Podstawą w dobrej scenie seksu są bohaterowie, tego chyba nawet nie trzeba tłumaczyć. Bez nich powieść nie jest powieścią, a każda scena, nie tylko seksualna, nie ma racji bytu. Jacy powinni być ci nasi bohaterowie? Realni i autentyczni. Stwórz bohatera choćby na podstawie ludzi, których mijasz na ulicy. Nie musisz ich znać - użyj wyobraźni. Weź pod uwagę rzeczywiste zachowania człowieka w konkretnych sytuacjach i opisuj sceny tak, aby jego reakcje były dla ciebie (i dla czytelnika) zrozumiałe. Tworzenie bohaterów, z którymi można się utożsamiać jest kluczowe, aby czytelnicy mogli emocjonalnie zaangażować się w sceny miłosne. Jak to zrobić? Skup się najpierw na sobie. Przykładowo: jesteś osobą kontaktową na co dzień - w łóżku możesz wykazywać się nieśmiałością ale i chęcią do eksperymentów. Obserwuj ludzi dookoła siebie, są skarbnicą inspiracji. Zwracaj uwagę na zachowania, drobne gesty, sposób mówienia, mimikę. I może nikomu do sypialni nie zaglądasz, ale naprawdę twoja własna wyobraźnia ci wystarczy.
Drugim, równie istotnym elementem w powieści, w której dominują sceny erotyczne (w innych także!) jest język, jakim posługuje się autor przy opisywaniu. Unikaj zbyt wulgarnych i zbyt formalnych słów. Bohater nie może powiedzieć (może, ale nie powinien, jeśli chce „wypaść wiarygodnie") do kochanki czy kochanka: „proszę, czy mógłbyś/mogłabyś się teraz rozebrać?" Albo: „rozbieraj się w tej chwili! Pokaż cycki/jaja!" (Chociaż to nie jest szczyt wulgarności). Nikt tak nie mówi - chyba że twoja powieść podchodzi pod konkretny rodzaj erotyki, ale i wtedy warto odpowiednio dobierać słowa. Naprawdę. Posługuj się językiem neutralnym, ale jednocześnie nasyconym emocjami i sensualnością. Ważne jest używanie słów, które oddają intymność i namiętność, ale nie są agresywne ani obraźliwe. Skup się na delikatnych opisach pobudzających wyobraźnię czytelnika, jednocześnie nie przekraczając obyczajowych norm. Oczywiście innym językiem napiszesz powieść opartą na relacji BDSM, a innym taką, w której bohaterami są nastolatkowie. Dostosuj słowa, którymi się posługujesz, do konkretnego rodzaju erotyki, używaj takich, aby nie zniechęciły czytelników i jednocześnie aby stworzyły odpowiednią atmosferę.
Pomóż też swoim czytelnikom odczuć emocje bohaterów! Właściwie opisane emocje przyczynią się do lepszego zrozumienia postaci i sprawią, że sceny staną się bardziej realistyczne. Skup się na przekazywaniu uczuć, które towarzyszą postaciom podczas takiej interakcji. Ważne jest, aby czytelnik był w stanie odczuć intymne związki pomiędzy nimi, ich pragnienia i namiętność. Wczuj się w rolę i postaw na miejscu bohatera. Nie chodzi tu tylko o opis czynności, chociaż to także jest istotne. Uwzględnij stan umysłu i uczucia postaci. Przesłanie emocjonalne jest po to, aby odbiorca mógł połączyć się z bohaterami i poczuć ich intymność. Piszesz przecież scenę erotyczną, a to o odczuwanie w niej chodzi. Kiedy możesz, nazywaj rzeczy po imieniu. Używaj słów czy zwrotów takich jak: „drżała, przez całe jego ciało przetaczały się fale podniecenia, wzięła powolny, głęboki wdech, kiedy..." Etc.
Nie zapomnij o odpowiednim kontekście fabularnym. I on jest niezwykle ważny przy pisaniu scen miłosnych, które powinny być wpasowane w całość i mieć sens w związku z rozwojem wątków i charakterów bohaterów. Niezależnie od gatunku, musisz dostosować te sceny do wydarzeń i relacji między postaciami. Nawet w mocnym erotyku da się zauważyć, że nie są one przypadkowe - chyba że taki właśnie zamysł miał autor, co oczywiście powinno zostać podkreślone. Nie wszystkiego jest w stanie domyślić się czytelnik. Umiejscowienie scen miłosnych nie powinno być przypadkowe. Na przykład w romansach YA scena taka może charakteryzować pierwsze doświadczenie miłości bohatera lub etap rozwoju relacji między postaciami, który wpływa na ich uczucia i aspiracje.
I ostatnia kwestia w tym rozdziale - unikaj stereotypów i zaskakuj czytelnika różnorodnością scen. Nikt nie lubi monotonii. Zazwyczaj. W scenach seksu różnorodność jest bardzo ważna. Wszystko powyższe jest ważne, ale to chyba najbardziej. Jeśli nie piszesz powieści erotycznej, która z reguły jest nimi przesycona (a i tam dobrze by było zachować rozmaitość), skup się na dwóch, trzech scenach. Będzie ci łatwiej wprowadzić do nich wspomnianą różnorodność. Jak ognia unikaj przewidywalności i jednostajności, opisując na przykład różne praktyki (zgodne z gatunkiem książki), preferencje i orientacje. Zapewnisz tym czytelnikowi nowe doświadczenia i postrzeganie scen miłosnych.
W pisaniu scen erotycznych w dostępnej literaturzeobecnie obserwujemy tendencję do bardziej subtelnych i emocjonalnych opisów, znaciskiem na rozwijanie postaci i ich relacji. Skup się na tym, aby twoibohaterowie nie zyskali miana papierowych. Jeśli stworzysz wiarygodne postaci,opisanie sceny intymnej pomiędzy nimi przyjdzie ci naturalnie. Staraj sięukazywać autentyczne doświadczenia, coś, co faktycznie mogło spotkać twoichbohaterów, uwzględniając potrzeby odbiorców z grupy wiekowej, do jakiejadresujesz powieść. Opisuj sceny bez przesadnej fantazji czy nierealistycznychelementów. Muszą być zrozumiałe i akceptowalne dla czytelnika, aby czuł siękomfortowo.
Poradnik: "Jak pisać kreatywne sceny miłosne" już dostępny!
Odkryj tajniki pisania kreatywnych scen miłosnych! Przed Tobą zbiór praktycznych ćwiczeń, inspirujących przykładów oraz wielu cennych wskazówek, które pomogą Ci stworzyć niezapomniane momenty w swoich opowieściach.
Znajdziesz go pod tym linkiem: https://www.naffy.io/ann-kovska/jak-pisac-kreatywne-sceny-milosne-Fqo
YOU ARE READING
Kreatywne techniki pisania scen miłosnych
RomanceMasz przed sobą prosty przewodnik po pisaniu scen seksu, który wskazuje podstawy istotne dla tego rodzaju scen, różne techniki i sposoby ich opisywania tak, aby były one bardziej przystępne i ciekawe dla każdego. Spis treści: Rozdział 1: Tworzenie r...