Part14/15/16/17/18/19/20/21

34 4 0
                                    

*رواية /مجنونة ال يزن*

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵

part14

رافعت مريم ايديها عشان تضر.ب فرح بلقلم وقف يزن بينهم بسرعه والقلم نزل علي وش يزن وكان الكل يقف بزهول وصدمه وفرح مصدومه من يزن ان هو دافع عنها . ومريم واقفه خايفه مستنيه رد فعل يزن . ويزن لاحول ولا قوه الي بلله قمة الغضب في وعيونه ووشه احمرو جدا .
مريم : يزن انا انا كنت عاوزا اعرفها ازاي تكلم كده مع اسيادها .
يزن بغضب : هششششششش هشششششش اسكتي اسكتي مش عاوز اسمع صوتك خالص . هما كلمتين هقولهم قدام الكل .

الكل واقف منتظر كلام يزن .

يزن : فرح تبقا مراتي يعني ايه مراتي . يعني ال يمسها بكلمه بكلمه بس يبقا بيواجه يزن الفيشاوي نفسه . ويستحمل بقا اليحصل . انتو فاهمين . ثم نظر الي مريم وقال . فاهمه يامريم . افهمي ان البتكلمي عنها وكنتي عاوزا تمدي ايدك عليه دي تبقا فرح حرم  يزن الفيشاوي .

مريم بغضب : يزن انت بكلمني كده عشانها .
يزن : هاهاها لو علي الانتي عملتي دا واني كلمتك كده فحمدي ربنا احسن واتفضلي زي مافرح هانم قالت شوفي انهي اوضه انتي عاوزاها غير الاوضه الجنبي عشان بتاعت حماتي .

كل دا فرح سماعه ومش مصدقه ان جيه اليوم ال الكل يعملها الف حساب وكانت فرحانه اكتر من كلام يزن وانها تكون مراته وعلي اسمه . بس بردو مينفعش تنسي هو ازاي اجوزها .

طلعت مريم مع الداده بعصبيه . وندي ورقيه وفرح كانو مبسوطين جدا انها اتنرفزت .
فهد : لاء انا شكلي هطلب اكل من اي مطعم اسرع منكم .
يزن بضحك : هههههه يلا يلا علي السفره الاكل جاهز .

راحو كلهم يقعدو علي السفره وشرعو في الاكل .
ندي : اووف احسن انها مش هتاكل معانا .
يزن بعصبيه : ندددي متنسيش انها تكون بنت خالتنا ومتربيه معانا ومريم تعز عليا فاهمه .
نظرت فرح الي يزن والدموع اتجمدت في عنيها .
ندي بزعل : اسفه ياابيه .
يزن : مفيش حاجه كملي اكل .
ظلت فرح تفكر وتقلب في الطبق بتاعها . وتقول لنفسها يعني ايه تعز عليه ويزعق لندي عشانها وكمان اتعصب اوي عشانها ليه هو ممكن يكون ...
رقيه : انتي مبتكليش ليه يافرح . كلي ياحبيبتي عشان متتعبيش .
فرح قامت وقفت وقالت : معلش انا شبعت هطلع ارتاح .
نظر ليها يزن وفهم حالتها دي من ايه : في ايه مكملي اكلك .
فرح وهي تنظر للجانب الاخر : لاء معلش عن ازنكم . وجريت فرح وصعدت الي اعلي ودموعها تنزل . شافتها مريم وفرح بتدخل الاوضه الجنب اوضة يزن وشافتها وهي بتعيط . ضحكت بخبث ودخلت هي كمان غرفتها .

خلصو اكل وصعد الجميع الي اعلي الي غرافهم وفهد روح بيته .
دخل يزن غرفته ملقاش فرح عرف انها في الاوضه الجنبه .

قلع هدومه ودخل يخد دوش .

دخلت رقيه الي الغرفه وجدت فرح تبكي جامد .
رقيه بفزع : فرح مالك مالك ياحبيبتي في ايه .
رفعت فرح وشها عن المخده وقالت : خديني فحضنك ياماما زي زمان .
خدتها رقيه في حضنها وفضلت فرح تعيط جامد وهي في حضن رقيه . ونمت علي رجل رقيه وهي تلمس علي راءسها بحنان . نامت فرح وهي تبكي والحزن علي وشها .
رقيه : شكلك حبيبتي يافرح ربنا معاكي يابنتي علي الجاي .

مجنونه ال يزنحيث تعيش القصص. اكتشف الآن