3. Seksualne napięcie i atmosfera

101 0 0
                                    

Seksualne napięcie to budowanie atmosfery, która wywołuje pożądanie i ekscytację u czytelnika. Chodzi o tworzenie oczekiwania na zbliżające się sceny miłosne. Łatwo to osiągnąć choćby za pomocą wprowadzenia postaci emanujących seksualnym magnetyzmem. Taki bohater wzbudza pożądanie u innych poprzez wygląd, sylwetkę czy nawet sposób bycia. Na przykład główna bohaterka może mieć zmysłowe usta, które przyciągają uwagę. Nie zapomnij tu o odpowiednim tle i warunkach. Przelotny seks w bramie opisuj tylko w przypadku, kiedy wymaga tego fabuła. Dobrze jest jednak stawiać na atmosferę, która sprzyja intymności i pożądaniu, jak romantyczna kolacja przy świecach. Może i oklepane, ale działa. Manipuluj przy tym zmysłami czytelnika za pomocą opisów i metafor, wykorzystuj język, który pobudza zmysły i buduje emocje. Przykład? Opis zapachu perfum, który rozbudza zmysł węchu, opis smaku i konsystencji czekolady na ustach – albo opis ciała w sposób metaforyczny: skóra gorąca jak płomień, dotyk miękki jak jedwab.

Dobrym zabiegiem w literaturze zawierającej scenyerotyczne jest kreowanie napięcia seksualnego przez budowanie powolnejnarracji. W przeciwieństwie do ekspresji, powolna narracja pozwala czytelnikowizgłębić każdy detal i cieszyć się powstającym napięciem. Rozwijaj akcję zumiarem, opisuj każdy ruch postaci, wzajemne spojrzenia, przedstawiając każdąchwilę z widoczną u bohaterów niecierpliwością. I tu też ważną rolę odgrywajądialogi. Warto używać słów i wyrażeń, które mają podwójne znaczenie – zarównoniewinne, jak i seksualne. Na przykład można powiedzieć: „czy chcesz przyjść nakawę?", co oznacza, w zależności od kontekstu danej sceny, zaproszenie na kawęi może coś więcej. Używaj subtelnych aluzji seksualnych, delikatnych inieoczywistych wyrażeń, pozwól bohaterom decydować. Powiedzenie: „czy mogępomóc ci zapiąć tę sukienkę" w scenie erotycznej sugeruje intymny kontakt, niejest tylko chęcią niesienia pomocy. Detale w miłosnych scenach są bardzo ważne.Zarówno dla bohaterów, bo dzięki nim nie są sztampowi, jak i dla czytelników,którzy za ich pomocą lepiej wczuwają się w konkretne sceny. A przecież o tochodzi w erotyce, aby wzbudzać właściwe emocje, prawda?


Kreatywne techniki pisania scen miłosnychWhere stories live. Discover now