Lang lang geleden was er een dorp, genaamd Crystal, dat komt omdat er midden in het dorp een huisje is. In dat huisje wordt dé kristal bewaard. De kristal zorgde ervoor dat iedereen een speciale gave had. Alle dorpsbewonders hielden van elkaar. Alles was perfect en iedereen was gelukkig. Totdat de zee kwam. De stroming was zo sterk dat het dorp doormidden werd gesplitst. Iedereen kwam om het leven. Behalve Alyssa: de bewoner van het kristalhuisje en bewaker van de kristal. Zij had de kristal gekregen van haar oma. Haar oma weer van die oma. En zo ging het door. De over-over grootoma van Alyssa heeft de kristal gekregen. Zij heette Hope. Toen alles voor haar ogen verging hield zij hoop. Hoop dat alles nog een keer goed ging komen. Uiteindelijk kwam de kristal tot leven en is steeds weer doorgegeven. (Het lijkt op Encanto hahha, in het begin nog wel. Maar daarna niet meer hoor:) ) Tot de zee kwam. Daarna werd de kristal verwoest en de gave's waren GONE. Nu waren er twee dorpjes: Cry en Stal. Je hoort het al, dramatisch. Ze hebben wel geprobeerd om een brug te bouwen, maar iets in hen zei dat het beter was zo. De kristal is nooit meer gevonden. Tot nu. Want in Cry woonde een heel bijzonder meisje: Jane. Jane is heel sterk. Echt heel sterk. Niet lichamelijk maar mentaal. Ze geeft nooit op. Ze wordt niet zomaar uit het veld geslagen. Nee integendeel. Het liefst slaat ze de andere uit het veld. Letterlijk en figuurlijk. Men dacht dat zij de enige was die een gave had. Ze dachten ook dat het de kleindochter van Alyssa was. Maar Jane zelf zegt zelf van niet. En haar ook moeder niet. Jane houdt van de zee. Alle dorpsbewoners haten de zee. Jane dus niet. Op een dag liep ze naar de steiger. Toen hoorde ze geschreeuw. Ze keek om en zag iemand anders. Een vage schim zwaaide met zijn armen. Het lijkt wel of ie hulp nodig heeft..
YOU ARE READING
The strength of our love♡
ActionJane en Luke wonen allebei in een apart dorp. De 2 dorpen worden gescheiden door de rivier. De rivier heeft iets magisch, waardoor er nooit een brug over kan worden gebouwd. Als ze elkaar voor het eerst ontmoeten zijn ze meteen 'in love' Ze besluite...