Prolog

8 2 2
                                    

"Welcome Back Mr. Leo." Sambut salah seorang Pekerja wanita di situ.

Namun sapaan itu hanya dibiar sepi tanpa jawapan. Senyum atau pun isyarat langsung tiada. Leo terus berjalan masuk kedalam opis nya dengan wajah beku.

"God! Please Help me! " Kata Leo Sejurus selepas dia menutup pintu. Fail yang bertimbun dimeja nya dipandang tajam.

"Menyesal aku balik Malaysia! ! " Kata Leo kuat.

Ting.

Baru sahaja dia melabuhkan punggungnya diatas Kerusi kerjanya. Notifikasi telefon bimbitnya berbunyi

Rayyan

-Kau Dah Sampai Malaysia ke?

-Aku otw pergi Opis kau. Jumpa kejap lagi.

Leo hanya memandang sepi Mesej dari Sahabatnya itu.

You
-Jangan Datang bawak bala-bala tu datang sini,aku tak terima bala.

Balas Leo. sudah lah Dia kena Siapkan semua kerjanya hari ini selepas itu Ada pula Bala yang ingin datang.

Setelah beberapa minit tanpa ketukan atau pun sapaan Opis Leo tiba-tiba di rempuh masuk begitu sahaja.

"My Bubu Leo! " Rayyan dengan segera Berlari memeluk Leo.

"Lepas bodoh, geli lah!" Marah Leo, sudah kenapa dengan mamat ni? Baru keluar dari Hospital Tanjung Rambut kah?

"Ala Kau ni tak rindu aku ke? hm? " Tanya Rayyan.

"Daripada aku rindu kau, baik aku rindu Kay"Balas Leo tanpa Nada.

"Tak habis-habis dengan kay kau, dah lah, Lama-lama memang aku masak oyen kau tu jadi sup" Bidas Rayyan, Geram dia dibuatnya.. Sudahlah semasa Leo diluar negara dia yang harus menjaga kucing milik si Leo. Habis Rosak Sofa di rumahnya dicakar si kucing.

"Kau, bila nak log in? " Tanya Rayyan dengan riak wajah yang serius

"Log in? Game ke? Aku tak rasa kau main Mobile Legend Ray" Leo melihat kearah Rayyan dengan wajah pelik.

"Itulah kau, Old School. Log In tu maksudnya masuk Islam lahh" Rayyan Menepuk kepala Leo kuat.

"Eh,kau suka hati je tepuk kepala aku. Kalau aku jadi bodoh macam kau, kau nak tanggung ke?" Leo menikam anak Mata Rayyan tajam

"Ala kau ni sensitif betul lah" Rayyan mula memuncungkan bibirnya.

"Petang ni. " Kata Leo dingin

"Hah? Apa petang? " Tanya Rayyan.

"Kau bodoh ke apa? " Bidas Leo

"Apa pulak aku bodoh? Kau lah apa petang? " Tanya Rayyan.

"Petang ni teman aku. Ya lah..dah dapat hidayah kena lah cepatkan" Leo mula Membuka macbooknya.

"Hm tengok lah dulu." Rayyan

"Awal kau balik, bukan sepatutnya tahun depan ke?" Tanya Rayyan.

"Kakak aku.. Penyakit dia tu teruk balik " Terang Leo.

"Perempuan mulut neraka tu ke? " Rayyan tersenyum sinis.

"Kau rasa mulut dia macam syurga ke?" Leo tersenyum senget

"Tak" Balas Rayyan sebelum mereka berdua tertawa.

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

'𝐡𝐞𝐡𝐞 𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐧𝐚 𝐭𝐮𝐥𝐢𝐬 𝐧𝐢 𝐩𝐮𝐧 𝐚𝐧𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐭𝐚𝐡𝐮. 𝐅𝐮𝐧" 𝐣𝐞 𝐨𝐤𝐞𝐲 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚 𝐧𝐢? 𝐉𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐫𝐢𝐬𝐚𝐮. 𝐀𝐧𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐣𝐚𝐡𝐚𝐭 𝐧𝐚𝐤 𝐛𝐚𝐠𝐢 𝐜𝐡𝐚𝐫𝐚𝐜𝐭𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐧𝐢 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐤𝐬𝐚.. 𝐏𝐚𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐚𝐤 𝐩𝐮𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚 𝐧𝐢 𝐬𝐚𝐝 𝐞𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠 𝐤𝐮𝐭.. 𝐔𝐩𝐬... 𝐓𝐞𝐫𝐥𝐞𝐩𝐚𝐬 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲𝐲'

^~^

𝐁𝐭𝐰 𝐬𝐞𝐦𝐨𝐠𝐚 𝐬𝐮𝐤𝐚!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 6 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mrs Leo XandraWhere stories live. Discover now