Ik stond even af te koelen aan de kant met een perzik cocktail. Terwijl ik nipte zag ik Nancy naar me toe komen. 'Toch wel knappe Indiase hier he', zegt ze grijnzend. 'Je ging toch voor spencer', zeg ik met opgetrokken wenkbrauwen. 'Een beetje rondkijken is niet verkeerd', antwoord ze geheimzinnig terug. Ze besteld hetzelfde cocktail als ik bij de cocktail bar en neemt een paar slokken. 'Hoeveelste cocktail is dat?', vraag ik een beetje bezorgd. Ik weet hoe ze is als ze te veel drinkt. 'Weet ik veel', zegt ze terwijl ze haar handen in de lucht gooit. 'Het is vakantie!, roept ze. Daarna loopt ze weer de dansvloer op.
Ik had m'n drankje bijna op toen ik Zayn zag. Hij danst met een hele mooie vrouw in een roze gewaad en donkerbruin haar. Ik voel een steek van jaloezie. Daardoor wou ik nog een drankje bestellen toen ik opeens iemand naast me zag. 'Hello beauty lady', zei hij met een ietwat zwaar maar sexy stem. 'Hi there, how are you doing', antwoorde ik. Stomme vraag. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan. 'I'm not so okay, but maybe you can help me beautiful lady', zei hij. Zijn antwoord verraste me een beetje. 'And how can i help you', vroeg ik hem. Hij glimlachte. 'Can i dance with you miss..' Shoana, vulde ik voor hem in. Hij glimlachte en zij dat ik een mooie naam heb. 'I can call you Shona', zei hij. 'That means darling in Hindi', zei hij. Ik lachtte terwijl ik zijn hand pakte. Ik vroeg hem naar zijn naam. 'Vichal' fluisterde hij in mijn oor, terwijl hij me het dansvloer optrok.
Na 2 nummers gedanst te hebben met Vichal begon ik wel dorst te krijgen. Hij merkte dat en vroeg ik of drinken wou. Hij voelt me perfect aan dacht ik in mezelf. 'A cooling down cocktail, can you choose for me?', vroeg ik. 'Everything for my Shona', zei hij. Hij ging op weg naar de cocktail bar, terwijl ik nog op de dansvloer stond. Ik voelde iets warms om mijn hart om Vichal. Begin ik hem leuk te vinden?
Hij was weer snel terug en gaf me vriendelijk glimlachend mijn drankje. 'A ice lemon cocktail for Shoama, my beautiful Shona', zei hij. Ik moest giechelen en nam het drankje aan. Hij had mijn naam bijna goed. Zo gezellig heb ik het lang niet meer gehad met een leuke man. Ik nam meerdere slokken terwijl ik nog wat danste met Vichal. Ik begon een beetje wazig te zien na een tijdje..
JE LEEST
Vakantie?!?
AdventureShoana heeft zomervakantie en wil met haar ouders naar het buitenland. Als dat niet door blijkt te gaan, wil Shoana persee gaan. Al haar klasgenoten gaan met hun families. Ze wil niet de enige zijn die geen leuke verhalen kan delen.