Aku perlahan² atur langkah aku supaya tidak membuat sebarang bunyi sementara aku cuba menyusup ke belakang rumah jiran aku. Time² macam ni adalah time dia mandi sebab dia masuk keje dalam pukul 10am macam tu. Agak² dah sampai ke dinding toilet rumahnya, aku berdiri di tepi dinding situ. Selang beberapa minit kemudian, kedengaran seperti bunyi pintu tandas dibuka dan ditutup. Bila aku dengar suaranya humming sahlah memang dia yang masuk ke dalam bilik air tu. Mula² dia jirus air ke badan dia sebelum dia sabunkan. Semerbak bau sabun mandian lelaki Dash, sesungguhnya memang memikat hidung aku. Kemudian kedengaran pula dia memberus gigi. Aku terus sabar menunggu sebab selalunya bila dia siap berus gigi, dia akan...tersenyum sendirian aku mengingatkan apa yang akan berlaku sekejap lagi.
Perlahan sahaja suara jejaka itu mengeluh. Al maklum dia masih tinggal bersama ibunya. Nanti dia moan kuat² kena ketuk pula pintu bilik air. Cukuplah biar aku je yang dengar, hehehe. Aku mula membayangkan tubuh badan jiran bujang aku tu. Dia tidak kurus dan tidak jugak gemuk. Warna kulitnya gelap² coklat susu gitu. Namun, yang paling penting, bila dia senyum, fuh, melting. Saat aku dengar dia mengeluh, perlahan² aku seluk seluar aku, mula menggentel biji gatal aku. Sedapnya bukan kepalang walaupun tangan aku sendiri yang menggentelnya. Sebelah tangan lagi aku ramas tetek, perlahan² tapi kemas.
Makin lama makin kuat dan laju bunyi asahan si jejaka. Macam bunyi orang main water gun, basah je. Aku mula membayangkan tangan aku yang memegang pedang tumpulnya. Sedapnya kalau tangan aku yang mengurut benda tu. Mesti dia pun akan suka ada orang tolong urutkan. Keluhan jejaka itu makin tidak teratur. Sekejap dia mengeluh, sekejap dia mendengus dan juga kadang² terkeluar hela seperti keperempuanan. Seksinya keluhan kamu wahai jejaka. Macam mana agaknya rupa batang kamu? Harap² saiznya memuaskan sebab kalau muka hensem tapi batang kecik tak guna juga.
Jari aku pula dari menggentel biji kelentit sudah berpindah ke lubang nikmat ku. Terkeluar sedikit keluhan manja dari mulutku. Alamak, harap² dia tak dengar. Aku terus menyerang g-spot pepek. Rasa nak terkencing tapi sedap. Aku lajukan lagi tempo jolokan jari ku. Nak cum dah...abang cum dengan saya abang, please. Rayu aku dalam hati. Beberapa minit kemudian si jejaka mengeluarkan keluhan panjang, tanda dia sudah memancutkan benih tak jadinya. Sekali lagi aku tak berjaya nak pancut bersama² dengan dia. Cipap aku ni memang susah nak cum kalau tak dijolok dengan dildo atau batang. Jari sahaja tidak mencukupi.
Aku mengeluh kecewa sambil betulkan kedudukan seluar pendek aku. Sedang aku sibuk betulkan seluar, dari ekor mata aku ternampak sesuatu sedang bergerak dalam semak. Terjerit kecil aku bila yang keluar melompat dari semak tu rupa²nya hanya seekor kucing gemuk. Hish nak je aku lempang kucing tu sebab sia² menakutkan aku.
"Siapa tu!" Jerkah jejaka itu dari bilik airnya. Aku terus berlari menuju ke pintu belakang dapur rumah ku. Sebaik masuk ke rumah, aku segera tutup pintu, termengah² aku dibuatnya. Macam baru lepas lari marathon.
"Ko ni dah kenapa Laila! Kecoh betul!" Jerkah housemate ku yang baru sahaja siap untuk pergi kerja.
"Ular...ular, Non!"
"Hah? Mana!? Mana!?"
"Sini, Non!" Aku mengangkat lengan ku lalu membuat gaya seperti ular tedung. Non membaling tuala yang tersangkut dibahunya ke muka aku.
"Bongok, Laila! Dahla, aku nak sambung make-up! Suruh Madi tunggu kalau dia sampai nanti," Merengus Non sebab kena prank dengan aku pagi². Nak tak nak kena prank juga sebab kalau tak buat macam tu, takkan aku nak bagitau dia yang aku baru lepas menghendap jiran mandi. Setelah hilang penat aku berlari tadi, aku menuju ke bilik tidur aku untuk mengambil tuala mandi aku. Tiba² kendengaran bunyi ketukan di pintu hadapan. Selalunya pagi² macam ni boyfriend Non yang datang memjengah, nak hantar Non pergi kerja.
