David staat op. Helemaal moe en geen energie. David neemt eventjes een snelle douche. David leest een boek over het draak, dat hij moet verslaan. Zijn moeder is recent dood gegaan door hartaanval. Haar laatste woorden waren: "David versla de draak,"
David wordt nog steeds emotioneel van de woorden dat zijn moeder zei. David gaat naar buiten met een volle maag. David loopt door het Romeinse stad. David ziet het leger en zwaait naar hun met trots. Het leger reageert niet eens, maar dat is omdat zij geconcentreerd moet zijn.
David heeft genoeg geld om brood te kopen en nog wat spullen als hij dat wilt.
David koopt brood bij zijn lokale bakker. David heeft nog wat geld dus hij besluit om te sparen.David kijkt rond door de Romeinse stad. Heel mooi. Hij ziet het Coloseum voor zijn neus. Heel mooi! David denkt hoeveel kost het om naar het Coloseum te gaan, dus hij vraagt een persoon die daar werkt hoeveel het daar kost om daar naar binnen te gaan.
"Het is gratis!"zegt de persoon die daar werkt.
"O! Bedankt, fijne dag nog verder!"zegt David vol opgelucht. David gaat ergens zitten en ziet twee mensen die straks gaan vechten. Hun zwaarden glinsteren door de Romeinse lucht. David wordt zenuwachtig over wie gaat winnen.De zwaarden zijn scherp, mooi en luxe. David hoort een geschreeuw van een ridder en rent naar zijn vijand toe met zijn massieve zwaard. De andere ridder pakt zijn schild en beschermt zich van de zwaard.
Krak!
De zwaard gaat door het schild en raakt de ridder. Bloed. Overal. De ridder kijkt heel geschrokken naar zijn lijf. De ridder gaat naar zijn knieën en raakt het grond aan met zijn bloed.
Iedereen viert het andere ridder met macht en glorie. De ridder kijkt naar zijn zwaard ook in macht en glorie. De ridder kijkt het hele Colosseum na en buigt.
David is heel geschrokken na wat hij heeft gezien, maar David vond het alsnog leuk. David loopt naar huis met een grote glimlach en da-
"Hey! David!"zegt iemand achter hem.
"Ummmm....."zegt David in schrik.
"O! Hey Maria! Wat fijn om jouw te zien!"zegt David een beetje sarcastisch.
"Nou, dat is fijn om te horen! David heb je misschien een hamer?"zegt Maria
"Voor wat?"
"Voor mijn vader, hij is iets aan het maken en heeft een hamer nodig!"
"Vraag niet aan mij, vraag aan een smit,"
"Maar ik heb hem ech-"
"GA NAAR EEN SMIT!"schreeuwt David.
Maria kijkt heel boos naar David en loopt weg.David kijkt naar zijn hand en zegt: "Wat heb ik gedaan?"
David gaat naar zijn huis en ligt op zijn bank en kijkt naar het plafond.
"Psstt!"
"Wat?"
"Pssttt!"
"Wie de fuck zegt dat?"
"Ik!"
"Wie is 'Ik'?"
"Een.... weet ik eigenlijk niet,"
"Nou dan, wat doe je in m'n fucking huis!"
"Om je iets te zeggen over je moeder,"
"Heb je een probleem met m'n ma ofzo?"
"Nee, ik wil alleen zeggen over iets, een eer of zou ik zeggen, een wens,"
"En wat is 'die wens'?"
"Om een draak te verslaan,"
"Moet ik dat nu doen?"
"Nee, maar ik wil alleen zeggen om te voorbereiden. Een zwaard kopen of trainen met een professionele ridder,"
"En wanneer moet ik dat?"
"Dat ga je merken,"
"Oké, maar wat ga ik merken?"
"...."
"Hallo?"
"....."
"Hallo?!"
"...."
"Hij of iets ging me verlaten?"
"...."
"Nou, dat heeft hij gedaan!"David stresst nu. David weet eens niet waar hij een zwaard moet kopen. O wacht! Een smit!
David loopt naar de smit en vraagt of hij zwaarden verkoopt."Ja, maar ze zijn wel een beetje oud,"
"Dat is geen probleem. Ik wil ze zien,"
"Prima, dus we beginnen met deze kleine en roestige zwaard,"
"Nee, niet mijn type,"De smit noemt elke zwaard die hij heeft en David vinden ze niet scherp genoeg of niet mooi.
"Het allerlaatste die ik heb, is een kleintje maar die zou je niet eens wil-"
"Ja, ik wil die hebben,"
"Ummm... oke, dat is prima! Dat kost 100 munten,"
David geeft hem zijn 100 munten.
JE LEEST
Een Zwaard Vol Emotie
AdventureDavid moet van zijn overlevende moeder een eer doen. Hij moet de machtige draak verslaan. David moet voorbereid zijn. Hij traint en is er klaar voor...