket. A reggeli napfény besütött az ablakon, így lámpára nem volt szükség.
-Pénzre nincs szükséged?-kérdezte apa, miután elmondtam neki, hogy hova is megyünk ma.
-Köszi, de, szerintem nincs. A tanár úr nem mondott ilyet, de van nálam párezer, max fizetek abból.
-Örömmel hallom.
Hát igen, Apa nem szereti, ha feleslegesen kell pénzt adnia. Ezért mindig ügyelek, hogy vagy valami jó alibit találjak ki, vagy egyáltalán nem fizetős programra megyek.
A suliba már úgy indultam, hogy az iskolatáskám mellett az utazós táskának használt sporttáska is ott volt a vállamon. Amikor beértem a suliba, hátramentem a padomhoz, és letettem a táskáimat. Ránéztem az órámra. 7:45. Simán van még időm emenni a mosdóba. Amikor visszaértem, érdeklődve konstatáltam, hogy Peti táskája már ott pihent az enyémek mellett. Megpillantott az ajtóból és odajött hozzám.
-Hát te meg mit keresel itt? Azt hittem te vagy Mr. Mindig Kések.
-Be akarom bizonyítani, hogy nem vagyok szétszórt.-mosolygott büszkén.
-Nekem?
-Neked
-De miért?-kérdeztem.
-Hát.-vakarta meg a tarkóját.-Te mondtad, nem?
-Én magamra mondtam, hogy én nem vagyok. Az nem azt jelenti, hogy te az vagy.
-Mindegy. Akkor is. Most figyeltem rá.
-Ügyes vagy.-mondtam neki ironikusan.
-Köszönöm-húzta büszke mosolyra a száját.
A nap nagyon lassan telt el. De ezt mindig így van. Amennyire várom, annyira lassan jön el. De csak elérkezett a pillanat!
-Gyerekek! Az iskolatáskákat hagyjátok a portán! A szülőkkel meg van beszélve, értük jönnek. Csak az legyen nálatok, ami feltétlenül szükséges.-utasított minket Székely.
Miután mindenki letette a táskáját, az osztály együtt lépett ki az iskola kapuján.
-Hol a francban van Máté??-kérdezte feszülten Székely, miután megszámol minket a hévről leszállva.-Ez a gyerek mindig eltűnik!-motyogta maga elé.
-Tanár úr!-szólt Peti.-Felhívjam?
-Hívd!-sóhajtotta fáradtan a tanár úr.-De várj! Nem meg mondtam, hogy ne hozz telefont??
-Öööö.. Neeeem. Ó, már kicsöng!-húzta be kínosan a nyakát, és eloldalgott telefonálni?
Csak pár apró mondatrészt hallottam ki a beszélgetésből, mint pl,:
Hallod? Te hol a fenében vagy?, vagy egy nevetést, vagy hogy éppenséggel valamilyen szavakkal illete a gyereket.
5 perc múlva visszaért a telefonálásból.
-Egy megállóval hamarabb leszáltt egy másik csoporttal. Jön a következővel. Most várja.
-Édes...-sóhajtozott tovább a tanár úr.-Miért is vállaltam be én ezt??
Közben eszembe jutott, hogy mintha azt mondták volna, hogy én, Márk és Robi voltunk újak.
-Te, Peti-szólítottam meg.
-Hm?
-Máté nem első óta jár ide?
-De, miért?
-Mert nyolc év után sem ismeri meg a saját osztályát?-kérdeztem már szinte nevetve.
-Ezek szerint...-ő már röhögve mondta.-Azon csodálkoztam, hogy annyi esze volt, hogy vegyen egy jegyet, és utánunk jöjjön.
-Oké, gyerekek!-szakította félbe a beszélgetésünket Székely.-Itt üljetek le az árnyékba, megvárjuk Mátét.
Máté héve 20 perc múlva futott csak be. Mindenki felállt a helyéről, hogy "gratuláljon" neki.
-Na jól van-vett egy mély levegőt Székely.-Mehet a menet?
-Milyen menet? Menetelnünk kell? Mennyit? Hova??-kezdett el kétségbeesetten sopánkodni Robi.
-Hagyjuk-hagyta rá a tanár bá.-Induljunk meg, mert éjjelre sem érünk oda!
Ezután mindenki felkapta a cuccát, és elindult az ofő után. Körülbelül egy 15 perces séta után megérkeztünk egy panzió elé. Mindenki el kezdett volna berohanni a recepcióra a fotelek láttán, de Székely az utunkat állta.
-Néhány szabály mielőtt beléptek: Értelemszerűen lányok és fiúk külön alszanak. A lányok fent, a fiúk lent. 23 órakor mindenkit a saját szobájában, leoltott lámpával az ágyában szeretnék látni. Természetesen, ha bármi kárt okozunk, azt nekünk kell kifizessük. Előre szólók, hogy nem mindenkit tudtunk a barátjával egy szobába elszállásolni. Reggeli 7:30-tól van. Bármi kérdés?
Mindenki hulla volt a nap után. Már 7 óra is elmúlt. Mindenki csak arra vágyott, hogy ledőlhessen pihenni, ezért senki sem tette fel a kezét.
-Nincs? Remek. Gyorsan elmondom a szobabeosztásokat, utána menjen mindenki a szobájába, tegye le a cuccát, és itt találkozunk, megyünk vacsorázni.-utasított minket Székely.-Nézzük először a lányokat. A kettes szobába megy Móni, Sára, Tami és Alma, a hármasba Zsani, Lia, Rebi, és Bori. A négyes szobát Petra, Betti és Lili kapja. Az egyes szobában én leszek. Oké, a lányok induljanak el, itt jobbra, ott látjátok már a lépcsőt, menjetek fel, a szobák be lesznek számolnva. Na, akkor jöjjenek a fiúk. Az ötös szobába megy Máté, Peti...
A cuccainkat felkapva elindultunk a lépcső felé. A kanyarban már nem hallottuk Székely utasító hangját, inkább egymással beszélgettünk.
-Sajnálom, Zsani, hogy különkerültél...-szólalt meg Alma.
-Pedig tök buli lett volna-szálltam be.
-Nem baj. Így is tuti lesz. Na, megyünk cuccolni, lent találkozunk.-mondta, miközben már félig átlépte a szobája küszöbét. Mi is bementünk a saját szobánkba. A félhomályba burkolt szoba nem volt nagy. De azt sem mondhattam, hogy nem fértünk el. Pont jó volt. A szoba két szélén két-két ágy volt, a fejüknél összetolva. A szobában volt még egy szekrény is, de mivel csak 1 éjszakára jöttünk, úgy döntöttünk, hogy nem pakolunk ki.
Gyorsan lestoppoltam az ajtótól balra eső ágyak egyikét. A másik ágyra természetesen Alma telepedett le, így a jobboldali ágyak lettek Sáráé, és Mónié. Ledobtuk a cuccainkat az ágyaink mellé, és lementünk az ebédlőbe.
YOU ARE READING
Csendes vonzalom
RomanceHinces Tamara új iskolába megy. A régi iskolájában nem nagyon voltak barátai, akik támogatták volna, ezért megpóbál tiszta lappal indulni, és a szimpatikusabb oldalát mutatni a világban. Az osztályába hamar beilleszkedik, ahol újra boldognak érezhet...