1. Adoptio

52 5 0
                                    


Eliaksen pov:

Tulin koulusta kotiin. Kumarrun ottamaan kengät jalasta. Laitan air forceni siististi kenkätelineeseen. Suuntaan keittiöön jossa äiti istuu pöydän ääressä koneella. "Moi kulta!" Äiti tervehtii ja nostaa katseensa näytöltä. "Moi äiti" vastaan hymyillen.
"Oliko koulussa kivaa?" Äiti kysyy. "Joo!" Vastaan.
Äiti hymyilee. "Sitten kun mä oon tehny läksyt niin voinko mä mennä Joonaksen kanssa ulos?" Kysyn.
"Tottakai muru! Illalla kotona on yks kiva yllätys" äiti sanoo. Hymyni levenee. Nappaan banaanin ja juoksen portaat ylös yläkertaan.
Menen makaamaan lattialle ja otan repusta esiin historian kirjan ja alan tekemään tehtäviä.

Noin. 15minuutin päästä olen valmis joten kaivan puhelimeni esiin ja soitan Joonakselle. Hän vastaa ja sovimme että näemme puistossa. Nyt on onneksi kevät joten laitan mustat farkut ja valkoisen t-paidan. Menen alakertaan ja äitini on eteisessä. "Mihin sä oot menossa?" Kysyn. "Äiti käy vaan vähän asioilla" äiti vastaa ja silittää ohimennen rastojani. Otin ne pari kk sitten. Minusta ne on ihan söpöt. "Okei" vastaan.

Juoksen polkua pitkin puistoon. Joonas istuu keinuilla. Juoksen hänen luokseen ja istun viereiseen keinuun. "Moi!" Porko tervehtii. "Moi!" Vastaan. "Ihan sika kiva sää nyt ku on kev-" lauseeni katkeaa kun kuulen takanamme risujen rasahtelua. Käännyn nopeasti ympäri ja näen Olli. "Rakkaan" puoli tuntia vanhemman veljeni ja hänen idiootti kaverinsa. "Kato moro pikkuset" Olli sanoo ja kävelee lähemmäksi. Hänen kaverinsa tulevat myös. Olli ottaa keinuni ketjusta kiinni. "Onks mutsi himas" hän kysyy. Nyökkään hieman pelokkaasti. Olli on pari kertaa aiemmin lyönyt minua. "Eli kämppä tyhjänä?" Nyökkään uudelleen. Olli virnistää.
"Hyvä! Jätkät me voidaan mennä meille!" Olli huutaa ja pian he lähtevätkin pois. Huokaisen.
"Miks noi on tollasia?" Joonas kysyy ärtyneesti.
"Niimpä" sanon. "Yritetäänkin keinua samaan tahtiin?" Kysyn. "Joo" Joonas vastaa.

Ollin pov:

Ei jaksettu jäbien kaa kävellä meille asti joten poikettiin rantaan katselemaan ilta aurinkoa ja juomaan bisseä jota Tommi on saanut käsiinsä jostain.

Rannassa meni varmaan pari tuntia. Kello on jo jotain 19:30. Ei se kyllä ole yhtään paljoa. Lähin kuitenkin kotiin koska en jaksa olla ulkona nyt.

Astun kotiovesta sisään ja potkin converset jaloistani. Kävelen olkkariin ja näen mutsin ja jonkun vieraan pikkupojan istumassa sohvalla.
Äiti kääntää katseensa minuun. "Ai moi! Hei Olli tässä on Aleksi. Aleksi muuttaa meille!" Äiti intoilee. "Minkä ikäinen se on?" Kysyn tylysti. "Olli. Aleksi on juuri täyttänyt 14-vuotta." Naurahdan hieman. Ei ole edes niin nuori miltä näyttää. Ulkonäöllisesti toi jätkä on max. 12v. Mutta ihan miten vaan. Nyökkään ja menen yläkertaan.

Eliaksen pov:

Kello on jo melkein kahdeksan. Äiti soitti että voisin tulla jo kotiin. Sanoin siis heipat Joonakselle ja me lähdettiin kävelemään eri suuntiin.

Kun saavun kotiin. Äiti ja tuntematon poika ehkä vähän nuorempi kuin minä istuvat olohuoneessa.
"Öö moi" sanon. "Moi rakas! Elias tässä on Aleksi. Hän muuttaa meille asumaan" äiti kertoo hymyillen. Hymyilen hämmentyneesti. "Okei. Kiva tutustua!" Sanon Aleksille joka hymyilee ujosti. "Viitsisitkös näyttää Aleksille hänen huoneen" Äiti kysyy. Nyökkään.

Sanoja 467

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 14 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Velipuoli ja Matela kaksoset || Oleksi/ EleksiWhere stories live. Discover now