Cobra

13 1 1
                                    

Skolen ringer højlydt ind. Det runger i Lauras øre. Hun kommer for sent, og hun ved bare at hun får skældud. De skal nemlig have Claus i den første time. Han er bare så gammel og grå. Hver gang han kommer ind i klasselokalet, leder han altid efter en undskyldning for at skælde en elev ud. Laura har en stor klump i halsen, når hun står over for den tårnhøje dør, hvorpå der står syvende X. Hun rækker rystende hånden frem og banker forsigtigt på. Lige da hun griber fat i det iskolde dørhåndtag, hiver en på den anden side hårdt i det, og foran hende står Claus, med det grummeste smil malet i ansigtet. Laura føler sig meget lille. Han træder til side så hun kan komme forbi. Hun går lydløst hen til sin plads med hovedet ned i gulvet. Hendes brune glatte hår falder ned foran øjnene, og hun kan mærke at alles øjne er rettet mod hende. Seks minutter for sent. Det her er slemt.

Frikvarteret er begyndt, og sommerbrisen stryger over det grønne græs. "Hey, tag det roligt. Så slemt var det heller ikke." siger Lily på en afslappet facon. Hun var helt sikkert den, der havde prøvet at få Claus's anfald flest gange. "Hør, tag det ikke så tungt. sådan er det bare." fortsætter Lily, og begynder at beskæftige sig med en kålorm nede i græsset. Solen varmer dejligt, Lauras ryk. "Hvordan kunne det egentlig være, at du kom for sent?" Sophie kigger undersøgende på hende. Laura kigger ned på det våde græs. Hendes øjne begynder at skinne. "Der er nogle, der har sendt et billede op ad mig på snap." Laura sank en klump. "Men det var vel ikke tydeligt, vel? Det var vel sådan et, som nogle af dem der bliver taget til festivaler og sådan. Sådan nogle hvor masser er med på." siger Sophie og kigger sigende på Laura. Men Laura skjuler sit tårevædet ansigt. "Mit ansigt var helt tydeligt, og det var taget på mit eget værelse mens jeg tog tøj på..." hvisker Laura med dyster mine. "Og på en eller anden måde sendt personligt til mig." Sophie og Lily kigger begge skræmte op på hende. "Me....men hvem var det?" siger Lily forskrækket. Laura kigger op. Hendes våde hår af tåre hænger slattent ned over øjnene. "Cobra". 

CobraOnde histórias criam vida. Descubra agora