Abang Angkat

8.1K 161 19
                                    

Sudah dua tahun Khai mendirikan rumah tangga dengan Sha. Selama dua tahun itu juga mereka masih tidak dikurniakan cahaya mata. Bukannya mereka tidak mencuba namun hampir setiap malam mereka berusaha.

Namun setelah dua tahun melakukan sesuatu yang sama, usaha tersebut bagaikan satu sesi persetubuhan yang tiada makna. Mereka menikmatinya namun selepas selesai, hati mulai rasa kosong. Kepuasan yang dirasai menjadi peneman tidur.

Khai tidak pernah bosan dengan hubungan tubuhnya dengan isterinya. Begitu juga dengan Sha. Dengan saiz zakar yang berukuran 7 incinya dan bentuk tubuh badan Sha yang sempurna dengan dua buah payudara yang besar dan punggung yang lebar membulat. Mereka sempurna. Pasangan yang sempurna.

Sha juga tidak pernah merungut akan kejantanan suaminya. Dia bangga memiliki suami seperti Khai. Bekerjaya. Kuat. Dan sentiasa menyayangi dirinya.

Mereka berkahwin selepas Sha tamat pengajian Degreenya di Melbourne, Australia. Saling mengenali saat sama-sama menyambung di sebuah universiti di bandar tersebut. Hubungan mereka menjadi halal setelah mereka pulang ke tanah air.

Khai tidak membenarkan isterinya Sha bekerja. Baginya dirinya sahaja sudah cukup untuk menampung kehidupan mereka. Kerjayanya sebagai pengurus kewangan di sebuah syarikat korporat di ibukota cukup mewah.

Sha pula, walaupun suaminya tidak membenarkan dirinya bekerja namun dirinya sentiasa aktif di media sosial. Sentiasa mengambil dan menerima untuk membuat paid-gift review untuk mana-mana brand yang menghubunginya. Duit yang diterimanya disimpan untuk kegunaan dirinya.

Sha pernah cuba menyumbang pada tabung kewangan mereka namun Khai menolaknya. Katanya pendapatan dirinya sudah cukup dan meminta Sha membuat akaun peribadi dan menyimpannya di situ. Seandainya apa-apa perkara buruk terjadi, jadikan tabung tersebut sebagai tabung kecemasan.

*
*
*

Suatu hari, Sha datang mendekati suaminya itu. Sha memaklumkan bahawa seorang lelaking yang dianggap sebagai abang abngkatnya akan pulang ke tanah air. Namun beliau memerlukan masa untuk mencari tempat tinggal sementara saat berada di tanah air. Sha meminta kebenaran suaminya agar membenarkan abang angkatnya untuk tinggal dirumah mereka dalam tempoh tersebut. Mungkin paling lama dalam satu minggu.

Khai membenarkannya. Baginya tidak banyak yang diketahui tentang isterinya itu. Isterinya itu banyak merahsiakan hubungan peribadinya. Mungkin kerana kedua ibubapanya meninggal dunia saat dirinya masih muda. Sha sering berpindah randah bila dirinya diambil oleh keluarga angkat.

Saat menginjak usia 16, Sha sudah mulai berdiri atas kaki sendiri. Dirinya berusaha sehingga melanjutkan pelajaran di luar negara.

Mungkin dengan menemui abang angkat Sha, dirinya dapat mengenali masa lalu isterinya dengan lebih dekat.

*
*
*
Hari yang ditunggu kini tiba. Mereka menunggu abang angkat Sha di ruangan ketibaan di lapangan terbang antarabangsa.

Sha sungguh teruja pada tika itu. Dia katakan pada Khai yang dirinya sudah lama tidak berjumpa dengan abang angkatnya itu sejak dirinya pulang ke tanah air. Malah dirinya memutuskan segala hubungan dengan kenalannya ssat mula mendirikan rumah tangga bersama Khai.

Khai sendiri tidak tahu kenapa isterinya melakukan perbuatan tersebut. Namun setelah dua tahun berkongsi hidup dengannya, dia mulai fahami yang isterinya jenis yang tidak bercampur dengan orang lain. Keluarga angkatnya juga begitu. Seorang pun tidak dijemput pada majlis perkahwinan mereka.

Namun Khai tidak mahu memaksa akan sebab kenapa isterinya begitu. Memiliki wanita secantik Sha, dirinya tidak mahu menyakitkan hati isterinya apatah lagi mengambil risiko kehilangan insan yang dicintai itu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 16 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Isteriku ShaWhere stories live. Discover now