Yellow eyes...

15 0 0
                                    

Ik zit daar, naast mijn oma's bed haar hand vast houdend en mijn tranen proberen binnen te houden. Ze pakt mijn hand vast en brengt het naar haar vrije hand die ze in een vuist heeft gemaakt. Ze legt haar vuist op mijn vlakke hand en opent haar vuist. Ik voel wat kouds op mijn hand liggen. Mijn oma fluistert wat "Lieve Jesslynn ik weet van mezelf dat ik niet lang meer te leven heb daarom geeft ik je deze ketting. Zie het als een vervroegd verjaardags cadeau. Het is een kostbaar bezit dus bescherm het met je leven. Het is erg belangrijk voor mij maar ook voor jou om het goed te bewaren. En ruil of verkoop het nooit...alsjeblieft lieve Jesslynn doe dat niet. Ik hou van je.-" 

Ik schrik wakker en voel nattigheid op mijn wangen ik breng mijn hand naar mijn wang en veeg de nattigheid weg. Ik heb door dat het tranen zijn en veeg ze allemaal weg. Ik heb nu al een paar dagen elke nacht dezelfde droom over mijn oma's dood en de ketting die ik van haar kreeg. Ik kijk naar mijn hals en zie daar mijn kostbaarste bezit wat ik heb hangen....de ketting van mijn oma, hij is zilver met een turquoise kristal er aan die in een ringetje vast zit. Ik weet niet waarom hij zo belangrijk is maar ik luister naar mijn oma en verkoop of ruil hem niet ook niet voor al het geld en goud in de wereld. Ik slinger mijn benen over de rand van mijn bed en loop naar de badkamer ik plens wat koud water in mijn gezicht en voel me zelf al wat rustiger worden en de tranen stoppen ook met stromen. Ik kijk in de spiegel en zie een rood harig meisje met vel groene ogen en zacht roze lippen en een paar sproetjes op mijn neus. Ik ben niet erg lang maar ook niet erg kort ik ben 1.74 en ben 15 jaar over vier dagen 16. Ik wend mijn blik af en loop weer naar mijn bed. Ik ga weer liggen en staar naar mijn plafond ik krijg binnen een paar minuten zware ogen en val in een diepe slaap.....

De volgende dag schrik ik wakker van mijn wekker die in mijn oor krijst. Ik wrijf in mijn ogen en slinger mijn benen over mijn bed rand en loop - alweer- naar de badkamer. Ik doe mijn ochtend routine en kam mijn haar. Ik wurm mezelf in een zwarte ripped skinny jeans met daar op grijs T-shirtje en een wit vestje. Ik doe wat mascara en lipgloss op en dender de trap af. Ik spurt de keuken in en kijk snel op de klok....G*DVERDOMME! Schreeuw ik alweer te laat. Waarom verzet ik mijn wekker niet eens een keer bedenk ik me zelf...o ja dat wil ik wel, maar ik vergeet het gewoon elke keer weer. Ik pak snel mijn lunch uit de koelkast en een appel van de fruit schaal. Ik ren naar mijn fiets en fiets als een bezetene naar school.

Op school meld ik eerst dat ik naar de "tandarts" moest en ren dan naar mijn lokaal. Ik klop op de deur en hoor een vage 'binnen'. Ik open de deur en stap naar binnen ik wordt door een 25 paar ogen aangestaard en loop snel naar mijn plek. Ik plof naast een van mijn beste vriendinnen Noortje. Noortje komt oorspronkelijk uit Nederland, maar is toen ze 13 was naar Jasper verhuist in Canada waar ik ook woon. -Jasper is een stadje in Canada.- "Nog steeds niet je wekker eerder gezet?-" fluistert ze in mijn oor. "Nope ik ben te druk.-" fluister ik terug. "Ja, ja...te druk met niks doen zeker?!-" fluister ze weer in mijn oor. Ik reageer niet meer en probeer met de nadruk op PROBEER me te concentreren op de les, maar het lukt niet en al snel kijk ik naar buiten. Onze school ligt naast een bos net zo als mijn tuin. Ik kijk naar het bos en zie een paar vel gele ogen me aanstaren ik knipper een paar keer met mijn ogen maar de gele ogen zijn er nog steeds. Ik blijf de mysterieuze ogen aanstaren gevangen als een vliegje in een web en een mier in een lok doosje. Op eens stapt het vreemde wezen uit de bosjes en zie ik daar een enorm grote zwarte wolf staan. Ik kan mijn ogen niet geloven. Voor mij - nou eigenlijk naast me.- staat een grote zwarte wolf in levende lijven. Het verbaast me dat hij hier is op school gebied. Meestal zijn de wolven hier in de buurt schuw en verschuilen ze zich diep in het bos waar geen mensen komen. Ik blijf de wolf met open mond aanstaren. Ik wil net Noortje aan tikken als hij ineens de bosjes weer in schiet. Ik blijf verbouwereerd naar de plek kijken waar hij nog -ik zag aan zijn houding dat het een hij was.- geen minuut gelden stond. Ik kon mijn ogen niet geloven ik heb een echte wolf gezien, een echte wolf! Ik draaide weer naar het bord toe en nog geen twee seconden later gaat de bel. Ik doe als in een soort trance mijn spullen in mijn tas en loop samen met Noortje naar de volgende les....

