Zariq : Mlm ini aku mahu kamu semua hati2..ingat..jgn sampai ada yg tahu aktiviti jualan kita mlm ini..fhm!
Fhm tuan..
Zariq : Bagus..semua boleh beredar..
Zariq merenung ke luar jendela dari banglonya..
Alif yg sudah tertangkap minggu lepas masih bermain di fikirannya..
Pembeli yg sepatutnya mendapatkan dadah dari Alif sudah dihubunginya dan Zariq bersetuju utk memberikan bekalan yg baru tanpa bayaran..
Adam : Mak..maafkan Adam mak..Adam tak sempat tgk mak kali terakhir..ampunkan Adam mak..
Aiman : Sabar la Adam..jgn salahkan diri kamu..jgn salahkan takdir..kuatkan semangat kamu..
Adam meraung dpn kubur arwah emaknya..
Aiman membawa Adam pergi ke kg Adam setelah dia dibenarkan keluar dr hospital..
Sebelum singgah ke rumah Adam..Aiman membawa Adam ke kubur arwah ibunya..
Aiman mengurut blkg Adam utk menenangkan Adam..
Aiman : Jom la..kita pergi rumah kamu..
Mereka berdua balik ke rumah Adam..ada sanak saudara yg menanti kepulangan Adam sekaligus bersedia utk membuat kenduri pada mlm itu utk arwah mak Adam..
Fadzli : Aku minta maaf sbb buat semua ni kat kau dulu..aku menyesal Putra..aku kalau nak..kita rapat mcm dulu lg..maafkan aku..
Putra : Mcm ni la Fadzli..aku boleh maafkan kau..tp utk rapat mcm dulu..aku tak boleh..aku pun menyesal buat perjanjian tu dlu..lps ni..jgn la ungkit kisah lama..anggap saja tak pernah berlaku..dan utk rapat semula dgn kau..mungkin itu mustahil bg aku..aku tak boleh lupakan perkara jijik tu..kalau boleh..lupakan saja la..mmg aku tak boleh nak terima semua ni..anggap saja kita tak pernah kenal k..
Fadzli : Baiklah..aku terima semua ni sebagai balasan..terima kasih Putra..tp aku nak kita tetap bersaing utk dapatkan pointer tinggi..
Putra : Haha..ok baik..yg itu aku terima..
Fadzli meninggalkan Putra..melangkah dgn kaki yg berat..
Luqman : Knp geng?
Putra : Tak ada apa..
Luqman : Kau gaduh ke dgn Fadzli? Aku tgk..kau dah tak rapat dgn dia..
Putra : Eh tak la..mcm biasa je..jgn fikir bukan2 la..
Luqman : Mmm..ok..jom la masuk bilik..
Adam : Maaflah tuan..rumah saya tak selesa..rumah kg saja..bilik saya ni pun
Tanpa sempat Adam menghabiskan kata2nya..Aiman menghumbankan dirinya sendiri ke ats katil Adam..
Adam terkejut dgn tindakan Aiman..
Aiman : Tak apa..hidup di kg mcm ni lebih best dr hidup di bndr..dpt relaxkan fikiran..meh la duduk sini..
Adam : Haha..tuan ni..nakal la..ni siapa yg tuan rumah..saya ke tuan..
Aiman : Dah tuan rumah tak jemput..jd saya jemput la diri saya..
Adam terhenjut2 menghampiri katilnya lalu duduk di hujung katil..
YOU ARE READING
SESAL
Lãng mạnSesal dahulu pendapatan..sesal kemudian tidak berguna.. Kisah yg akan memapaparkan tempat yg berlainan..watak yg berlaianan..cerita yg berlainan..