Azokban a csodálatos napokban lett a dán trónörökös 18 éves. Mondhatni a világ összes szeme erre az eseményre, Dánia felé vettette tekintetét és talán elhalványult erre a pár napra a Brit királyi család. Ünnepségek sokszoros sorozata mutatkozott a tévé képernyőkön és mindenféle közösségi platformokon. Személyesen a TikTokon találkoztam többször is a herceggel.
Katharina testőrei is nagyon aktívak voltak ebben az időben, akiknek fő feladatukba tartozott, hogy Nagy Katharina Schratt asszony emlékét védjék, de igazából a Sisiével meg a Ferenc Józsefével foglalkoztak, úgy igazán, ahogy más életében kutatni illő. Természetesen minden Royal eseményről is kifejtették véleményüket. Ilyenkor talán mind valamiféle kisnemesnek érezték magukat.
Talán Dorottya volt a csapat legproduktívabb tagja, drog kereskedéssel is foglalkozott Pécsen. Történt egyszer egy olyan is, hogy Teréziával elmentek Pozsonyba két napra. Terézia takarékosan csak egy hátitáskával ment, Dorottya egy egész nagy bőröndöt vitt, állítása szerint, a váltóruhának is vitt váltóruhát. De Terézia elmondása szerint ott drogok is voltak és Pozsonyban szerette volna terjeszteni. Köztudott, hogy csak kis mennyiséggel foglalkozik és ő nem fogyasztja (állítása szerint) , állneve LARÍCS GRÓFNŐ.
A napokban híre ment annak, hogy a dán trónörökös Kaposvárra látogat, ahol bizony sokszor feltámad a szál és elfújja a tér közepén lévő karácsony fát. Ilyenkor mindenki fülében cseng: ,, Háj, de Kaposváron is feltámadt a szél..." Dorottya soror kedvenc dala, magától Dögös Roberttől.
Dorottya éppen a kaposvári hajlékában tartózkodott mikor meghallotta a csuda hírt: herceg érkezett a városába. Amúgy is szándékában volt megtekinteni a princet, de megbízást is kapott: fogja el a herceget. Mivel a prince nem hivatalosan jött, csak gyér kiséret tartott vele, azok is a leghanyagabbak az udvarban.
Chris herceg, dán herceg
Léptet fakó lábán:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A kaposvári tartomány.
Ha Arany Jánoson mullot volna, valahogyan így költötte volna meg e nemes eseményt. És valóban, Mikor Dorottya kiért a térre, a herceg ott volt, persze rejtezve. Rá veté magát és eleinte sétál aztán pedig vonszolja mintha ezer éve ismerné és kedvenc faggyazójába vinné. m A dán hablatyot pedig nem ismeré senki, nem szánják meg a herceget, és az örök sem akik épp a kocsmát találták meg.
,,Min bedstemor vil høre om dett'' mondja a herceg kétségbe esetten Dorottyának, aki ugy viszi mind egy lovat.Ja, natürlich, natürlich... válaszolja neki Dorottya."Mein Deutsch ist nicht sehr gut"- válaszolja a herceg miközben Dorottya kezét probálja magáról lefejteni, az említett lányzó csak rá néz, mind a boci a vadonat új elektromos távezérlésű kapura és csak viszi tovább. Albérlete pincéjébe vonszolja le a dánt, akit egy bilincsel felköt a falra, mind a csúnya bácsi Rudolfot az RTL-es Sisiben.És akkor, mivel ez a feladat Katharina testőréiből származik, jött a harmadik kerék. Ahogy meg volt beszélve jött a harmadik ember, és kiszabadítottam a herceget, mintha valóban igaz lenne. ,,Oh,maine prince, wahat happend with you?"- jött a kérdés mindha választ nem tudtam volna és mindha angolul is tudtam volna.Sajnos Dorottya börtönbe került, de ott is feltalálta magát, cigányul tanult, és kiderült, hogy nem csak ő az egyetlen drog kereskedő a környéken. Ettől kissé boldog lett.Mikor a herceg vissza utazott dicső szép hazájába, magával vitt engem is. Nagy meglepetésemre megkaptam az elefántos rendet és egy grófi címet, ha ez nem lenne elég a herceg szívét is! Hát nem csodálatosan nagy ajándék?Természetesen ott nyomta a szívem Dorottya aki a váci börtönbe sínylődött. Amnesztiát adtam neki és a herceg is. Egy kastélyt is kapott, de mivel ragaszkodott hozzá, hogy barokk kastély legyen, egyik meg amit találtunk igen putris állapotban volt, előszőr fel kellet újjítatni és kegyencünket magunknál tartani. Mivel nagy felújításokat tartottunk a dán királyi palotában, kénytelen volt velünk egy ágyban megosztozni. Nem tudjuk mennyire tetszet neki, minden esetre külön takarót kért és nem igazán élvezte az éjszakába nyúló sakk partijainkat és a kártya partikat. Töbször is kívánt más szobát, mire át raktuk Margit királynőhúz , de ott meg az irtózatos nagy füstre panaszkodott. Igy az tűnt a legjobb megoldásnak, hogy egy plusz ágyat tákolunk össze neki a szobánkban.És persze ott volt Terézia barátosném is . Akit szintén meginvitáltam ujdonsült országomba mióta consort vagyok. Neki is adományoztam egy kastályt ahova hitvesével költözött. És kineveztem főudvar mesteremmé. Miután Dorottya töbször is arra panaszkodott, hogy őt nem szeretem annyira mind Teréziát, kineveztem Terézia helyettesévé, érezze jószívűségemet.Azóta sok idő telt el. Dorottyának is felépült a kastélya és legfőbb bizalmassom lett. Terézia szépen rendben tartotta az udvart. És az éjszakába nyúló sakk és kártya játékok nem távoztak Dorottyával a palotából.
YOU ARE READING
A dán királyfi, aki nem Hamlet
Short StoryTörténetünkben egy király sem hal meg, trón bitorlás sem fog történni, annál sokkal érdekesebb (talán). A történetben szerepet kap a sakkozás és a kártyázás, természetesen akik ezt végzik egyikben sem profi szakértők és talán ezek a szavak mást jel...