het is nu pauze en ik zit nog steeds in een soort trance voor me uit te kijken met telkens het zelfde zinnetje in mijn hoofd: Ik zag een echt wolf in levende lijve! Ik zag een echt wolf in levende lijve! Ik zag een echt wolf in levende lijve!..... Ik zag een echte wol- maar verder kom ik niet, want Noortje tikt me aan. "Joehoe is daar iemand thuis. Ik vraag je nu al twee minuten de zelfde vraag ga je nog antwoorden?....-" "Huh, wat zei je?-" "Ik vroeg of je vanmiddag met me mee naar huis kwam om dat project van Economie af te maken!-" "O, euhm ja hoor is goed.....-" "Hey wat is er toch je lijkt wel een zombie zo.-" "Nou vanochtend met Geschiedenis keek ik naar buiten en zag eerst twee gele ogen me aanstaren en toen stapte er opeens een grote zwarte wolf uit en net toen ik je wou aantikken schoot hij de bosjes weer in...-" "WOW een echte wolf?-" "Ja een echt wolf in levende lijven.-" "Ik wist niet dat wolven gewoon naar gebieden kwamen waar veel mensen komen!?....-" mompelt Noortje. "Dat doen ze ook niet ze zij heel schuw en verkomen elk contact met mensen.-" antwoord ik op haar gemompel. "Nach ja, het was waarschijnlijk toch maar één malig.-" en ze trekt me op een stoel bij een tafeltje. We eten verder ons brood in stilte op......

Na alle saaie lessen vandaag mochten we weer naar huis. Ik pakte mijn fiets en fietste naar Noortje toe die bij het hek stond te wachten. We fietsen al kletsend naar haar huis. Wanneer we een stukje door het bos moeten zie ik in mijn oog hoek dezelfde zwarte wolf rennen langs de bomen. Maar lang kan ik er niet naar kijken, want we moeten het bos alweer uit. Ik besteed er geen aandacht aan en fiets Noortje's op rit op........

Wanneer ik thuis kom hoor ik mijn moeder in de keuken koken en zie mijn vader aan de keuken tafel papier werk doen. Als ik eerlijk ben ik heb geen idee wat voor werk mijn vader doet. Als ik het vraag weet hij er altijd wel omheen te draaien en dan weet ik nog niet wat voor werk hij doet. mijn moeder werkt bij een groot kantoor in de stad. Daarom hebben we ook best wat geld en hebben we een mooie villa in het bos. Ik weet niet waarom in het bos, maar ik voel me wel veilig hier. Ik hang mijn jas op aan de kapstok en trek mijn schoenen uit. Ik loop op sokken naar de keuken en groet mijn ouders. Ik dek de tafel en 5 minuten er na kunnen we al eten.

Ik wil net beginnen vertellen over de zwarte wolf als mijn vader wordt gebeld. Ik vind het echt heel irritant dat hij wel zijn mobiel aan tafel mag en ik niet. Mij vader neemt op en staat op en loopt naar de woonkamer. Ik kan nu niks meer horen alleen nog maar een vaag gemompel. Even later komt mijn vader alweer de keuken in met een serieuze blik. "Kom schat we moeten ff gaan.-" zegt die tegen mijn moeder. Mijn moeder staat op en loopt zonder dat ze weet waar ze naar toe moet naar de kapstok en pakt haar jas. "We zijn zo terug hoor Jess wees maar niet bang er is alleen maar een klein probleempje.-" stelt mijn vader me gerust. "Euhm oke, is niet erg.-" Mijn vader snelt de keuken uit en ik hoor even later de deur dicht vallen. Ik kijk uit het raam en zie nog net mijn ouders weg rijden. Ik ga weer terug zitten en eet mijn bord leeg. Ik gooi de borden met eten van mijn ouders weg en bewaar het eten wat nog in de pan zit. Ik loop naar boven en plof op mijn zitzak met mijn laptop op mijn schoot. Ik heb geen huiswerk voor morgen dus ga ik lekker een film kijken. Ik ga naar popcorn time en bekijk alle nieuwe films ik kies uiteindelijk voor 'The Duff'.

Tijdens de film komen mijn ouders thuis en zeggen dat ik naar bed moet. Ik klap mijn laptop dicht en trek mijn pyjama aan. Ik poets mijn tanden. Ik wens mijn ouders een goedenacht rust en ga in bed liggen in knip mijn licht uit en al snel val ik in slaap.

Ik loop door het bos en spring over een beekje. Ik heb geen idee waar ik ben en waar ik naar toe ga ik volg mijn benen en kom uit bij een grot. Ik ga de grot binnen ik zie niks anders dan een vijvertje. Ik wil weer omdraaien als opeens een wit licht zichtbaar wordt. Ik houd mijn handen voor mijn ogen ter bescherming. Na een tijdje haal ik voorzichtig mijn handen voor mijn ogen weg en laat ze wennen aan het licht. Voor me zie ik een grote mooie rode wolf staan. Ze fluistert wat maar ik kan niet goed horen wat. Ik loop dichter naar haar toe en hoor wat ze zegt: 3 dagen volle maan, verandering. Dat is wat ze de hele tijd zegt...........


Who Am I?//ON HOLD//Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu