Jam menunjukkan pada pukul 8:30 pagi. Kesemua rakan kelas Aina sudah pun berada di dalam bus. Cikgu menyuruh ketua dan penolong ketua kelas, Anass dan Anis untuk mengira bilangan pelajar sekelas mereka sebelum bertolak.
"𝐎𝐤, 𝐤𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐚𝐝𝐚 𝐦𝐚𝐫𝐢 𝐤𝐢𝐭𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐭𝐨𝐥𝐚𝐤 𝐬𝐞𝐤𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠."kata Cikgu.
"𝐒𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐚𝐝𝐚 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮."kata Anass kepada Cikgu.
"𝐁𝐚𝐢𝐤𝐥𝐚𝐡, 𝐦𝐚𝐫𝐢 𝐤𝐢𝐭𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐭𝐨𝐥𝐚𝐤."kata Cikgu kepada pemandu bas.
Aina sedang mendengar lagu sambil melihat perjalanan destinasi mereka. Kawan baiknya pula, Zakwan sedang membaca buku yang dibelinya baru-baru ini. Mereka sudah kenal hampir 2 tahun. Mereka duduk bersebelahan di bahagian hadapan bus.
Beberapa minit kemudian, Anass sedang memberikan setiap rakannya sebotol air mineral yang kecil megikut giliran tempat duduk mereka. Kemudian tibanya giliran 𝑐𝑟𝑢𝑠ℎ Aina iaitu Zafran untuk mengambil air daripada Anass. Aina pula hanya memandang ke arah Zafran dan Zakwan tahu mengenainya.
Apa yang Aina tidak tahu ialah Zakwan sudah lama memendam perasaan cinta kepadanya dan Zakwan ingin meluahkan perasaannya sewaktu tibanya di Cameron Highland nanti.
Zafran pula duduk bersebelahan dengan adiknya, Idzwan. Idzwan pula sedang tidur dan disandari oleh bahu abangnya.
Sementara itu, Anis bertanya kepada Anass:
"𝐄𝐡, 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐭𝐚𝐤 𝐜𝐮𝐤𝐮𝐩 𝐬𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐥𝐚 𝐀𝐧𝐚𝐬𝐬, 𝐚𝐝𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐭𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥 𝐤𝐞?"tanya Anis kepada Anass.
"𝐎𝐡𝐡𝐡, 𝐀𝐥𝐦𝐚, 𝐝𝐢𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐢𝐤𝐮𝐭 𝐤𝐢𝐭𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐝𝐢𝐚 𝐜𝐚𝐤𝐚𝐩 𝐧𝐚𝐤 𝐭𝐞𝐧𝐠𝐨𝐤 𝐚𝐝𝐢𝐤 𝐝𝐢𝐚 𝐝𝐞𝐤𝐚𝐭 𝐡𝐨𝐬𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥, 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐭𝐮 𝐚𝐝𝐢𝐤 𝐙𝐚𝐟𝐫𝐚𝐧 𝐢𝐤𝐮𝐭 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐚𝐝𝐚 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐤𝐨𝐬𝐨𝐧𝐠."jawab Anass.
Izz yang dekenali sebagai samseng sekolah terjaga dari tidurnya disebabkan bunyi bising rakan sekelasnya yang duduk di bahagian belakang bas, lalu memarahi mereka.
"𝐒𝐄𝐍𝐘𝐀𝐏 𝐋𝐀𝐇 𝐒𝐈𝐀𝐋 𝐀𝐊𝐔 𝐍𝐀𝐊 𝐓𝐈𝐃𝐔𝐑! " jerit Izz kepada rakannya di belakang.
Dengan jeritan Izz, Anass lalu menoleh ke arah Izz dengan muka yang tidak berpuas hati.
Setelah beberapa jam, sebelum sampai di Cameron Highland, bas mereka sampai di MG Hotel pada waktu petang.
YOU ARE READING
𝙼𝚊𝚕𝚊𝚖 𝚂𝚞𝚍𝚊𝚑 𝚃𝚒𝚋𝚊 🌃
Mystery / Thriller⚠ 𝙒𝘼𝙍𝙉𝙄𝙉𝙂 ⚠ (𝙈𝙀𝙈𝙋𝙐𝙉𝙔𝘼𝙄 𝙐𝙉𝙎𝙐𝙍 𝙆𝙀𝙂𝘼𝙉𝘼𝙎𝘼𝙉, 𝙋𝙀𝙈𝘽𝙐𝙉𝙐𝙃𝘼𝙉, 𝙆𝘼𝙏𝘼-𝙆𝘼𝙏𝘼 𝙆𝙀𝙎𝘼𝙏 𝙎𝙀𝙍𝙏𝘼 𝙂𝘼𝙈𝘽𝘼𝙍 𝙔𝘼𝙉𝙂 𝙏𝙄𝘿𝘼𝙆 𝙎𝙀𝙎𝙐𝘼𝙄 𝘿𝙀𝙉𝙂𝘼𝙉 𝙆𝘼𝙉𝘼𝙆-𝙆𝘼𝙉𝘼𝙆 13 𝙏𝘼𝙃𝙐𝙉 𝙆𝙀 𝘽𝘼𝙒𝘼𝙃) 𝙲𝚎�...