Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde , develer tellal,pireler berber iken bir köylünün bahçesinde çok büyük ve görkemli bir elma ağacı varmış. Ama bu elma ağacının diğer ağaçlardan bir farkı da varmış. Diğer ağaçlardaki bütün elmalar kırmızı iken bu ağaçta kıpkırmızı elmaların arasında mor bir elma varmış. Bu elma o kadar büyüleyiciymiş ki bu elmayı gören köylüler bu elmanın sihirli olduğunu düşünürmüş.Eh haksız da sayılmazlar çünkü bu elma sadece yüzyılda bir yetişen ve en devasız hastalığı bile iyileştirebilecek güçte bir elmaymış. Bir gün bu köyün kralı devasız bir hastalığa yakalanmış köyün en başarılı hekimlerinin çağırmışlar ama hiçbiri bu hastalığa çare bulamamış. Sonra içlerinden birisi köyde bir adam var onun bahçesindeki mor elma her derde deva diyorlar birde onu deneyin kralım demiş. Bunu duyan kral hemen askerlerini köylünün evine yollamış ve o elmayı getirmelerini istemiş.Şayet getiremezlerse öldürüleceklerini söylemiş. Bunu duyan askerler çok korkmuş ve hemen köylünün evine gidip kapısını çalmışlar. Köylü kapıyı açmış ve karşısında askerleri görünce çok şaşırmış. Hemen sizin burda ne işiniz var diye sormuş.Askerler ise sende bir mor elma varmış her derde devaymış kralimiz çok hasta bu elmayı ona götürmeliyiz onu bize ver demiş. Köylü hemen itiraz etmiş ve ya bu hastalık bulaşıcı ise ve ben de hasta olursam ne olacak demiş. Askerlerin buna verebilecek bir cevabı yokmuş çünkü kendileri de hiç bu açıdan düşünmemiş.Elmayı alamayan askerler korka korka saraya dönmüş.Askerlerin elinde elmayı göremeyen kral çok sinirlenmiş ve ne olduğunu sormuş.Askerler durumu anlatmış.Olanları duyan kral askerlere son bir şans vermiş ve adamı saraya getirmelerini emretmiş. Askerler gidip adamı saraya getirmişler fakat köylü nuh diyor peygamber demiyormuş. Kral bu duruma çok sinirlenmiş ve köylüyü öldürme emrini vermiş.Askerler köylüyü öldürmüş ve kralın yanına dönmüş kral gidin ve o elmayı getirin bana artık önünüzde hiçbir engel yok demiş ve onları köylünün evine göndermiş. Askerler elmayı alıp gelmişler ve krala vermişler kral elmayı ısırmış ve hayatını kaybetmiş bunu gören askerler hayrete düşmüşler. Sonradan öğrenmişler ki biri bu elmayı sahibinin rızası dışında yer ise sonsuz bir uykuya dalarmış bu masalda burda bitmiş olan da köylüye olmuş.