Tak dijangka, orang lain rupanya yang mengetuk pintu rumah kami. Orang yang paling aku tak ingin datang telah pun muncul di hadapan aku. Aduh, mana nak sorok muka aku ni!
😺😺😺
"Awak ada ternampak benda pelik tak pagi tadi?" Soal jejaka itu pada aku. Dia memakai baju kemeja biru muda dangan padanan seluar slack berwarna coklat tua dan kasut Oxford berwarna hitam putih. Aduh, smartnya!
"Emm...emm takde, takde.... Kenapa awak tanya?" Soal aku gementar, takut dengan apa yang bakal keluar dari mulutnya sebentar lagi. Jejaka itu memandang aku dari atas ke bawah, serta menggosok² dagunya yang tidak gatal.
"Kucing kot...kucing tengah gatal nak mengawan." Aku ketawa lemah saat mendengar sindiran yang tidak disengajakan itu.
"Mungkin la juga. Emmm kita ni dah lama berjiran tapi tak pernah tahu nama...saya Laila"
"Hisham. Kenal mak saya kan?"
"A'ah kenal. Mak awak rajin bagi lauk kat kami,"
"Minggu lepas siapa yang masak asam pedas ikan pari?"
"Oh...saya yang masak. Nak balas lauk gulai udang denagn nenas mak awak tempoh hari...."
"Sedap, harap boleh repeat." Alahai dia suka masakan aku rupanya.
"Boleh je. Esok saya kirim kat mak awak. Awak balik keje, boleh makan," Hisham mengurut dagunya, seperti memikirkan sesuatu kemudian dia tersenyum sendiri. Dah kenapa sengih sorang² ni, soal aku dalam diam.
"Ok nanti saya pesan mak saya."
😺😺😺
"Assalamualaikum! Mak Limah!" Senyap, tiada jawapan. Motor Hisham pun takde ni. Mana pergi Mak Limah ni. Aku beri salam lagi sekali, masih tiada jawapan. Takkanla pengsan pula orang tua. Aku cuba pusing tombol pintu rumah itu, tak berkunci. Aku buka pintu perlahan, aku perhati sekeliling sambil mencari Mak Limah. Kaki aku ringan melangkah masuk walaupun tak pernah aku jejak ke dalam rumah Mak Limah.
"Makcik! Oh makcik! Ish ke mana pulak orang tua ni..."
"Mak saya takde, dia dah pergi ke rumah saudara dia petang semalam." Terkejut beruk aku bila yang berdiri belakang aku bukan Makcik Limah tapi Hisham.
"Eh, motor awak takde kat depan tadi. Saya ingat awak dah pergi kerja...."
"Saya letak motor saya kat rumah kawan saya semalam..." Hisham makin mendekat, aku pula jadi kaku, entah kenapa. Mungkin sebab dalam otak aku dah buat kira² yang Hisham sebenarnya nak perangkap aku. Dia tahu selama ni aku menghendap dia tiap kali dia mandi. Habislah dicanangnya perangai buruk aku ni. Malunya!
"Lauk untuk saya tu kan? Bak sini," Hisham mengambil bekas tipu-ware yang berisi lauk asam pedas ikan pari dari tangan aku. Menggigil tak terkata saat tangannya menyentuh tangan aku.
"Saya...saya...balik dulu!" Belum sempat aku mengatur langkah, Hisham sambar tangan aku dan memegangnya dengan kemas.
"Hal kita belum habis lagi, Laila...."
"Hal apa pulak ni, Hisham?"
"Buat² tanya pula. Awak ingat saya tak tahu ke semalam awak yang hendap saya kan?" Berderau darah aku saat mendengar tuduhan Hisham itu. Aku lantas terus melutut dan memeluk kakinya.
"Tolong jangan bagitau siapa² Hisham! Saya merayu! Maafkan saya Hisham! Lain kali saya tak buat lagi! Saya pindah dari sana kalau awak mahu tapi tolong jangan bagitau...."
"Eh, diamlah Laila! Nanti jiran dengar," Kemudian sku terdengar seperti zip sedang dibuka dan seluar dilurutkan. Seluar itu jatuh ke lengan aku dan bila aku pandang ke atas ternganga aku bila Hisham sudah pun separuh telanjang dan senjatanya dah pun tegak berdiri.
"Nak saya maafkan awak? Hisap batang saya ni cepat,"
YOU ARE READING
Cerpen 1
General FictionSelalunya lelaki je yang ada perangai menghendap ni tapi apa akan jadi kalau perempuan pula yang suka menghendap?