Pov Lisa
Anna is nu al 2 maand, ik heb nog zwangerschapsverlof, maar Jonas is al lang terug aan het werk. "Schat, ik ga naar massa", zegt hij. Ik knik. "Kom je thuis eten", vraag ik. "Ja", zegt hij. Hij geeft Anna nog een kusje en daarna ik. "Tot straks", zeg ik. "Tot straks", zegt hij. Ik leg Anna even in haar parkje zodat ik de tafel kan afruimen. Ze huilt de hele tijd dus doe ik de draagzak aan. "Zo beter", vraag ik. Ik wrijf over haar rug en hang de was op. Ik ga naar boven en maak ons bed. Ik leg Anna terug neer nu ze slaapt en ik neem mijn laptop. Ik kan niet thuis blijven en niks doen. Nu Anna slaapt zie ik de kans om verder te werken aan de campagne. De deurbel gaat dus doe ik open. "Kom maar binnen", zeg ik. "Dag zus hoe is het hier", vraagt Katja enthousiast. "Rustig, Anna slaapt", zeg ik. "Oeh moet zij niet in bed liggen dan", vraagt ze. "Nee overdag slaapt ze hier, het is hier stil genoeg", zeg ik. "Oké dan", zegt ze. "Hela jij hebt wel nog zwangerschapsverlof he, je moet bezig zijn met Anna, niet met de campagne", zegt ze. "Ik ben bezig met Anna, maar als ze slaapt werk ik", zeg ik. "Lisa alstublieft, je streeft naar een burn-out ik voel het al aankomen", zegt ze. "Katja, ik ben de kalmte zelve, en trouwens mijn huishouden is gedaan dus als Anna slaapt kan ik moeilijk met mijn vingers zitten draaien", zeg ik. "Het is al goed", zegt ze. "Seg uhm, hoe is het met Vic", vraag ik. "Goed hoor, hij is echt heel lief", zegt ze. "We hebben echt een sterke band", zegt ze. "Ik ben blij voor jullie", zeg ik. "Wil je koffie", vraag ik. "Awel ja", zegt ze. Ik zet koffie en neem twee tassen. Ik leg de waterkoker aan om wat thee te zetten voor mij. Opeens huilt Anna. "Moh krijg jij geen aandacht van jouw mama", vraagt Katja terwijl ze er naartoe gaat. Ik ga erbij en leg mijn hand op haar buikje. Ik geef haar tutje terug en ze wordt rustig. "Waarom pak je ze niet op", vraagt ze. "Omdat ze soms gewoon hoeft te weten dat ik er ben", zeg ik. Ik geef de tas koffie aan Katja en ga in de zetel zitten. "Zeg die kilo's vliegen er ook snel af he", zegt ze. "Dat mag wel zeker, ik ben al 2 maand bevallen", zeg ik. "Wanneer mag je terug komen werken", vraagt ze. "Anna staat nu op de wachtlijst in de crèche dus vanaf ze kan gaan kom ik terug werken", zeg ik. "Ik ga sowieso wel eerder beginnen en van thuis uit werken zodat ik er wel ben voor haar", zeg ik. "Chance dat je de vrouw bent van de CEO", zegt ze. Ik draai met mijn ogen en lach. "Dat moet toch luxe zijn voor dat kind, wetende dat je ouders CEO zijn, dus je nooit zal tekort krijgen", zegt ze. "Voor ons is dat een geruststelling maar we gaan haar zeker meegeven dat dat niet bij iedereen het geval is en we gaan er ook geen verwend nest van maken hoor", zeg ik. "Ze is nog zo zorgeloos", zegt ze terwijl ze naar Anna kijkt. "Het enige waar ze aan denkt is drinken", zeg ik. We lachen en kletsen nog wat bij. "Ik ga terug naar Massa, ik zie je morgen wel", zegt ze. "Tot morgen", zeg ik. "Tot morgen mete kindje", zegt ze tegen Anna. Ik lach en laat haar buiten. Ik zucht en zet de tassen in de vaatwas. Op dat moment huilt Anna dus verschoon ik haar. Ik leg haar daarna aan mijn borst en ga in de zetel zitten. "Hey schat", zegt Jonas. "Hey, hoe was het", vraag ik. "Goed, we hebben weer een nieuwe klant binnen", zegt hij. "Ah top", zeg ik. "Dag kleine meid", zegt hij terwijl hij over Anna haar kaakje wrijft. "Lukt het alleen", vraagt hij. "Ja hoor, Katja is ook geweest", zeg ik. "Oeh moest die niet op Massa zijn", vraagt hij. "Ik weet het niet, ze kwam eens kijken hoe het hier was", zeg ik. Jonas dekt de tafel terwijl ik nog even Anna voed. Hij ziet mijn laptop staan op het keukeneiland. "Lisa, ben jij al aan het werken", vraagt hij. "Ik ben ideeën aan het uitwerken", zeg ik. "Schat, jij hebt zwangerschapsverlof", zegt hij. "Ja en dqn, wat moet ik anders doen als Anna slaapt", zeg ik. "Alles behalve werken", zegt hij. "Maar ik...", zeg ik. "Nee Lisa, jij moet rusten wanneer ze slaapt", zegt hij. "Komaan Jonas",zeg ik. "Einde discussie of vanavond geen massage", zegt hij. "Oké ik zwijg", zeg ik. Ik leg Anna in haar park en ga aan tafel zitten met Jonas. "Wat ga je straks doen", vraagt hij. "Strijken, terwijl Anna hopelijk slaapt", zeg ik. "Komt goed, kijk", zegt hij terwijl hij naar haar kijkt. "Vanochtend was effe moeilijk", zeg ik. "Hoe komt het", vraagt ze. "Ze heeft een minder dagje en wilt constant bij mij zijn", zeg ik. "Maar zo schattig", zegt hij. "Ja dat wel.